Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 91
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Blijken van waardering, Soms lastig voor een mens. Krijg eens wat meer respect, Voor je medemens. Je hebt pas echte vrienden, Wanneer je ze echt kent. Je hebt pas echte vrienden, Als het niet uitmaakt, Wie je echt bent. Een vriend is een steun, Een vriend is een toeverlaat. Een vriend steunt je, In goede en in slechte tijden. Een vriend is iemand, Die echt voor je gaat. |
| reactie 92
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Gaat niet door! 12-12-12-om12u12min-12sec ging mijn 12e relatie niet door soms dacht ik daarna waar leef ik nog voor toen kwam ik gelukkig hier terecht je gelooft het niet mijn leven begon echt ja mensen 12 relaties gingen voor alle 12 gingen ze niet door geloof me soms doet alles nog veel pijn maar dat ik mezelf vond vind ik wel fijn ik weet ik was er zelf bij maar nu ben ik na 12 relaties weer vrij heb mijzelf eindelijk gevonden en me aan mijzelf verbonden mezelf inzetten voor de R.E.L. de mensen begrijpen me wel het is zoals ik me voel reken maar een goed doel Respect Eerlijkheid en Liefde zullen we creëren dat kunnen we elkaar allemaal leren dan worden we vrij en blij en gaan vooruit zij aan zij daarom lieve mensen het gaat niet door alles is weg maar hier ga ik voor hier wil ik nog voor leven de R.E.L. aan alle mensen geven |
| reactie 93
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
geven doe je op deze mooie zondag een dag die er zeer zeker weer wezen mag buiten was het een beetje kil maar dat was geen bittere pil ook hier was het harstikke goed je denkt misschien dat dat er niks toe doet nou ik heb me vandaag al uitstekend vermaakt met perfecte gedichten ik was echt geraakt de ene na de andere kwam voor bij echt goede onderwerpen echt iets voor mij het begon gisteren al om een uur of negen daarna kwam ik ze allemaal tegen voor mij is de laptop en dichters geluk de rest interesseert me geen ruk ik kan zoveel leuks beleven en zelf ook nog wat rijmelarij geven ja dat is goed hé is een goed gevoel en jullie weten al goed hoe ik het bedoel het maakt mij gelukkig en blij geef de R.E.L. maakt mij vrij |
| reactie 94
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
vrij om te wandelen vrij om te handelen liep ik door een doolhof vol wegen kwam ik het volgende tegen in het web gevangen blijft de spin respectloos hangen om voorbijgangers te vangen die eerlijk in het leven staan zo liefdeloos is de spin met ze omgegaan zijn maaltje is binnen pas op voor het rijk der spinnen |
| reactie 95
|
|
|
spinnen deed men het vlas en als er geen vlas was ging men oorlog voeren of flink ouwehoeren Merck toch, hoe sterck nu in’t werck sich al steld, Die 'tallen ty soo ons vryheyt heeft bestreden: siet hoe hy slaeft, graeft en draeft met geweld, Om onse goet en ons bloet en onse steden! Hoor de Spaensche trommels slaen! Hoor Maraens trompetten! Siet hoe komt hy trecken aen, Bergen te besetten. Berg op Zoom, hout u vroom, stut de Spaensche scharen; laet ’s Lands boom end’syn stroom trouwlyck doen bewaren. ’t Moedige, bloedige, woedige swaerd blonck, en het klonck, dat de voncken daer uyt vlogen. Beving en leving, opgeving der aerd, wonder gedondern nu onder was, nu boven; door al ’t mijnen en ’t geschut dat men daeg’lycx hoorde; Menig Spanjaert in syn hut in syn bloet versmoorde. Berg op Zoom, hout sich vroom ’t stut de Spaensche scharen; ’t heeft ’s Lands boom, en syn stroom Trouw’lyck doen bewaren. Die van Oranjen quam Spanjen aen boord, om uyt het velt als een Helt ’t geweld te weeren; maer also dra Spinola ’t heeft gehoord, treckt hy flocx heen op de been al syn heeren. Cordua kruyd spoedig voort, Sach daer niet te winnen; Don Velasco liep gestoort, ’t vlas was niet te spinnen. Berg op Zoom, hout sich vroom ’t stut de Spaensche scharen; ’t heeft ’s Lands boom, en syn stroom trouwlyck doen bewaren. |
