Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 436
|
|
|---|---|
|
DJolien Berichten: 772 |
Liefde kunnen geven Is iets wat warmte heet Iemand die jou liefde gaf Ik weet dat je zo'n iemand niet snel vergeet Net zoals iemand Die jou verdriet heeft gegeven Zo'n persoon zul je ook moeilijk vergeten In je verdere leven |
| reactie 437
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Leven doe ik niet, zonder al mijn pijn en verdriet, het blijft me achtervolgen, ook al wil ik het niet.. |
| reactie 438
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Niet dat ik je geen liefde wil geven, Maar pijn en verdriet hoort er nu eenmaal bij. In het leven heb je winnaars en verliezers, De grootste winnaar dat ben jij. |
| reactie 439
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Jij bent beter dan mij, Jij bent leuker dan mij, Jij bent liever dan mij, Jij bent knapper dan mij, Jij bent dunner dan mij, Jij bent..... |
| reactie 440
|
|
|
Favo Berichten: 9 |
Jij verstaat de kunst van bij me horen In mijn lijf heb je plaats gemaakt voor twee In mijn ogen woon je , in mijn oren Je kijkt en luistert mijn hele leven mee |
| reactie 441
|
|
|
Meegemaakt heb ik meerdere dingen, Die jij nu ook hebt gekregen. Alsof ik nog nooit heb overwogen, Om zelfmoord te plegen. Ik heb ook getwijfelt aan mijn leven, Ik wilde dood, heel graag. Maar waarom is de rede zo moeilijk, De laatste dag is vandaag. Dat dacht ik al dagen, Tot ik inzag, elke dag is vandaag. Daarom probeerde ik krassen te tekenen, In mijn huid met zo'n scherpe zaag. Ik deed het niet ook al wilde ik wel, Ik weet niet waarom maar ik hield op. Ik kon niet zomaar denken, Even zit het niet mee. Ik stop! Ik weet niet welke van de mensen, Hier nog meer geloven. Maar ik kreeg hulp van Hem, Ik kreeg hulp van boven. |
| reactie 442
|
|
|
Favo Berichten: 9 |
Bovenal bemin alleen één vrouw Wees niet ijdel, kom niet te gauw Gedenk steeds dat men beweert je schoonmoeder dient hoog geëerd Gij zult haar genot niet doden en enkel denken aan haar noden Mijdt het van haar te bedriegen of haar steeds weer voor te liegen Wees steeds kuis en wat je ook doet Behandel de buurvrouw niet te zoet |
| reactie 443
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Zoet sappige teksten vind ik ook niet nodig want dit soort teksten vind ik wel overbodig hoe ver kun je gaan om iemand naar het leven te staan wanneer je sommige uitspraken en teksten ziet die verdragen echt het daglicht niet ze zijn ronduit te beledigend en schofferen terwijl vaak men zich nog moet verdiepen in het geval en het nog leren een oordeel vellen is zo gebeurd maar heb je daar de vrede niet mee verscheurd je kunt beter eerst de zaak op een rijtje zetten en bijzonder goed op de reden en of oorzaak letten ieder moet maar zien hoe ver die gaat maar ik weet wel dat ik het er bij laat wanneer men dergelijke teksten publiceert dan hoop ik maar dat men er ooit nog van leert |
| reactie 444
|
|
|
Leert men de woorden van de liefde die men niet altijd kan verstaan Leert men de gebaren van de liefde die men nodig is om verder te gaan Leert men de gevoelens van de liefde die men niet altijd kan zien Leert men de warmte van de liefde die men nodig heeft misschien |
| reactie 445
|
|
|
Misschien wist je het al, Maar ik wil het toch maar even kwijt. Voor alle slachtoffers die ik maakte, Had ik totaal geen spijt. Tot dat... Het was een vreselijke dag, Iedereen was lekker aan het spelen met elkaar. Nietswetend wat er zou gebeuren, Nietswetend van het grote gevaar. Tot dat... Een auto ineens recht op ons afkwam Ik kon nog maar net ontkomen. Ik was bijna blij dat hij mij niet geschept had, Dat ik niet werd meegenomen. Tot dat... Ik ontdekte dat mijn lievelingsneefje was meegesleept, Naar de dood door een bestuurder zonder spijt. Pas toen begon ik me schuldig te voelen, Al die onschuldige mensen zijn hun dierbaren kwijt. Ik wilde het niet doen, Maar ik kwam onder druk te staan. Ik had geen spijt en reed gewoon door, De grootste fout die ik ooit heb begaan. |
