Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 121
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
geven doe ik die raad maar niet meer anders gaan alle dichters hier te keer en zeggen dan daar is ie weer dus jullie weten het toch al wel je moet altijd leven in de R.E.L. maar ik ben het niet die daar een oordeel over vel |
| reactie 122
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Vel tegen de homoseksuelen, Iemand verlangt naar zijn of haar eigen geslacht. Wees toch blij dat ze gelukkig zijn, Geef deze mensen ook eens positieve kracht. |
| reactie 123
|
|
|
kracht geeft het Universum mij om te leven geef mij de kracht om te bestaan geef mij de kracht om te geven in dit armoedig bestaan wanneer ik geen euro meer geven kan iets anders van waarde dan mijn geestelijk vermogen zal dat toch wel gedogen wanneer ik mensen helpen kan geef mij dat een goed gevoel dan stuur ze maar naar mij dat maakt mij blij ik weet dat de kracht van het Universum zit in mij maak me bewuster maak mij vrij dat ik het anderen kan geven en het samen kan beleven hoe je alles noemen wilt van Allah tot God de kracht van het Universum is mijn lot daar ligt mijn bestaan daarin wil ik verder gaan |
| reactie 124
|
|
|
Gaandeweg zal ik weten, Waar ik later in ga. Maar mag ik wel zelf weten, Bij welk label ik dan sta. Ja, ik wil graag in de muziek gaan werken, Voor of achter de schermen maakt niet uit. Als zanger of als drummer, Het schrijven van een eigen nummer. Keyboard, basgitaar of altviolist, Zolang het muziek is maakt het mij niet uit. |
| reactie 125
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Uit.. De relatie is uit, het vuur is gedoofd. Het gevoel van warmte dat is verdwenen. Het licht is uit, de stroom is weg. En ineens is het akelig donker. Maar dan.. Dan komt er iemand langs, die het probleem ziet. Binnen enkele ogenblikken heb ik weer licht. En het is zelfs beter als voorheen, gewoon geweldig. Een die inziet wat fout was en juist die dingen verbetert. Geloof dit, mijn eigen ervaring. Soms duurt het even voor het licht goed fel is Maar als je geduld hebt, dan zul je merken. Dat de lichtjes die zwak beginnen, je beste lichtjes zijn! |
| reactie 126
|
|
|
Zijn wij mensen? Wat zou je anders wensen Af en toe een dier Die heeft en geeft vaker plezier Mensen zijn wel soms als dieren Het kan leuk zijn en plezieren Maar het kan ook misselijk zijn En dus helemaal niet fijn Een mens kan ook meerderwaardigheidsgevoel bezitten Dat is heel iets anders dan in het tegenovergestelde te moeten spitten Die soort mensen kun je beter zien te mijden zij zullen jouw leven niet verblijden Negeer de autoritaire mens Want is het jouw wens Normaal te kunnen leven Dat kun jij jezelf ook geven |
| reactie 127
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 171 |
Geven en nemen zijn normen en waarden die de mensheid op aarde moet leren willen wij elkaar waarderen! Ooit was het de leuze: verbeter de wereld begin bij jezelf maar de Schepper gaf ons kennelijk twee kanten mee daarom zijn wij nooit en te nimmer te vree! |
| reactie 128
|
|
|
Vrezen lukt me niet, Waar zou ik nog bang voor moeten zijn. Vrezen hoef ik niet, Ik ken geen angst meer voor jou. Ik loop stiekem naar je toe, En je beter te bekijken. Ik loop stiekem zo dichtbij, Dat ik je bijna kan bereiken. Ik stap recht op je af, Om te zeggen dat ik je leuk vind. Ik stap recht op je af, Om te weten dat het nog maar net begint. Hand in hand lopend, Zoekend naar elkaar. Wat heb je mooie ogen, Wat heb je toch mooi haar. Elkaar knuffelen, Niemand kan het liefdesvuur blussen. Kom hier schat, Ik wil je kussen. |
| reactie 129
|
|
|
kussen laat mij dromen wie wilt er bij me komen om mijn dromen samen te delen alleen doet mij vervelen kom maar met je verhaal ik ga ervoor helemaal het is zo fijn want ik ben veel alleen en mijn hart is ook niet van steen |
| reactie 130
|
|
|
Steen o zo edel, Met ook nog een draagbare variant. Het hardste van allemaal, Auw! Hard zeg die diamant! |
| reactie 131
|
|
|
beshnoemara Berichten: 57 |
Zeg die diamant; Hoeveel is die waard? 20 koeien, 50 geiten en misschien nog een paard? Is het geen namaak Is 't wel een echte Is dit nou het spul Waar al die mensen voor vechten |
| reactie 132
|
|
|
Vechten tegen jezelf, Tegen degene die je bent, Door hem niet te zijn. Je doet je anders voor dan je echt bent, Dat vrolijke kind dat iedereen kent. Van buiten ruig als de zee, Taai geworden door de pestende golven. Zo ben jij niet, Jij bent altijd zo aardig, Ga toch niet met hen mee. Wees jezelf, Jij bent uniek. De echte jij zit diep van binnen. Wees zeker van jezelf, Jij gaat het doen, Jij gaat jezelf overwinnen. |
| reactie 133
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
overwinnen we deze crisis zonder al teveel ergernis bezuinigingen hebben we ingevoerd inmiddels de broekriem aangesnoerd een nieuwe broek kunnen we niet kopen op deze schoenen kan ik nog wel even lopen sporten zit er niet meer in wel fietsen met ons gezin langs sloten en wegen in zon, wind en soms regen trappen we ons het apezuur hangend over het stuur we zien de humor er wel van in we overwinnen dit wel, ons gezin |
| reactie 134
|
|
|
Gezin in armoede, Angstig voor iedere dag. Gezin in rijkdom, Bij armoede schietend in de lach. Wij armen eten van de velden, Speuren op het strand. De rijken elke avond, Lekker naar een restaurant. Geef de armen toch wat geld, Geld waar ze van kunnen leven. |
| reactie 135
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Leven wat niemand hen wil geven waarna sommige naar kunnen streven waardoor zij niet op mensen kunnen bouwen en zij niet op hun talenten vertrouwen |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...