| reactie 96
|
|
|
bewaren doe ik hen in gedachten vrolijkheid kun je van mij even niet verwachten dikwijls vroeg ik mezelf af waarom vóór mij dat jij je leven gaf zoveel jaren scheelden wij niet met elkaar waarom moesten jullie gaan vóór mij dat is toch raar van alle vrienden die ik ooit heb gekend een aantal vrouwen en een aantal waren vent ze zijn er allemaal niet meer en elke dag weer denk ik aan hun hoe het nog zou zijn want we hadden het toch fijn Het waren mijn vriendinnen Els en Anja ze gingen en ik keek ze na Jac, Cees, Alberto,Rinus Leo, Fred en Wil De mannen amper zestig bah ik ril Een feest had het moeten zijn gezellig met z'n allen, fijn maar allen waren in het ziekenhuis dat ging verkeerd dat was niet pluis Dit was het in plaats van een kroonverjaardag iets wat ik liever niet zag maar in een paar jaar 9 dan heb je het wel gehad kun je je dat voorstellen ik ben dat zat Dan ga je inderdaad denken waaraan moet ik aandacht schenken Waarom gingen ze allen vóór mij en al ben ik nu vrij ik wil ze in mijn gedachten bewaren zonder al die maren het niet kunnen accepteren dat ik nog zal gaan leren om verder met mijn leven te gaan van het Universum krijg ik vrij baan Waarom vóór MIJ ik ben niet blij maar ik maak er nog iets van ZIJ hadden niets anders verwacht dan Allen werden amper of geen 60 jaar het is vreselijk en ontzettend raar dat je dat mee moet maken dat het je ziel kan raken. Vergeef mij Universum dat ik boos kan zijn maar weet dat zo'n leven is niet fijn 9 crematies in 4 jaar is teveel toch is niet raar hoe krijg je het voor elkaar . |
| reactie 97
|
|
|
Elkaar, We hebben elkaar nodig. De woorden 'Ik hou van jou', Zijn al overbodig. Jij en ik zijn een team, Maakt niet uit wat iemand gaat denken. Wij horen bij elkaar, We zullen elkaar al onze liefde schenken. |
| reactie 98
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
We zullen elkaar al onze liefde schenken en niet te lang gaan nadenken Wat mensen zoals hem zeggen nee wij moeten ons er bij neerleggen Maar voor we dat doen gaan we nog een keer proberen misschien zal hij het dan leren Ik begin het mij af te vragen of hij zich anders zal gedragen Hoe krijg je het voor elkaar al dat gelach en gestaar Hoe heb jij het lef durven tonen om in mijn gevoelens te gaan wonen Hoe heb jij dat kunnen flikken om de verhalen op mij te mikken Hoe kun op deze manier winnen voor de strijd echt gaat beginnen Hoe heb jij deze opmerking durven maken wist je van te voren hoeveel harten je ging raken Ik vind het een groot schandaal en ook al lachen ze allemaal Om de woorden die jij hebt op durven leggen ik zal maar luisteren wat iemand jou gaat zeggen Want jou gedrag word nu erg uitgelekt en diegene die jou erop wijzen gaat daarvoor heb ik respect |
| reactie 99
|
|
|
