Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 61
|
|
|---|---|
|
marill Berichten: 1058 |
bromtol met een zweep erbij dat was vroeger niets voor mij mijn broers die lieten hem wel knallen hadden we plezier met z'n allen net zoals knikkeren en hinkelen minder hield ik van winkelen dan kroop ik liever in een hoek lezend in mijn boek |
| reactie 62
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Boek ik wel genoeg vooruitgang, Ben ik wel goed genoeg. Kan ik wel opkomen voor mezelf, Maak ik mezelf te bang. Ik weet het niet, Ik weet het echt niet meer. Met mijn eindeloze blijde lach, Maar met een hart vol verdriet. Ik kan er niet meer tegen, Nee, ik kan het echt niet meer. Het pesten wordt me echt te veel, Ik ga nog dingen overwegen. "Doe het toch niet, voel je toch eens blij, Je vrienden en familie slepen je er door heen. Je mag niet zomaar opgeven", Zegt een klein stemmetje in mij. Moet ik dan mijn tranen laten stromen, Thuis op bed of in de klas. Moet ik die vuile pesterijen, Dan over me heen laten komen. "Het wordt zwaar, maar je wordt hard als een kei, Geef de moet niet op. Ik weet dat je hen kunt overleven!" Zegt een klein stemmetje in mij. |
| reactie 63
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
In mij zitten veel herinneringen.. Mijn boek had honderd pagina's omdat ik om zoveel dingen geef Ik maakte daarbij ook zoveel mee dat ik alles nauwkeurig opschreef Mijn boek daar stonden dingen in waarvan ik dacht deze doen zeer Er staat genoeg in opgeschreven dit terug lezen hoeft van mij niet meer Mijn boek is dichtgesloten en het is de kachel in gegaan Een ongenblik had ik getwijfeld maar ben bij de kachel blijven staan Mijn boek is nu verdwenen het heeft gezorgd voor as Maar mijn boek is verleden na morgen begin ik de nieuwe pas |
| reactie 64
|
|
|
Pas voor de wiet, Pas voor het vissen, Pas voor het skiën, Nog een pas, Waarom ook niet. Pas voor het invalideparkeren, Pas voor de rokers in ons land. Pas om bij je werk te komen, Steeds meer beveiligen, Dat zal ze leren. Pas om geld te innen, Pas om in en uit te chekken. Pas voor beveiliging, Geloof je het zelf, Pas om je bankpas te kunnen scammen. |
| reactie 65
|
|
|
Scammen zegt mij niets, ik had er nog nooit van gehoord. Is het een typefout misschien, en bedoelt hij scannen als goede woord. Moet trouwens wel bekennen, dat ik niet alle woorden onthou. Nederlandse taal bijft lastig, dus niet raar als ik eens wat vergeten zou. |
| reactie 66
|
|
|
Zou ik vertellen wat het betekent, Voordat je het weer vergeet. Bankpasjes en hun codes lezen, Dat is iets wat scamming heet. Het engelse woord voor zakkenrollen, Maar ook met die automaat. Je weet nooit of je wel veilig bent, Voordat je pinnen gaat. |
| reactie 67
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
gaat de tijd even snel Soms hoor je de mensen zeggen. wat gaat de tijd toch vlug maar mensen de tijd gaat even snel en keert nimmer terug dus gebruikt die tijd maar wel. Tijd is kostbaar inderdaad je kunt beter de tijd goed benutten ook als het minder met je gaat gebruikt het goed het zal je stutten Tegenwoordig lijkt de tijd tussen je vingers te glijden maar vroeger was dat ook, net zo goed een voordeel je hoeft er niet onder te lijden Tijd is kostbaar inderdaad en dat is iets wat er toe doet. Tijd en toekomst zitten aan elkaar vast wij kunnen alles intensief beleven leef je leven zoals het jou past dan zal vadertje tijd jou de tijd geven |
| reactie 68
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
Geven zal die tijd mij geen remming Zonder doel geen bestemming! Het doel van schrijven voor mij is mensen in kennis stellen, maar wel blij niet elke keer dat zeuren ook niet een mening kleuren ik word niet vrolijk van tv daarom zeg ik vaak nee tegen programma's zoals nieuws uur en G.T.S.T. dat laatste mag van mij gelijk door de plee Wanneer men niet eens met de werkelijkheid kan omgaan hoe kan men dan een fantasie hebben die kan niet bestaan eerst kun je werkelijk in de eigenheid moeten leven voordat je fantasie ruimte kan geven mijn idee is daarom ik blijf schrijven maar ik wil alleen ervoor blijven voor leuke en mooie dingen die de harde werkelijkheid kunnen verdringen |
| reactie 69
|
|
|
