Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 586
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Ben te vermoeid, Heb te weinig kracht. Geen goed leven, Totale onmacht. Woorden die opkomen, Door dat ene geval. Voordat het goed is gemaakt, Weet je dat ik niet rusten zal. Jij respecteerd me tenminste, Jij en jij alleen. Jij bent het ene puntje licht, Dat in de duisternis verscheen. Ik ben je daar dankbaar voor, Voor alles wat ik heb gedaan. Vriend(en), mijn bed heeft me nodig, Goede nacht, ik moet gaan. |
| reactie 587
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
ik moet gaan zonder groet of zal ik blijven omdat ‘t moet zal ‘t wel beklijven deze keer voor hoe lang en wanneer wil je dat ik ga of ben je bang om alleen te zijn we zijn moe van de pijn geef maar toe |
| reactie 588
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Toe is een deel van toegeven, Dat is iets speciaals beleven, Ik respecteer iedereen, Alleen ben ik soms een beetje gemeen, Patros, we respecteren je heus wel, Ik zou zeggen: bel ! Maar je kan me niet bellen, ik ken je niet eens echt, Zo, dat heb ik weer even gezegd, Ik accepteer iedereen, Maar ik ben vaak gemeen, Ik hou van iedereen, of een normale manier, Dat iemand me nu belachelijk vind, interesseert me geen zier, Ik hou van degene die ik haat, zonder hen is het ook maar saai, Dan wordt de wereld zo zwart als de veren van een kraai. |
| reactie 589
|
|
|
Kraai, voor de meesten een teken van ongeluk, Voor mij een geweldig en vredig beest. Met zijn mooie kraaloogjes, Die nooit afdwalend zijn geweest. Vleermuis, voot de meesten een dier van duisterheid, Voor mij een dier van kracht. Het moment om de vleugels uit te slaan, Waar ik zelf ook al tijden op wacht. Dan heb je nog die prachtige gier, Zo veel snelheid en zo groot. Jammer dat mensen altijd zeggen, Dat het een vogel is van de dood. Dat wilde zwijd daar diep in de bossen, Is zogenaamd met de natuur in strijd. Ha! Geloof je het zelf, Het ever is het dier van vruchtbaarheid. Als laatste heb ik nog die mooie vos, Elke keer als ik wil schieten, Schiet ik mis. Maar daar ben ik dankbaar voor, Dankbaar, Dat zij er is. @Latoyafox: de laatste strofe is niet speciaal voor jou bedoelt, maar ik ben je wel dankbaar |
| reactie 590
|
|
|
Is het niet speciaal voor mij? Maakt niet uit, 'k ben toch blij, Blij dat ik jou blij kon maken, Blij om zoveel andere zaken, Ik ben gewoon heel blij vandaag, |
| reactie 591
|
|
|
Vandaag ga ik weer helemaal los, Gewoon, omdat het kan. Elke dag weer een uurtje, Man, ik geniet er van. |
| reactie 592
|
|
|
Van de ochtend tot de avond, Niksen en slapen, Van de avond tot de ochtend Wakker blijven en gapen, |
| reactie 593
|
|
|
Gapen, een teken van zwakte, Moet wakker zijn. Straks mis ik nog, Die heerlijke Franse wijn... |
| reactie 594
|
|
|
Wijn, dat mag ik nog niet drinken, Daar ben ik nog te jong voor, Je lacht me ermee uit, en ik sla je tegen je oor ... |
| reactie 595
|
|
|
Oor heb ik ja, Ik heb het oor en het oog. Het onhoorbare kan ik horen, En zie het onzichtbare dat bewoog. Noem me maar vreemd, Drinken doe ik niet. Als je me wat Moonshine geeft, Weet je zeker, Dat je me bij het avondeten pas weer ziet. |
| reactie 596
|
|
|
Ziet men God ooit echt? Ziet men God ooit dalen? Ziet men God ooit echt? Het zijn zovele straffe verhalen, Drinken doe ik wel, maar geen alcohol, Hoogstens een halve borrel, Daar heb ik m'n buik al van vol, Of een slokje Desperados, is ook wel oké. God drinkt niet, enkel een beetje wijn, God is geen alcoholieker, dat is geen goed voorbeeld, Wijn is van druiven, Zo, nu heb ik geoordeeld ... |
| reactie 597
|
|
|
Geoordeeld over wijn, Druiven zijn gezond. Alcohol is brandend, Een slokje te veel, En ik lig op de grond. |
| reactie 598
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
En ik lig op de grond Want ik slaap in een tent Ik heb een tent opgezet En op een matje slapen went |
| reactie 599
|
|
|
Went het om te zuipen, Went het ooit? Zal ik dan niet over de grond kruipen? Omdat ik een paar glaasjes te veel nam? Went het om lief te hebben, Went het ooit? Ik denk het niet, Het went nooit. |
| reactie 600
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Nooit zal ik zeggen, dat ik van je houd, ik hoef dit voor jouw, niet uitteleggen! |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...