Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 496
|
|
|---|---|
|
marill Berichten: 1058 |
een ander mens ontmoette ik aan de grens van ons Nederland hij nam bij de hand om trots zijn land te tonen vroeg zelfs of ik er wilde wonen even mocht ik zijn cultuur proeven wist toen dat ik er niet wilde vertoeven dus ik zei, nee helaas ik houd meer van onze kaas |
| reactie 497
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Kaas van Hollandse koeien uit de wei. Klompen, van die gele houten met oranje en zwarte print. Kaaskop, Klompenboer... wedden dat een Toerist dat vind. Typisch Nederlands, hoe verzin je het. Ik weet het eigenlijk niet. Maar hoe je het ook went of keert Dit en Tulpen, is wat je veel in Nederland ziet! |
| reactie 498
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Ziet dat halfvolle koppie dat dan niet? Kaas heb je er nog niet van gegeten, Dat is echt fu-brie-us. Een kaaskop die niet van de kaas heeft gegeten, Dat is echt vreemd, dat probleem is serieus. Zeker weer zo'n eentje uit dat Old-Amsterdam, Die weet niet eens dat het nieuwe cheddaar ligt. Die weet vast ook niet hoe een koe een kaas vangt, Toen hij nog jang was in het belegen land. Altijd weer die 40+ers die Goudaders hebben gezien, Die zeggen 'Jong gedaan is oud belegen. Nee, de kaas is al van het brood gegeten, Om van de bressot nog maar gezwegen. |
| reactie 499
|
|
|
Gezwegen, waarom? Waarom, alsjeblieft. Waarom heb jij gezwegen, dat jij ernstig ziek bent. Waarom, alsjeblieft Dit had ik willen weten. Waarom meld je het nu, nu het nog maar even duurt Waarom... |
| reactie 500
|
|
|
Waarom dat ik dat deed? Ik wilde jou niet kwijt, Ik wilde niet dat je schrok, Van dit ziekelijke feit. Ik wilde je beschermen tegen mij, Tegen jou en al je verdriet. Je had het ook wel kunnen weten, Ik ben bijna kaal zoals je ziet. Ik moest het zelf ook nog verwerken, Kanker is niet iets om mee te dollen. Maar voir jou zal ik gaan vechten, Ik laat niet zomaar met me sollen. Luister dan toch eens een keer naar mij, Voor je het weet ben ik er niet meer. Maar dat jij verdriet hebt om mij, Dat doet mijn hart zo'n zeer. Straks als ik er niet meer ben, Als ik echt niet meer kan. Dan wil ik dat je me herinnerd, Als die ene gevoelige man. (beetje met een dubbel gevoel en dubbel verdriet geschreven, het zijn precies dezelfde woorden die mijn vriend Joost uitsprak, een paar weken voor hij kwam te overlijden) |
| reactie 501
|
|
|
Man, zeur niet zo Wees eens rustig Kan ik er wat aan doen dat ik gezakt ben Nee, want ik wist het wel maar snap het dan die tijdbalk ging te snel waardoor ik faalde Ik wist het wel en ik had het gekunt Als die tijd langer was en ik kon nadenken Ik ken de theorie dat weet ik echt zeker Maar door mijn dyslectie ben ik gezakt, te weinig tijd.. |
| reactie 502
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
tijd heb je zelfs niet om fatsoenlijk te dichten maar weet je dat je tijd gewoon moet nemen je moet er niet zo gauw voor zwichten en dit zeg ik niet om te flemen |
| reactie 503
|
|
|
om te flemen zal ik geen tijd nemen zeg het maar gewoon je bent immers mijn zoon samen kunnen we door die ene deur ik spring niet op tilt van je gezeur want jij mag terecht best wel klagen omdat je al 7 jaar je last mee bent aan het dragen wij, je ouders mijn vriend hebben al menig uurtje gegriend al was het heimelijk in de nacht zodat het jou geen extra last bracht gelukkig gaat het sinds je operatie goed dat geeft ons allen moed soms is het eens een dagje wat minder daarvan heb je dan wel hinder de slechtste tijden die je hebt gehad liggen achter je lieve schat |
| reactie 504
|
|
|
schat zei ze tegen mij dat maakt mij we erg blij al ben ik ver van je vandaan je ziet wel hoe alles kan gaan |
| reactie 505
|
|
|
Je ziet wel hoe alles kan gaan, deze jongen die kan niet meer staan. Hij is met zijn motor uitgegleden op het pad want het wegdek was echt glad Hij heeft een rugbreuk opgelopen die zijn gewrichten wist te slopen Nu kan hij zich minder bewegen en hierover word gezwegen Hij reed de gewenste snelheid maar hij was niet voorbereid Op een gladde bocht in het pad En dan, dan gebeurt dat... |
| reactie 506
|
|
|
kubrax Berichten: 54 |
dat het uit is ben ik blij maar vraag me nog steeds dingen af ik mis het ik mis jou niet maar de tijden waarom kijk ik nog steeds naar jou pagina's ik vraag mezelf af of je dat ook wel is bij mij doet? |
| reactie 507
|
|
|
Doet het altijd weer, Om mensen aan het lachen te maken. Maar voor mij, Kan het juist heel bitter smaken. Dat moet ook nog even mee, Oh, heb ik dat er al in gedaan? Zonder volle koffer, Kan ik toch niet op vakantie gaan? Past mijn barbeque er nog wel bij? Ik moet daar niet met lege handen een een lege maag staan. Zonder mijn trouwe vriend, Kan ik toch niet op vakantie gaan? |
| reactie 508
|
|
|
gaan de dingen niet zoals je hoopt doordat er een kronkel in de weg loopt die je net even over het hoofd zag zodat je op je stuitje lag met pijn vertrokken gezicht voer voor dit gedicht sorry mijn lief dat ik in de lach schoot jij met je stuitje in de goot nu loop je toch weer fief nu snap ik dat dit woord niet echt in de slang past met dit lukt het vast |
| reactie 509
|
|
|
vast en zeker maar ook fief dat woord neem ik even goed voor lief maar in België zeggen ze zeker en vast ach ja wat maakt het uit als het maar past nu ga ik maar slapen want mijn dag ligt op apegapen het was zoals je wel kunt lezen een K dag nee ik hoop dat de rest van de week anders zijn mag |
| reactie 510
|
|
|
Mag ik anders zijn? of ben ik het verplicht? Of word het mij verboden? Ik doe twijfelend mijn ogen dicht Vinden mensen mij aardig? Of vinden ze mij dom? Moet ik mij zelf veranderen? Ik weet het niet, daarom |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...