Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 511
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Daarom laat ik altijd iemand anders betalen, Omdat het kan. Ik verorber lekker al het eten, Gratis, maar niemand zegt er wat van. Mag ik nog een glaasje Coca Cola, ober?' Maar natuurlijk mijnheer, wanneer neemt U de rekening in ontvangst? Eh, eh, stuur anders maar de rekening! Maar mijnheer, eerlijkheid duurt toch het langst Ik heb veel te weinig in mijn portemonnee, Ik zit namenlijk nogal krab bij de kassen Maakt U zich geen zorgen, mijnheer.l, Ik zal iets voor U regelen. Oh ober, duizendmaal dank! Karel, je hoeft vandaag niet meer af te wassen! |
| reactie 512
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Karel, je hoeft vandaag niet meer af te wassen Dat zal deze jonge man voor jou doen Oh, geweldig. Dus ik heb eerder pauze? Nee, maar jij hebt nu een hulpje, Koen Oh, maar als ik niet hoef af te wassen Wat word dan wel mijn taak dit uur Er valt genoeg te doen Karel Zet het vlees maar vast op vuur En neem de tafels en de stoelen af Die op de begaande grond van ons restaurant En als jij de vloer schoon veegt Zet de stoelen aan de kant Nu weten jullie de taken van het komend uur Dus laten we dan maar vluch beginnen Want alles moet optijd schoon Want straks komende eerste klanten binnen |
| reactie 513
|
|
|
Binnen nu en een uur? Maar baas, dat redden we toch nooit weer op tijd? Niet als je zo staat te lanterfanten, nee! Nu ben je behalve de tijd, Ook nog eens een deel van je salaris kwijt! |
| reactie 514
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
kwijt welk salaris dan daar weet ik niks van ik dacht gewoon ik krijg mijn verdiende loon |
| reactie 515
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
loon hier die dichtende helden die zich steeds weer melden na het soppen van het restaurant voor de volgende klant niks luieren of zomaar kuieren aan het strand we nemen de pen ter hand om onze zinnen te verzetten die we strikken in onze netten |
| reactie 516
|
|
|
Net een paar vette vissen gevangen, Een heerlijke maaltijd voor aan het strand. Handig zo'n riviertje in je achtertuin, Man wat hou ik van dit land. |
| reactie 517
|
|
|
Dit land heeft veel te bieden Een mooie natuur En je kunt wandelen In de bossen Of aan het strand In het bos vissen in een meer Je kunt veel doen Als je dè mooie plekjes maar weet |
| reactie 518
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
weet ik veel wat jij denkt of waar jij zoveel aandacht aan schenkt maar ik ben een cijfertjes man dus overal waar ik iets van maken kan maak ik een balans heel eenvoudig op zijn Nederlands aantal bezoekers / lezers vanaf en soms sta je gewoon paf Zo zie je wat je met cijfertjes kunt doen nee het gaat niet om poen het gaat om wat je maakt en wie je daarmee als lezer raakt want wij dichters willen schrijven hierdoor kunnen we ook hier blijven want een mooier sociaal media bestaat er niet en daarom hoop ik dat jij dat ook zo ziet |
| reactie 519
|
|
|
ziet U die reiger aan die steiger de staart van de vis die net door hem gevangen is hangt nog uit zijn snavel turend over het meer snakkend naar meer een instinct die hem omringt machtiger dan zijn gedachten natuur der machten |
| reactie 520
|
|
|
Machten, formules, grafieken, De cos, de sin, of toch de tan. Inhoud, oppervlakte, en diagrammen, Ik word er gewoon draaierig van. Nee, voor mij geen wiskunde, Ik ben geen cijferman. Misschien dat ik al het werk naar Noèl toestuur, Want die kan er wel wat van. Nee, ik hoef geen gereken en geteken, Doe alsjeblieft geen wiskunde voor mij. Pas als ik tijdens Nederlands aan het dichten kan, Dan ben ik pas blij. |
| reactie 521
|
|
|
kubrax Berichten: 54 |
blij ben ik niet een nieuw school jaar die begint heb helemaal geen zin meer mensen die ik niet mag komen in mijn klas mensen die ik wel mag zijn allemaal naar een ander klas ik zie er erg tegen op ik heb helemaal geen zin meer in het nieuwe schooljaar |
| reactie 522
|
|
|
het nieuwe schooljaar nog niet ben ik ervoor klaar eerst genieten van de vrije weken om dan nieuwe energie te steken in het onbekende al meende ik dat ik iemand kende helemaal opnieuw beginnen te bouwen aan vriendinnen steeds weer wordt ik uit mijn kring gerukt daaronder ga ik zwaar gebukt misschien heeft een nieuw begin uiteindelijk wel zin al begrijp ik je angst best wordt je flexibiliteit getest |
| reactie 523
|
|
|
Getest Op ADHD Op Dyslectie Waar worden we niet op getest Dyscalculie? Epilepsie? Autisme? Je gelooft het of niet Maar overal zijn testen voor Duur en soms totaal nutteloos Ja alles kan worden getest |
| reactie 524
|
|
|
Getest worden de producten, Op dieren met veel leed. Proefdieren worden volgespoten, Of nog levend ontleed. Alleen om allergenen te ontdekken, Van kleine muizen tot grote stieren. Stop daar toch eens mee, Stop toch met het martelen van dieren. |
| reactie 525
|
|
|
Dieren in de natuur Hebben het niet allen goed Ze worden mishandelt Ik weet niet hoe je dat doet Ik snap niet dat mensen Zo kunnen omgaan met een dier Je moet ze goed behandelen Of ben ik de enige die dat vind hier |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...