Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 151
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Streef naar geluk, Maar hoe weet ik niet. Altijd maar weer, De pijn en het verdriet. Is het niet beter dat ik ga, Is het niet beter zonder mij. Ik wil naar een andere wereld heen, Ik kan het niet alleen. Mijn vrienden hier hebben mij, Over de streep getrokken. Hier ben ik jullie echt dankbaar voor, Bedankt dat jullie er voor me zijn. |
| reactie 152
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
zijn, ben ik er voor jou om je te beschermen tegen de kou ben, ik er niet voor jou om me over je te ontfermen als je weglopen zou is, mijn liefde voor jou onvoorwaardelijk genoeg is wat je me vroeg ik zeg, ik hou van jou |
| reactie 153
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
"ik hou van jou" versleten woorden bekende akkoorden bij het oude lied van liefde woorden, die soms zelfs griefden omdat het hart niet sprak klonk het Hooglied vlak maar komt de liefde weer dan spreekt het hart zo teer vol vurige vonken alsof ze anders klonken dezelfde woorden "ik hou van jou" |
| reactie 154
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
ik hou van jou 11 letters vertellen dat ik van je hou zo je ziet ik ben ook een mens waar of niet daarom als je van iemand houdt zeg het en doe dat vertrouwd hoe kan ik je duidelijker uitleggen dat ik van je hou buiten het te zeggen als iemand tegen je zegt dat die van je houdt wanneer is dat eigenlijk vertrouwd? is dat alleen wanneer je iemand kent of dat je open en eerlijk bent in deze tijd is dit moeilijk in te schatten toch of je iemand direct vertrouwen kunt en dan nog iemand helemaal kennen doe je nooit maar daardoor af laten schrikken is je leven vergooid zeg ik hou van jou, dan komt toch alles op zijn pootjes terecht meen wat je met ik hou van jou zegt |
| reactie 155
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
wie zegt niet direct B wat bedoel ik ermee wie A zegt moet B zeggen zonder dat te hoeven uit te leggen weet iedereen wel wat ik daarmee bedoel alhoewel ik mij daar niet meer altijd goed bij voel Het is natuurlijk de kunst van niet direct B te zeggen eerst bij jezelf te overleggen waar het eigenlijk over gaat en je niet dingen achterlaat Al staat de B ook voor beoordelen het gevaar bestaat dat je al gauw gaat veroordelen immers moet je de situatie kunnen overzien en dat kan nu niet helemaal misschien daarom mijn les in mijn leven is veel dingen en zaken eerst de tijd te geven niet gelijk meer te besluiten ach ja het rijmt maar zo is Leon Nuijten nou hier kunnen jullie niet op rijmen dus een ander woord niet om te slijmen |
| reactie 156
|
|
|
slijmen flikflooien praten met plooien kruiperig doen eigenlijk schooien naar de mond praten in ‘t hart kunnen haten met pluimstrijkende woorden wel kunnen vermoorden |
| reactie 157
|
|
|
Vermoorden, Doe maar liever niet. Vecht niet uit net daden, Maar doe het liever met woorden. Zulk nieuws krijgt men wel vaker te horen, Altijd maar dat geweld. Maar zo vaak dat je er niet onderuit kan, Dat we ons eraan storen. |
| reactie 158
|
|
|
storen, ontregelen, verwarren hinderen, er doorheen zitten darren lastig zijn en beletten in het gezicht blazen de rook en stank van sigaretten bij bazige bazen en overige janklaassen die niet roken maar branden en stoken om alles te verbieden en zo gestoord zijn omdat ze ‘t zelf niet mogen of kunnen en het daarom een ander niet gunnen |
| reactie 159
|
|
|
Gunnen van plezier, Aan iemand die niet blij kan zijn. Gunnen van vertier, Om samen weer te gaan lachen. Ik mis die goede tijden, Elkaar raken zonder op elkaar te schieten. Ik mis die goede tijden, Op elkaar schieten zonder elkaar te raken. Elk halfjaar een schietwedstrijd, Die toch geldt als een levensles. Een nerfbattle om oorlog mee te maken, Zonder in gevaar te zijn. Man, wat mis ik toch die tijd. |
| reactie 160
|
|
|
die tijd, die voortschrijdt met rasse schreden zo ver gevorderd, de toekomst werd het heden en heden verdween in dikke mist met heimwee naar ‘t verleden eens jong, nog zonder herinnering nu oud en vol van bewondering soms spijt, maar niets vervuld de drang naar het verleden, terug te keren op de schreden van die tijd, die duurt een leven lang |
| reactie 161
|
|
|
Lang leve de lol, Leef nu je nog leven kan. Ik heb de herfst in de bol, Want lente... Ho maar, niks ervan. |
| reactie 162
|
|
|
niks ervan ik ga niet aan de kant en zeker niet voor jou niks ervan als jij denkt, dat jij alleen dat kan dan lust ik jou wel rauw kom maar op dan ‘k zal je laten zien dat ik het beter kan of wil je ‘t misschien proberen er samen iets van te leren zullen we met z’n tweeën kijken hoe we samen meer bereiken of blijf je koppig, man en zeg jij nu: “niks ervan†|
| reactie 163
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Niks ervan... dat gaat niet gebeuren, wat denk je wel niet?! Hoe haal je het in je hoofd, ik heb vragen, maar geen verdriet! Ik snap niet hoe jij dit hebt kunnen doen, waarom je mij hebt gewist kan ik niet snappen. Maar uitleggen doe je het niet, was je bang dat ik je ergens op ging betrappen? Ik denk niet dat ik dat gedaan had, hooguit om te achterhalen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik heb er nog zoveel vragen over, maar ik ontvang geen antwoorden dus ga de redenen zelf inkleuren. Dit was voor jou misschien wel de gemakkelijkste weg het is alleen verre na niet de beste manier geweest Ookal denk jij dat dit de oplossing was.. |
| reactie 164
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
was wappert in de wind molen draait vrolijke rondjes spelen als een kind geluk vult de mondjes vrij wappert de was geluk straalt van het kind springend in een plas achterom op het grind waar kippen scharrelen koeien nog loeien schapen mogen blaten het varken baddert de verf misschien bladdert op deze oude boerderij maar wetend wij zijn vrij |
| reactie 165
|
|
|
Vrij, eindelijk vrij! Eindelijk weg uit de gevangenis! Eindelijk kan ik weer naar buiten, Eindelijk ben ik vrij! Vijf dagen lang, Zat ik opgesloten. Vijf dagen lang, Was ik in een gevangenis zonder cel. Iedereen die elkaar kent, Zat daar opgesloten. Niet meer van het plein afmogen, Uit angst voor ontsnappingsgevaar. Vijf lange schooldagen volgehouden, Yes! Eindelijk weekend! |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...