Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 406
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Later, die tijd zal voor mij nooit komen, Later, dan ben ik misschien niet meer hier. Vroeger, ik speelde nog volop, Vroeger, toen had ik tenminste nog plezier. Nu kan ik niet meer gelukkig zijn, Nu moet ik vechten voor mijn leven. Nu lig ik hier in mijn bed, Nu moet ik nog alles geven. Tot die ene verschrikkelijke dag, Het nieuws dat ik kanker heb, Maakte me totaal verward. Ik wacht hier tot de dood, Ik wacht hier op een nieuwe start. (fictief gedicht) |
| reactie 407
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Een nieuwe start heb ik gemaakt Een die beter voor mij is Een nieuwe weg ingegaan Een pad die ik niet kende Ik ben er door geraakt Waardoor ik het oude niet mis Ik ben er positiever door gaan staan Iets wat erg snel wende Een nieuwe weg vol liefde het voelt warm Vol vragen maar ook zekerheid Een nieuwe weg genomen Die liet zien dat het ook zo kan Een weg waar ik kan vertrouwen op een arm En deze liefde wil ik niet kwijt Het vertrouwen in elkaar was al snel gekomen Hier geniet ik echt van |
| reactie 408
|
|
|
kubrax Berichten: 54 |
van huilen wordt je sterker want elke traan die ov er je wang rolt doet pijn en pijn veranderd in haat en haat veranderd in wraak |
| reactie 409
|
|
|
Wraak is nooit de juiste oplossing, Laat het los of praat met elkaar. Met wraak verwoest je levens, Je maakt het jezelf en je slachtoffers toch zo zwaar. Vecht het uit met woorden, Niet met wandaden in het slijk. Wreek je een ander, Dan wreek je ook jezelf. Want elk mens, Is gelijk. |
| reactie 410
|
|
|
Gelijk toen ik thuis kwam Keek ik in mijn mobiel Gewoon omdat ik hoorde Dat mijn oma bijna viel Ik wilde weten Of alles wel goed ging Daarom dat toen ik thuis kwam Ik direct aan de telefoon hing |
| reactie 411
|
|
|
hing hij zich zelf op ja.. hij kon er niet meer tegen tegen dat gepest hij huilde elke dag elke dag met een kut gevoel naar school gaan hij wou niet meer hij wou gewoon een einde aan z'n leven |
| reactie 412
|
|
|
Leven in het hiernamaals, Heb ik me altijd in geïnteresseerd. Ik had er tijden mee te maken, Maar had het steeds afgeweerd. Spiritualiteit en geesten, Dromen vertalen zonder echt het beeld. Mensen aanvoelem en dieper kijken, Totdat ik diep in hun hart kan reiken. Voorspoedig zal ik naar het hiernamaals gaan, Maar hoe kom ik aan een touw. Hoe kom ik aan die ene dode boom, Hoe dan ook, Familie, vrienden, tot gauw. (laatste strofe is fictief, de eerste twee zijn op waarheid gebasseerd) |
| reactie 413
|
|
|
Vrienden, tot gauw Ik ga op vakantie en neem mijn koffer mee Ik ga vliegen in de lucht en varen over zee Leden, tot gauw Ik ga jullie natuurlijk wel missen hoor Ik wil niet weg maar ik moet er echt vandoor Prettige zomervakantie allemaal! (Niet getreurt, Ik ga pas eind juli weg, dus duurt nog klein poosje!) |
| reactie 414
|
|
|
Klein poosje Nog wacht op mij Zei hij Dagen lang wachten Kreeg niks van hem horen Want hij had mij allang vergeten |
| reactie 415
|
|
|
Vergeten zal ik je nooit helemaal, Dankzij jou krijg ik een nieuwe start. Mijn vriend, ik ben je uit het oog verloren, Maar blijven zal je in mijn hart. |
| reactie 416
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
hart heeft de mensheid niet meer jammer dat zeg ik steeds maar weer jammer is het alleen te komen en te gaan jammer is het dat mensen je niet zien staan jammer is het dat de wereld verloren gaat jammer is het wanneer niks meer stilstaat Wil je fijn door het leven gaan leer dan eerst op je eigen benen te staan reken nooit op een ander mens al is dat je allergrootste wens zelf zal je het moeten maken want andere mensen kunnen je vaak alleen maar verkeerd raken dat is meestal erg negatief nee de grote mensheid is niet lief schijnheilig arrogant en egoïsme ten top niemand die nu eens zegt hé stop het gaat gewoon door jaar na jaar zo verkwanselen de mensen elkaar waar je op de wereld ook komt ik zal je zeggen heel prompt het glas is half leeg of half vol jammer want soms is het te dol dan onstaat er natuurlijk die strijd en ik zeg je geheid dit zal altijd blijven duren tot in jaren in maanden in dagen en uren |
| reactie 417
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
uren heb ik doorgebracht in mijn eigen pracht van een fantasie uren heb ik opgenomen om heerlijk te dromen genietend van mijn afasie niets hoeven zeggen al zeker niets uit te leggen waar ik was gebleven tussen twaalf en zeven |
| reactie 418
|
|
|
Tussen 00 Met het vliegtuig naar Olso-Gardermoen Wij vertrekken vanaf Amsterdam Schiphol En zullen jullie zeker de groetjs doen |
| reactie 419
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
'Doen jullie mee?' wees eens stoer en zeg 'nee' wat heeft het nu voor zin, om idnands leven te verzieken?! |
| reactie 420
|
|
|
Verzieken kunnen ze als de beste, Nog geen stap gezet en ze hebben mijn dag verpest. Ze kijken vol afschuw naar mij, Nee, ik hoor niet bij de rest. Maakt het uit dat ik me anders gedraag? Maakt het uit dat ik me anders kleed? Nee, ik ben mezelf, altijd al geweest, Kijk eerst eens naar jezelf, Voordat je verder gaat met het vernielen van mijn geest. Gedraag je eens als een mens, Dat beest in jou dat ben jij niet. Ik ben net zo min als jij. Wil je het niet, durf je het niet? Mij best, dan is onze vriendschap voorgoed voorbij. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...