| reactie 446
|
|
|
begaan ben ik weer met alle negativiteit die je met dichten hier slijt Erboven staan en laat het los Hoe vaak wordt je dat niet gezegd Maar wordt het dan ook uitgelegd Dat een kronkel in je hoofd het niet bevatten kan Wat is er daar zo moeilijk aan dan Het is je eerlijkheid en oprechtheid Die alle positieve in je ziel snijdt Waardoor je zo voor gepakt En als het ware als een bloemensteel wordt geknakt Logisch kun je niet zomaar loslaten Want die gemene mensen die aan jou zaten Komen er gewoon weer mee weg Ja en wanneer ik dat dan eens zeg Dan wordt "ik dus" beticht pas op je woord Ik vind dit geestelijke moord |
| reactie 447
|
|
|
Moord is een beetje ver gezocht, Je bent niet de baas over mij. Geestelijke moord is echt te veel, Als je nu in de buurt was, Had ik je meteen een klap verkocht. Heb je er ooit over nagedacht, Om je in mij in te leven? Ook eens al die pijn te voelen, Ook eens niets meer dan onrust te geven. Léon, begrijp eens een keer waarom, Begrijp je wel mijn verdriet? Ik blijf trouw aan mijn familie, Eerlijkheid en oprecht zijn sterkt mij aan, De geestelijke moord die jij steeds ziet. (sorry voor de hardheid, maar probeer eens te begrijpen waarom mijn leven verwoest is. Dan pas kan ik je weer vertrouwen) |
| reactie 448
|
|
|
ziet men nu niet dat jij mijn woorden niet goed hebt begrepen ik val jouw aanvallers aan en zit met jou te dwepen jij pakt deze woorden maar weer eens verkeerd op en geeft mij ongenadig weer op mijn kop graag zou ik willen dat je eerst goed oordeelt en als ik je met dichten heb verveeld zal ik er wel weer mee stoppen hoor want dat gedoe daar doe ik het niet voor |
| reactie 449
|
|
|
Voor de eerste keer geef ik toe dat ik fout zat, Ik zat fout, maar mijn leeftijd spreekt boekdelen. Een puber met een gebroken hart, Is nogal lastig voor velen. Begrijp me niet verkeerd hoor, Maar ik heb me mog ingehouden. Wat liefde krijgen betekent, Heb ik nooit onthouden. Ik respecteer uw idee om mij te helpen wel, Maar doe het alstublieft niet meer in het openbaar. Ik heb al zoveel soris beleefd, Voor mij is het nu echt klaar. Ik wil hulp die ik niet kan vinden, Hulp die ik nooit kan krijgen. Maar als ik bij u een gevoelige snaar heb geraakt, Dan zal ik zwijgen. (tijden veranderen, mensen ook. Maar deze mens is niet als de tijd, ik ga mijn eigen gang en blijf liever op de achtergrond) |
| reactie 450
|
|
|
Zwijgen is niet wat ik hierover doe weet jij hoe zo'n herinnering ik heb? Ik weet nog dat ik verdriet had waarom dat maakt niet uit Toen wilde ik het liefst naar jou ik zei dat ik troost nodig had En jij zei mij tegemoet te fietsen maar dit bleek niet waar te zijn Ik zag een trekker aankomen en deze ging stil staan Met dat jij uit deze trekker sprong toen kwam mijn eerste traan Ik weet nog wat jij had gezegd meisje het komt allemaal wel goed Maar ik was te erg van slag En ik wist het even niet Ook jij stond te trillen ik had het gevoeld En dat heeft inpakt op mij gemaakt ik voelde dat jij echt om me gaf En ik heb het eerder wel eens gedacht maar wist niet dat we dit echt gingen doen Ik was blij dat jij mij wilde troosten en toen gaven we elkaar een zoen Tijdens het ritje die wij in de trekker hadden gemaakt begon je mij te strelen en ik kreeg een lach Ik weet nog dat het mij niet uitmaakte dat jij mijn uitgelopen mascara zag Jij zei tegen mij een paar woorden die mij in mijn hart lieten blijken En dat was dat jij mijn leuk vond vanaf toen ben ik anders naar jou gaan kijken Wat ben ik blij met jou zo'n iemand als jou daar kan ik echt om geven En weet je ook wat ik wil zeggen ik gun jou het aller beste in dit leven! |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...