Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 466
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Teleur stelt het me wel een beetje, 'Kijk mij, al drie dagen hier' Deze site gaat niet om de kwaliteit, Maar om de plezier. Zo slecht zijn we nu ook weer niet, De naam favo zegt ook niet alles over de kwaliteit. Maar de gedichten zijn aardig uitgedunt, En niet zo goed van tijd tot tijd. Zonder inspiratie kun je ook niet veel bedenken, Dus kunnen de dichters hier wat uitzakken. Eigenlijk verdoe ik mijn tijd hiermee, Wat doe ik hier nog? Ik ga lekker bruin bakken. |
| reactie 467
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
bakken konden ze er niks van daarom schreef ik dit gedicht dan De storende jury, soms heb je van die juryleden die passen niet in deze tijd maar ook niet in het verleden want waar moet een jurylid aan voldoen allereerst ongevoelig zijn voor poen een kennis van zaken mag ook niet ontbreken en niet doen alsof hij beter is dan de leken het zijn dikwijls gevoel momenten die de mensen in hun hoofd prenten en je hebt nu eenmaal een kwestie van smaak soms kan iets moois toch gek zijn en raak wat dat aangaat een jury mag eigenlijk niet doorslaggevend zijn dat is voor de deelnemer en toeschouwer nooit fijn daarbij komt nog het vele commentaar dat is van het jurylid soms heel raar het is schijnbaar leuk jurylid te spelen maar zoals met velen kun je er ook niks van bakken en gaan de mensen op je kakken ik denk dan eigen schuld en nog erger dikke bult jullie snappen zeker wel waar het over gaat ik ben hiervoor misschien te vroeg maar gelukkig niet te laat als ik miljonair was zou ik een miljoen keren stemmen op Johannes zodat ik zeker weet dat HIJ de winnaar is |
| reactie 468
|
|
|
Is het ooit hun schuld geweest? Hebben ze mij ooit iets ontdaan? Kan ik ooit weer goedmaken, Wat eerst verkeerd was gegaan? Ik ben niet mezelf, Ik heb spijt van wat ik heb gedaan. Ik heb spijt omdat ik omging, Met mensen waar ik niet mee om moest gaan. Ik ben jaren mezelf niet geweest, Jaren lang had ik geen lach. Tot de dag dat ik besefte dat ik terug moest vechten, Tot vandaag, die ene dag. Ik heb mensen pijn gedaan, Helder denken kon ik gewoon niet meer. Ik wilde niet meer in hun macht blijven, Ik loog tegen mezelf keer op keer. Niemand weet waarom ik mezelf niet ben, Ik kan het wel zeggen, maar de rede heb ik niet. Doirdat ik met verkeerde mensen ben omgegaan, Kreeg ik steeds meer verdriet. Ik begon op mijn vrienden te schelden, Raakte ze kwijt en was alleen. Vandaag moet ik zeggen dat het me spijt, Ik moet weer zorgen voor de zon die jaren scheen. Mijn vrienden zijn mijn vijanden, Mijn vijand is mijn vriend. Zij hebben niks verkeerd gedaan, Alleen ik heb ellende verdiend. Vrienden, weet dat het me spijt, Ik had jullie nooit zo willen raken. Kunnen jullie het me ooit vergeven? Kunnen we het ooit nog goedmaken? (behalve het schelden is alles waargebeurd) |
| reactie 469
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Goedmaken, met mensen, die ik verdriet, heb gedaan.. |
| reactie 470
|
|
|
Gedaan met dat verdriet, Zij zou willen dat je verder zou leven. Zou doorgaan, altijd vechten, En dat je nooit zou opgeven. |
| reactie 471
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Opgegeven heeft hij zijn leven Doordat hij steeds werd gepest Ik kan het niet begrijpen Want hij deed zo zijn best Alle mensen gingen tegen En pesten hem kapot Ik kan het niet begrijpen Dit is niet eens zijn lot |
| reactie 472
|
|
|
lot is wat jij niet graag wilt dat gebeuren zal en is het zo, dan is het vaak wat je ten dele valt daarom is het beter tart het lot maar niet alhoewel niemand dat eigenlijk ziet |
| reactie 473
|
|
|
Ziet U die leugenaar daar? Het zijn leugens die hij geeft. De kans op winnen is 1 op 17.000.000, En dan moeten wij geloven dat hij de jackpot gewonnen heeft? |
| reactie 474
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Wij geloven dat hij de jackpot gewonnen heeft want hij komt de laatste tijden met van die dingen... waarvan je denkt, hoe kun je in zo'n korte tijd zoveel dure dingen kopen? Of hij dealt of doet iets wat niet mag, en iets wat wij niet weten. Want geloof me alsjeblieft, dit kan niet zomaar... Als je bedenkt, dat hij niet veel geld had, aldus, dat had hij gezegd... Ik bedoel maar, miljoenair, het winnen van een jackpot, dat is niet iets wat echt van zelf sprekend is.. Ja, geluk bestaat wel, tuurlijk. maar of het echt op die manier is gegaan, ik betwijfel het.. |
| reactie 475
|
|
|
Het is een droom is het niet? Wat is hier aan de hand?! Is dit gewoon een warme winterdag? Of vond de zomer eindelijk de weg terug, Naar ons koude kikker land? |
| reactie 476
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
koude kikker land nu in mijn hand dan geef jij mij jouw kou waar ik nu plots van hou |
| reactie 477
|
|
|
Hou dat zonnetje nog maar even vast, Eindelijk zomer ver na de langste dag. Vandaag weer heerlijk wakker geworden, Door de eerste zonnestralen die ik zag. Heerlijk naar buiten met de zon in mijn gezicht, Mijn haren wapperend in de wind. Lekker warm en toch ook weer koel, De droom voor ieder mens, Bejaard, volwassen, of zelfs nog kind. Lekker zwemmen in de zee, Of uitwaaien op het strand. Genieten van het heerlijke ijs, Lekker bruin worden door de zomerzon, Of kastelen maken van al dat zand. In de zomer zijn er zoveel leuke dingen te beleven, Van zulk lekker weer word je nooit moe. Als laatste nog gezellig met de buurt bij elkaar, Voor die ene speciale barbeque. |
| reactie 478
|
|
|
barbecue kan gezellig en leuk zijn alleen niet met vlees dat vind ik niet fijn vegetarisch gaat ook heel goed hoor en daar heb je reformzaken toch voor |
| reactie 479
|
|
|
Voor de barbeque alleen met vlees, Zo kwam ik thuis bepakt en bezakt. Van lekker gekruide kippetjes, Tot heerlijk gekruid gehakt. 'Waarom geen vegatarisch?' vraag je je vast af, Ik kon het verschil niet zien tussen mega- en vegavlees. Vlees zonder vlees? Wie bedenkt nu zoiets, En van dat bier zonder alcohol word je ook niet al te hees. Steeds vaker komen er namen voorbij, Waarvan je denkt 'Is dat wel echt?' Van vegatarische kip tot alcoholische drank zonder alcohol, Ook al wil je het niet geloven, Zulke dingen zijn niet eens zo slecht. |
| reactie 480
|
|
|
kubrax Berichten: 54 |
slecht het gaat elke dag slechter met me ik raak de weg kwijt haat groeit in me op me lichaam kan ik niet meer controleren me hersens die zijn kwaad en uitgeput geen liefde meer in mij want ben een meisje die nooit liefde heeft gehad alleen maar pijn |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...