Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 76
|
|
|---|---|
|
marill Berichten: 1058 |
mijn eigen levenspad heeft vele vertakkingen gehad vaak een scherpe bocht als ik geluk TE VER zocht sommigen liepen even mee zagen we in de verte een heg dan zeiden we NEE dit is niet ONZE weg als we te lang aan de kant zaten hebben we elkaar los gelaten hoe mijn pad er ook uit ziet altijd iemand die het verliet die een andere afslag nam en ik weer iemand tegenkwam die met me mee liep in mijn huis sliep lief en leed met me deelde totdat ook dat weer verveelde kronkelige, hobbelige weg geloof me als ik dit nu zeg ieder die mijn pad heeft gekruist steeds was het gewoon juist |
| reactie 77
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Juist ja waarom in leven blijven Bij mensen die vechten en kijven Mensen die niet kunnen houden van Alleen maar denken is er wat te halen dan Zet tv en internet maar aan 2 x raden waar het over zal gaan Juist ja dagelijks alleen over geld Niets wat nog meer in dit leven telt De levenslust is eruit gemept De bloem van de liefde verlept De mensen zijn terug naar af Dus breng mij maar naar mijn graf Sociale media graaien en heksenjagerij Hoera tjonge jonge wat zijn wij vrij Ik heb echter met de jongelui medelij Wanneer die alles beseffen zijn ze niet echt blij Deze week hoorde ik een rechter spreken In feite heeft hij deze tijd vergeleken Met destijds hoe de Middeleeuwen was Je kunt je voorstellen hoe deze vergelijking in het nu past Waarom dus in leven blijven voor het volk Geef mij maar liever de dolk Zodat ik mij van mijn leven kan beroven Slechter kan het niet zijn hierboven |
| reactie 78
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
hierboven ? veel dingen weet ik ( nog) niet en wanneer ik ze weet heb ik ze niet meer nodig dan is het als in een vergiet alles doorspoelen want het was overbodig wat ik niet weet zou ik kunnen leren maar de tijd is er niet altijd en vergeet niet al die keren dat je dat alles vermijdt als je jong bent wil je niet leren als je oud bent wil je alles weten wat zou het je dan deren dat je alles bent vergeten ik weet het niet gooi maar in het vergiet ik zal het niet leren al zeg je het duizend keren |
| reactie 79
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Keren, drie maal draaien, twee keer springen Wanneer vind jij de dans genoeg? Vier stappen naar de linkerkant, Wees actief ookal is het vroeg Sporten en bewegen de hele dag maar door, Springen, draaien en blijven keren. Als jij sochtends nog niet zoveel conditi hebt, Dan kun je dat op deze manier leren |
| reactie 80
|
|
|
leren, steeds weer leren mijn hoofd gestoten mijn hart gesloten om jou te weren ben ik hard gaan rennen al zeg ik dat het niet zal wennen conditie is nog niet op peil doordat ik obstakels omzeil mijn innerlijke leven is zeer gedreven om te herkennen dat ik nog lang zal moeten rennen om te leren om bedrog te weren |
| reactie 81
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Weer een vraag onbeantwoord geblevwn, Het antwoord hoor ik toch wel graag. Het blijft me maar achtervolgen, Waarom, dat is nou de vraag. |
| reactie 82
|
|
|
vraag me niet waarom daarop heb ik geen antwoord liever had ik een goed antwoord gescoord op jouw vraag van het waarom waarom schrijven wij hier op een digitaal soort papier misschien om zo elkaar steun te geven in dit soms warrige leven |
| reactie 83
|
|
|
Leven het drieluik van het leven wanneer ik je een idee mag geven van het drieluik van het leven begin ik natuurlijk met de geboorte terecht niemand die daar iets anders over zegt dan mag je daarna 7000 dagen in adolescentie leven je zelf ontwikkelen en een status geven vervolgens ga je 15000 dagen aan de slag wat dat ook voor beroep wezen mag eindelijk mag je dan aan het pensioen al moet je wel rustig aan doen wil je die laatste 7000 dagen nog kunnen voldragen moraal van dit drieluik is het leven dat duurt inderdaad maar even in drie etappes van ongeveer 29000 dagen is bijna na 80 jaar om te sterven vragen |
| reactie 84
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
vragen je weet toch die mensen worden vaak overgeslagen Mensen die smeken worden vaak behandeld als leken Wie beoordeeld dat iemand vraagt of smeekt wat nooit wegneemt de verantwoording van de ontvanger die vaak hun verantwoording niet wilt nemen maar wel klagen in deze maatschappij van de graaicultuur gelukkig slaagt daarvoor het laatste uur immers zijn zij met de buit al weg niemand die daar verder iets aan doet of over zegt een mens moet niet vragen een mens moet zijn eigen last maar dragen ieder voor zich en die God voor ons allen kan mij het schelen zeggen ze de ballen en zoiets gaat dan maar ongestraft zoals in de oorlog je werd afgeblaft maar in deze tijd niet meer te maken we zullen de verantwoordelijken moet raken |
| reactie 85
|
|
|
raken kun je me niet doordat je me niet ziet je pijlen schieten steeds mis al voel ik soms ergernis aan geschreven woorden dan haal ik mijn schouders op zet ik mijn denken stop onnozel misschien, maar het scoorde |
| reactie 86
|
|
|
scoorde in het doel met ogen dicht en op gevoel ik richte met mijn linkervoet met geduld en het ging goed |
| reactie 87
|
|
|
Goed dat U het zegt, Ik was het bijna vergeten. Goed dat ik er aan herinnerd ben, Goed om te weten. |
| reactie 88
|
|
|
weten? Ik hoef het niet te weten en anders wil ik het snel vergeten want wat is mijn belang ervan dat ik dat weet wat dan of je nu hetero homo lesbisch of noem maar op bent of ik je geloof R.K. Hervormd gereformeerd etc. kent of je arm bent of rijk wat heb ik aan dat gezeik praat met mij over dingen van waarde praat over zaken hoe verder met deze aarde wat kunnen WIJ eraan doen al is het weliswaar zonder enige poen ik hoef niet te weten wat niet van belang is misschien beschouw je dat als een gemis maar als ik alles zou weten kan ik ook een heleboel vergeten |
| reactie 89
|
|
|
Vergeten doe ik nooit wat iemand zegt, Ik heb altijd al belangstelling gehad voor mensen. Het is hun keuze in het leven, Ik kan niet zonder accepteren, En dat meen ik echt. Ik accepteer vele keuzes, Daarom ben ik ook aan het dichten geslagen. Maar de keuze om iets niet te accepteren, Kan ik gewoon niet verdragen. Wat maakt het uit waar je in gelooft, Waar je oorsprong ligt. Wat maakt het uit als je een echt vriend bent, Dan houdt je je mond wel dicht. Wat maakt het uit op welk geslacht je valt, Je bent er gelukkig mee. Je vindt liefde niet door de keuze van een ander, Je maakt de keuze zelf, Een echte vriend, Geeft toe dat je dat verdient. |
| reactie 90
|
|
|
Een echte vriend, geeft toe dat jij het verdient. Een echte maat, laat jou blijken hoe het gaat. Een vriend is pas echt, als diegene tegen jou zegt. Dat je er altijd mee kunt praten, een die je dag en nacht binnen zal laten. Een echte vriend die snapt wat jij bedoelt, en die wil zo goed mogelijk begrijpen wat jij voelt. Een echte vriend zal jou problemen niet ontwijken, maar diegene zal hulp en mede leven laten blijken. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...