Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 16
|
|
|---|---|
|
DJolien Berichten: 772 |
Dat voelt wel gezond De vrijheid te hebben En niet continu te denken Nee ik voel me opgelucht Dat voelt prettig De zorgen neer te kunnen leggen En niet continu te twijfelen Over dingen waar je onzeker van woedr |
| reactie 17
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Woedr is niet echt een woord, Zowel aan het begin, Als in het midden, Of aan het eind van een zin. Woede zal het waarschijnlijk moeten zijn, Woede zal je waarschijnlijk bedoelen. Woede, haat en razernij om me heen, Mag ik dan ook eens een keer liefde voelen? |
| reactie 18
|
|
|
Myself Berichten: 188 |
Voelen jullie de zinderende hitte Van emoties over en weer Voelen jullie ook die spanning En het onderhuids verweer Hoor de woorden onuitgesproken Zie de gezichten strak gericht Rommelende onweerswolken En de eerste bliksemschicht De natuur barst geweldig los Elementen ontmoeten in kracht Het uiterste word gegeven Wie overwint die heeft de macht |
| reactie 19
|
|
|
Macht maakt een mens hebzuchtig, Je begint met iets kleins en je wilt steeds meer. Nacht maakt een mens als een spiegel, Het geeft de mens spiegelend neer. Hoe was hij voor de macht, Vrolijk en nietseisend. Hoe werd hij nadat hij macht kreeg, Bij zijn eigen fout naar een ander wijzend. Trek hier eens een leer uit, Macht maakt levens stuk. Macht geeft alles wat je maar wenst, Behalve één klein woordje: GELUK. |
| reactie 20
|
|
|
Geluk Wat is dat? Soms vraag ik het mij af Maar op andere momenten Weet ik precies wat geluk betekent En hoeveel geluk waard is Weet jij wat geluk met een mens doet |
| reactie 21
|
|
|
Doet het je dan goed, Om mij zo af te laten gaan? Doet het je dan goed, Om mij aan gort te slaan? Doe toch normsmaal man, Ik pak jou toch ook niet steeds? Doe toch eens normaal man, Wie zou je pakken als ik er niet was geweest? De zwakke ik bestaat niet meer, Je kan me geen klappen geven. De zwakke ik bestaat niet meer, Ik zal vechten voor een gelukkig leven. |
| reactie 22
|
|
|
Een gelukkig leven Niet iedereen heeft dat geluk Zij kunnen het niet geven En gaan beetje bij beetje stuk Het is eigenlijk te sneu voor woorden Sommige mensen zijn niet blij met wat ze kunnen ontvangen Er zijn mensen die het niet hoorden Waarna sommige mensen kunnen verlangen Sommige dromen over een bubbelbad Een luxe vakantie in een 5-sterren hotel Terwijl een ander al blij was als hij eten had Ik vraag mij wel eens af, beseffen mensen het wel. De onterechtheid in de wereld Die niet te stoppen valt in mijn ogen En denk aan alle leugens die er worden vertelt Waardoor vertrouwen en lief hebben weg worden gezogen |
| reactie 23
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
gezogen is de kamer het ziet er netjes uit spiegelend in de ruit wordt mijn wereld verdraagzamer wie zuigt er eens door de tweede kamer alle kruimeltjes bij elkaar misschien is dat leerzamer stof is vergankelijk nietwaar? lering trekken uit elkaars ervaringen in plaats om te spreken van recht luister naar elkaar eens echt daar zitten de burgers om te springen |
| reactie 24
|
|
|
Springen van die brug, Torens hoog boven de rivier. Wat bezielt een mens om dat te doen, Alleen voor hun eigen plezier. Mensen denken niet genoeg na, Over wie ze wel gaan missen. Ze denken 'Wie kan nu van mij houden, Het is beter dat ik ga.' Stop met die gedachte, Ik wil geen vriend verliezen. Ja, je hoort het goed, Ik beschouw je als een vriend. Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord, Ook al is je vriendenkring nog zo klein. Als einde van deze preek wil ik zeggen, Vriend, ik zal er voor je zijn. |
| reactie 25
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
zijn er momenten in je leven dat je nergens meer om kan geven alles is donker en zwart zelfs de kleur van je hart voel jij je zelfs verlaten door iedereen zit je er gewoon doorheen sluit de gordijnen en kruip dan in bed met op je deur het bordje bezet denk even nergens meer aan dan zul je morgen weer opstaan met een sprankeltje licht heel misschien een lach op je gezicht |
| reactie 26
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
gezicht zonder licht Ik schreef het al in dit gedicht Geen ogen die je ziet Ik weet het zo niet Ik hou er niet zo van Wat is er verkeerd aan Het maakt mij onzeker en ook weer weker Want waarom zijn mensen zo gemeen Om hun gelijk te willen krijgen zoals menigeen Je ziet geen uitstraling van de ogen Je ziet niet zijn ze wel bewogen Willen ze je wel iets gunnen Of alleen aan zichzelf denken te kunnen Typisch van kind af aan al vond ik er geen bal aan een zonnebril Koud en kil De ogen die aan jou de open ziel geven is niet meer te beleven En misschien heel raar maar weg is het gevoel voor mij echt waar |
| reactie 27
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
Waar zijn al die dichters en schrijvers of waren het allemaal geen blijvers ik mis er een groot aantal schrijvers als ik kijk naar de blijvers het is natuurlijk niet erg belangrijk maar jullie weten ik als getallenman en mijn gezeik wil gewoon graag alles weten nee niet wat jullie met de Pinksteren gaan eten maar als boekhouder ben je daarmee in je doen vroeger ging het altijd om poen maar bij mij ook wel om leuke cijfers net als nu waar zijn de blijvers Besto zal het allemaal wel weten en misschien ook wel helemaal vergeten of het hoeft niet belangrijk voor hem te zijn als alles maar gesmeerd loopt toch dat is fijn toch vind ik een soort balans op het eind van de maand of het jaar hartstikke leuk om te zien wat je samen en met elkaar allemaal samen hebt gepresteerd in dat termijn want dat is een stukje van mijn en dijn ik wil gewoon heel graag weten om het nooit meer te vergeten hoeveel schrijvers en dichters er waren of hoeveel we er nog moeten vergaren als je ziet naar historische cijfers want dat zijn natuurlijk wel blijvers dan zie je grote getallen staan dat is leuk en een motivatie verder te gaan |
| reactie 28
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
te gaan bij jou vandaan valt me veel te zwaar, omdat we zeg 't maar te lang te samen zijn om 't zowaar te verbreken, toch kijk ik tevreden terug en ging 't voor mij te vlug voorbij |
| reactie 29
|
|
|
Te vlug voorbij gingen de mooie maanden waar wij lief en leed hebben gedeelt Misschien heeft het een reden en is het spel des liefde tussen ons uitgespeelt Ik zal de mooie dingen herinneren Je bent uniek net als andere personen Misschien is het inderdaad beter jij zal in mijn herinneringen blijven wonen |
| reactie 30
|
|
|
Wonen op straat, Weglopen van de veiligheid. Weglopen geedrft problemen, Wanhoop en spijt. Praat over je problemen, Leef niet in een dichte schelp. Weet dat ik er voor je zal zijn, Weet dat ik blij ben als ik je help. ~~~Dit gedicht is voor Gigi, zij wil weglopen van huis omdat ze denkt dat het beter voor haar is. Ik hoop dat ze dit leest~~~ |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...