Verdringen in verdriet, Dat is iets waar ik flarden van mezelf herken. Altijd kropte ik mijn gevoelens op, Hoewel ik weet dat ik dat helemaal niet ben. Verdringen in woede, Dovend in het brandend vuur. Blussen doen ze niet, Ik wordt echt kwaad en raak overstuur. Verdringen in mezelf, Ik sluit mezelf af van de rest. Ik wil even niemand om me heen, Ik wil af van dat gepest. Verdringen heb ik altijd al gedaan, Maar waarom, dit is geen leven meer. Het is tijd dat ik voor mezelf en anderen opkom, Eindelijk geef ik mijn echte gevoelens weer. Ik ben de rots in mij tegengekomen, Ik weer af en ben niet meer bang. De rots in mij laat me stevig staan, De tijd dat ik leef is zo kort maar toch ook zo lang. Ik heb het water in mezelf teruggevonden, Ik ga mee om er van af te komen. Waarom was ik niet sterk genoeg, Ik had me klaar moeten stomen. Misschien heb ik nu de kracht gevonden, Die mij jaren geleden is ontnomen. |
| reactie 70
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
ontnomen waren al haar dromen voordat ze op de wereld kon komen ze is ergens geboren waar ze haar dromen niet horen |
| reactie 71
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
Horen Zien en Zwijgen De mooiste drie eenheid vind ik dat van kinds af aan Wanneer ik vroeger deze drie zag had ik altijd een brede lach want grappig waren ze wel mijn aapjes van de R.E.L. toen ik leerde schrijven wist ik dat dit zou blijven het gevoel om over de drie aapjes te denken en daar weer een idee aan te schenken ik heb weer genoeg geluld in feite is mijn wens wel vervuld |
| reactie 72
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
VERVULD WAS MIJN INNERLIJK VERLANGEN HOE KAN IK JOUW LICHAAM VANGEN EN VAL IK MIJ DAARAAN GEEN BULT IK WEET ZEKER DAT IK VAN JE WILT HOUDEN MAAR KRIJG IK WEL DIE KANS OMDAT IK VAN AL DIEGENEN WAAROP IK WILDE BOUWEN UITEINDELIJK WERD DOORBOORD DOOR HUN LANS LIEVERD LAAT MIJ IN JOUW LEVEN TOE IK ZOU ZO GRAAG JOUW ALLERLIEFSTE WILLEN ZIJN AL WORD IK NOG ZO MOE IN MIJN HART BLIJF JE ALTIJD BIJ MIJN |
| reactie 73
|
|
|
'Mijn hemel! Horen die twee aapjes bij de show? Die twee aapjes horen toch niet bij ons? Van wie zijn ze en... Wow, Zo gek als een deur', Zegt de oude circusdirecteur. Genieten dat de kinderen doen, 'Wat hebben die aapjes een talent. Maar, waar zijn ze nu, Ik zie ze niet.' Een jongetje roept: 'Hé kijk, daar boven aan de tent!' 'Hoe komen ze daar nu terecht? Net waren ze nog beneden op de grond. Wat kunnen ze toch klimmen en klauteren, Samen zwiepen ze met hun staart, De circustent rond. Maar wat doen ze nu? Hup, daar gaat weer een hoed. 'Help! Die stoute aap heeft mijn hoed!' Gilt een hoge vrouwenstem. De aapjes proberen geld te vragen, Om wat apenpinda's te kopen voor hun buikje. Wat een show! Wat een verhalen!. |
| reactie 74
|
|
|
Vehalen die mij raken die mij onzeker maken Verhalen die wij kennen en waar ik aan moet wennen Vehalen die mij raken die mij gelukkig maken Verhalen die wij weten en die ik nooit zal gaan vergeten Verhalen die mij raken die mij onzeker maken Verhalen die wij horen en die ik inmiddels ben verloren Verhalen die mij raken die mij gelukkig maken Verhalen die iets bedoelen die mij ware liefde kunnen laten voelen |
| reactie 75
|
|
|
Voelen van pijn, woede en verdriet, Tegenover het geluk. Vier dingen die niemand ziet, Maar allemaal mijn gevoel, Stuk voor stuk. Pijn om telkens weer opnieuw, Het gepeste kind te zijn. Om steeds weer mentaal te worden gemarteld, Soms zelfs denkend aan de trein. Woede omdat niemand respect voor me heeft, Niemand is ooit echt eerlijk tegen mij. Nooit heeft iemand mij liefde gegeven, Soms verbazen mensen zich 'waarom hij leeft'. Mijn humeur werd weer verpest, Doordat iemand hier niet eerlijk tegen mij is geweest. Zijn gebruikersnaam was 'lmnbeheer', Dat haal ik me voor de geest. Horen, zien en zwijgen gaf toch verraad, De mooiste drie-eenheden waren het drie dagen later. Als je echt volgens de R.E.L. leeft, Dan zou je moeten weten hoe die gaat. Verdriet heb ik altijd wel, Wanneer heb ik dat nou niet. Mijn eenzame gevoel, Duidt ik in wat je nu ziet. Ondanks alles ben ik gelukkig, Ik ben mijn leven nog lang niet zat. Wat ik daarvoor doe? Ik bewandel mijn eigen levenspad. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...