Respect========Eerlijkheid========Liefde Mensen en overige lezers wees ervan overtuigd dat ik U niet wil vervelen maar de wijsheid van de R.E.L. met U allen wilt delen immers is het toch niet fijn meer en vaak doet het ook zo zeer dat heel veel zaken je zo hard raken dat je van gezondheid niet meer kunt blaken het gaat niet goed , niet alleen in dit land wat is er dan aan de hand de mensheid is tot verdoemenis veroordeeld omdat zij zich vasthouden aan een verkeerd beeld het gaat niet alleen om jou ook niet om degenen waar je van hou het gaat om iedereen al sta je zelfs alleen allemaal zullen we moeten geloven in elkaar want ik hoor al het gemaar moet ik zorgen voor de ander nee hoor maar zorg dat het verander door de R.E.L. toe te passen Respect Eerlijkheid en Liefde voor alle klassen iedereen is voor de ander gelijk dat maakt je sterk en rijk die korte tijd op deze aardkloot kan voor jou toch zinvol zijn tot je dood |
| reactie 100
|
|
|
dood dat wens ik niemand maar dat ge- REL- heb ik inmiddels een beetje gehad het kost me veel moed ik meen het goed mijn hart blijft nog kloppen als ik dit in ga koppen al schreeuwt er iets van binnen ga hier niet aan beginnen met respect maak ik mijn keus liefdevol ja heus eerlijk ja heerlijk graag wil ik hier blijven gewoon om mijn gedachten te schrijven |
| reactie 101
|
|
|
Schrijven van je gedachten moet je zeker doen, Blijf maar mooi je gedachten vertalen. Als het aan Leon ligt, Verschijnen er op elke pagina, Tien dezelfde verhalen. Elke keer als ik kijk, Zie ik iets wat je al tien keer kunt herhalen. Elke keer dat ik daar naar kijk, Ga ik er opnieuw van balen. Het lmnbeheer zette in zijn gedichten, Dat we qua dichten origineel moesten zijn. Dat we om geluk te verrichten, De R.E.L moeten volgen. Kijk eens naar lmn en Leon Nuijten, Van de laatste is de tweede naam die van een vrouw. Zeg niet dat ik het fout doe, Eerlijkheid is waar ik me aan houd. |
| reactie 102
|
|
|
houd er maar lekker van om te stoken je brengt een mens aan het koken daarom kom ik tot het besluit ik schei er gewoon mee uit bedankt voor het ontnemen van mijn dichtersgeluk je hebt nu eenmaal mensen die maken alles stuk |
| reactie 103
|
|
|
stuk maak je het inderdaad door te gaan vervelen en niet te dichten maar te gaan oordelen dit is de eerste keer dus niet en het is daarom goed dat je het zo ziet daarom stop ik hier ook met deze gedichtenslang kapot gemaakt door rare mensen ben ik bang |
| reactie 104
|
|
|
Bang om mijn vrienden te verliezen, Te eindigen met hopeloos veel verdriet. Hij heeft gemakkelijk praten, Iemand wil vrienden met hem worden, Zodra diegene hem ziet. Waarom komen ze niet bij mij? Ik ben toch eerlijk en oprecht? Ik heb alleen maar vijanden, En tranen waartegen ik vecht. Maar mijn tijd komt nog wel, Ik krijg niet veel vrienden, Maar ze zijn ten minste trouw. Eén vriend heb ik al, Mijn viervoetige metgezel. Wanneer ik met hem lopen ga, Het bos, het strand of weet ik veel waar. Mijn trouwe herdershond, Staat altijd voor me klaar. |
| reactie 105
|
|
|
Klaar heette eerst Klaartje dat stond althans op haar kaartje haar ouders stuurden dat rond dat ik laatst weer vond Klaar mijn lieve nichtje stuur ik ieder jaar een berichtje dan belt ze me steevast op vraagt dan of ik nooit stop inmiddels is ze 32 jaar met recht heet ze dus Klaar ze woont in een woongroep soms maakt ze wel eens troep als ik haar dan ga bezoeken vraagt ze altijd naar mijn plaatjesboeken samen kijken we dan naar de plaatjes luister ik naar haar vele praatjes |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...