Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 481
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Pijn is een illusie, Het bestaat niet echt. Wanneer je denkt dat het echt is, Raak je er aan gehecht. Pijn is een naar gevoel, Maar welk gevoel is nou naar. Je hebt vrienden die de pijn bestrijden, Jullie zijn er altijd voor elkaar. |
| reactie 482
|
|
|
kubrax Berichten: 54 |
elkaar hebben dat heeft bijna iedereen behalve ik. ik heb niet eens me eigen ouders die me steunen laat staan een relatie of vriendschap |
| reactie 483
|
|
|
Vriendschap hoeft niet altijd, Zo direct te zijn. Het zit vaak in dingen, Ook al zijn ze nog zo klein. Vrienden die vertrouw je gewoon, Je koopt geen vriendschap. Hoewel de meeste mensen het verschil niet zien, Tussen vriendschap en een neppe boodschap. |
| reactie 484
|
|
|
boodschap wil je altijd geven op elke manier ik heb lief boos verdrietig geprobeerd maar nee je geeft helemaal er niks om ook al ga ik dood je zou nog steeds een smoes verzinnen dat het daar door komt maar nooit van wat heb ik gedaan |
| reactie 485
|
|
|
Gedaan heb ik vele foute dingen, Ik was een bedrieger, een verader. Het veranderde, maar verbeterde niet, Het ging van kwaad naar kwader. Gegeven heb ik vele leugens, Ik gaf de waarheid maar niet vrij. Maar sinds ik die eenmaal had veelrtelt, Was ik toch zo blij. |
| reactie 486
|
|
|
blij ben ik haast nooit. ben erg jaloers op de mensen die iemand hebben om te houden en dat het wederzijds is ben jaloers op de mensen die veel vrienden hebben ben jaloers op de mensen die overal in slagen enige wat ik wil is een klein beetje aandacht. |
| reactie 487
|
|
|
Aandacht zoeken doe je maar al te graag, Je vraagt de aandacht om je heen. Daar houden mensen niet zo van, Daardoor laten ze je vaak alleen. Gelukkige dagen bestaan nog wel, Maar een gelukkig leven niet. Je moet blij zijn om verdriet te hebben, Want er is geen vreugde zonder verdriet. Je wilt de mooie regenboog des levens zien Maar die ontstaan nooit zonder traan. Zonneschijn van het leven, Is het geluk waar je voor moet gaan. Of durf je niet gelukkig te zijn, Durf je niet te leven zonder pijn. Durf je niet te leven met het geluk, Die voor jou als zorgen zijn. Een muis is een muis omdat hij piept, De leeuw die brult die is het verdriet zat. Waarom ga jij als muis niet van het verdrietige, Naar het vrolijke pad? |
| reactie 488
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
pad zonder stoel water zonder poel kikker zonder prinses advocaat zonder proces bliksem zonder donder ben ik nu dan bijzonder aan mijn pad een stoel in de tuin een waterpoel waar de kikker baddert de prinses fladdert de advocaat werkt tot de donder hem bemerkt en met een bliksemschicht zijn processen belicht onzin denk je misschien een zonnesteek bovendien koel zit ik in mijn tuin en zie de vlinder fladderen de kikker badderen en al het andere is gekwaak van een uitgelopen bonenstaak |
| reactie 489
|
|
|
Bonenstaak in je achtertuin, Heb je echt zo'n groot ding voor je neus? Pas maar op dat je niet naar boven gaat, Bij de grote enge reus. Gister nog liep ik door het bos, Met een mandje fruit voor opoe. Maar dan opeens, uit het niets, Springt die valse wolf naar me toe. Zes geitjes zwaar, Zijn ogen diepblayw als de Grote Zee. 'Wat heb jij daar voor lekkers bij je? Eet ik gezellig een hapje mee?' Fluisterde grijze wolf met een gemene stem, Ik dacht nog 'Dit is niet pluis. Meneer de Wolf zei ik nogal bang, Mijn opoe wacht op me in haar huis Mijn opoe lag ziek in haar bed, Ze is ook al zo oud. Ik moest de hele weg alleen lopen, Dwars door het donkere woud. Ik schudde de wolf af, En kwam aan bij het oude huis. Net zo bang als net vroeg ik, Is daar iemand thuis? Kom maar binnen mijn kleine kind, Wat heb je voor opoe in je handen? Sinds wanneer heeft opoe zulke grote ogen? En zulke grote tanden? Opoe, waarom hebt u zulke grote ogen? Om mijn lieve kleinkind beter te kunnen zien En die grote tanden dan? Die heb ik nog nooit gezien Heb ik die dan? Oh jeetje, dat was ik helemaal vergeten! Maar opoe, waar heeft U die voor nodig Dan kan ik jou beter opeten En toen sprong de wolf in omakleren uit het bed, En probeerde mij op te eten. Gelukkig kwam de reus van Sjaak net langs, Hij kon het wel vergeten. |
| reactie 490
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
vergeten doe ik jullie niet maar tot mijn verdriet STOP Aan alles komt een eind helaas en al ben ik mijn eigen baas ik vind dat ik stoppen moet want het voelt niet meer zo goed daarom lezen jullie maar alle verhalen en gedichten dan kan ik mij misschien ergens anders op richten |
| reactie 491
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Misschien ergens anders op richten, ik denk dat dat wel een goed idee is. Bedoel echt niet te zeggen dat ik het voor jou beslis Nee ik geef enkel maar advies misschien dat het jou wel beter doet Ik zeg niet dat ik het jou verplicht misschien is het alleen wel goed |
| reactie 492
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
goedig richten de ogen zich op mij of kijkt hij nu opzij wazig kijkt hij door zijn bril die maar niet van zijn hoofd af wil turend naar zijn gouden pen ja, ja ik blijf een fan van mijn kaboutervriend die met schrijven zijn kost verdiend over zijn kwajongens met baarden jongens, meisjes en bejaarden lezen zijn verhalen die ze in alle talen vertalen wie kent de verhalen niet van Rien Poortvliet over David de Kabouter |
| reactie 493
|
|
|
De Kabouter uit het bos Had zijn huisje in het mos En hier zat hij stil te lezen Want zijn enkel moest genezen Hij was onderuit gegeleden en viel een stukje naar beneden Uit een boompje bij de sloot Maar tja, de kabouter was niet groot De Kabouter zat te snikken want zijn beentje lag te knikken En hij had een dikke bult maar, het was zijn eigen schuld De Kabouter lag te wachten Lange dagen, lange nachten En toen kwam er een uil Deze hoorde het gehuil En de Uil is hier op af gegaan Naar de Kabouter met zijn traan De Uil die had een pleister mee en verbond daarmee de snee |
| reactie 494
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
snee in je vinger wie had dit niet het is het litteken wat je nu nog ziet zoals het litteken vaak op je ziel wat ook menigeen te beurt viel |
| reactie 495
|
|
|
Viel het mee, of viel het tegen? Was hij druk, of verlegen? Was hij goed, of was hij fout? Was hij jong. of was hij oud? Was hij leuk, of was hij stom. Liep hij rechtop, of liep hij krom? Was hij naar smaak, was hij naar wens? Of was hij een tegenvaller, en zoek je eigenlijk een ander mens? |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...