Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 136
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
vertrouwen in de mensheid waarom ebt dat weg is het dat waaronder ik lijdt en daarom maar niets meer zeg Geen vertrouwen meer dat doet pijn misschien is dat wel de leer die er in dit leven moet zijn |
| reactie 137
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Zijn er nog wel mensen, Die mij wel vertrouwen? Als ik dood ga, Echt om mij gaan rouwen? Natuurlijk zijn er mensen die om je geven, Die hopen dat je nog lang zult leven. Leef voor de hoop van die mensen, Niet voor jou, voor hem, voor haar, Maar voor iedereen, Voor de liefde voor elkaar. |
| reactie 138
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Voor elkaar, een avond vrij houden. Voor elkaar, bidden als het minder gaat. Voor elkaar, zorgen als het nodig is. Voor elkaar, omdat het respectvol is. Voor elkaar, zijn in elke tijd. Voor elkaar, liefde overbrengen. Voor elkaar, omdat je ervan houd. Voor elkaar, omdat je bij elkaar past. |
| reactie 139
|
|
|
Past ze weer eens kleren aan hoor, Alleen om het passen en ook nier meer. Winkel in, winkel uit, Zo gaat dat nog een keer. Alle winkels al gehad, Een snackbar zie ik om de hoek. Maar nee hoor, Madam moet weer bij de eerste winkel op bezoek Altijd weer dat zelfde lied, Voor vandaag zie ik weer geen kansen. En dan ook nog met lege handen naar huis toe gaan, Dan heb je bij mij echt de etalagepoppen aan het dansen. |
| reactie 140
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
dansen ja Ik wil bij de Revue het liefst direct nu van de revue dromen wie doet dat niet daar kan ik inkomen wie weet ligt dat in het verschiet dromen van het grote toneel met z'n allen dansen niet al teveel je moet ook nog sjansen leuke mensen om je heen je kunt zoveel beleven en bijna geen een zal je verdriet geven. Het is de mooiste tijd van je jeugd wanneer je opgaat in de revue en het doet ieder deugd JIJ in je mooie tenue Succes heb je altijd Je straalt als nooit tevoren het is gewoon een feit met jou is een artiest geboren |
| reactie 141
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
geboren Opnieuw geboren wanneer je jezelf wilt bekoren maak jezelf dan als herboren laat je opnieuw geboren daar is niets aan verloren wat gedaan is , is voorbij vergeet het en wees blij wees als een nieuw jong kind dat de vreugde in het leven vindt het scheppen van vreugde kun je zelf ook laat verdriet en kommer opgaan in rook voel je als nooit tevoren ja je voelt je als opnieuw geboren |
| reactie 142
|
|
|
Geboren is mijn lieve nichtje, Wat is het toch een schat van een meid. Wie had dat toch ooit gedacht. Sssht, maak haar niet wakker, Ze slaapt net zo lekker, Ik ga over haar waken, Waken tot diep in de nacht. |
| reactie 143
|
|
|
Diep in de nacht fiets ik in een donkere straat Ik ben de enige die via deze route naar huis gaat Het is een lange straat zonder lantaarnpaal Mijn weg kun je kilometers alleen maar rechtdoor maar de rest neemt de langere route allemaal Ik weet dat het niet slim is van de fietsroute die ik doe Maar ik wil niet omfietsen want mijn benen die zijn moe In gedachten fiets ik verder dan zie ik een auto licht Neee..... wat gaat er nu gebeuren en ik knijp mijn ogen dicht.... |
| reactie 144
|
|
|
Dicht tegen me aangekropen, Gezellig thuis met zijn twee. Arm om haar heen, Haar handen zo zacht, Legt ze teder om me heen. Wat ben ik toch een gelukkig mens, Ik sta altijd voor haar klaar. Ik heb echt de ware echt gevonden. Ook al wordt het zwaar, Onze liefde zal het overwinnen. |
| reactie 145
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
overwinnen na conflict voelt beter dan de valse vrede omdat je alles maar slikt geen confrontatie maar wat bereik je daarmede zeker geen acceptatie men kijkt op je neer en denkt alrede daar heb je die sukkel weer |
| reactie 146
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
weer niks op tv al zit ik daar niet echt mee de kaarten zijn gedeeld wij nog niet uitgespeeld de boer ligt onder de koning daar aast de vrouw op die drie ligt op zijn kop dat is nu zijn beloning |
| reactie 147
|
|
|
Beloning voor het harde werken, Je weet toch hoe daat gaat. Alles goed gedaan, Mag je een beloning Js hoor! Lege snoepautomaat... |
| reactie 148
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
snoepautomaat aan de muur voor vijf cent gekleurde toverballen bij de VéGé, beslist niet duur felle kleuren, mooi groot en rond met schik liet je de stuiver in het gleufje vallen oh, wat lekker zoet zo in de mond dat was wel in een ver verleden al heel wat jaartjes geleden |
| reactie 149
|
|
|
Heel wat jaartjes geleden dat ik voor het eerst naar school ging Ik leerde samen te spelen en kreeg voor het eerst 'verkering' Heel wat jaartjes geleden toen speelde ik vaak met hem samen Eigenlijk was het vooral gezellig niet dat wij dingen ondernamen Tegenwoordig is lief hebben anders maar de naam zo mijn eerste 'liefde' heet Daar ken ik er nog een van en ik zie hem hij is diegene die mij niet vergeet Mijn eerste 'liefde' is waarvan ik nu denk hoe kon je zoiets de naam verkering geven Ik vraag het mij wel eens af en wat ik met deze naamgenoot ga beleven Inmiddels hebben wij die leeftijd bereikt dat er echte toekomstbeelden kunnen komen Ja en nu word er iets vanuit het hart gezegd bijvoorbeeld... ik zal over je dromen |
| reactie 150
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
dromen over beelden toekomst of verleden hoe we de snoepjes deelden overgaand in het heden het is nu dat ik leef soms het verleden vermeng met het heden en naar de toekomst streef |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...