Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 376
|
|
|---|---|
|
DJolien Berichten: 772 |
Hin-der-nis Paar-den-pis Wij gaan spellen Cijfers tellen Hon-den-hok Kat-ten-brok 1 + 1 = 2 2 + 2 = 4 4 + 4 = 8 8 + 8 = 16 En zo leren wij maar door.. Maar pas als de zomervakantie is afgelopen! |
| reactie 377
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
afgelopen wanneer krijg je dat in je leven? een rust die je ook door kunt geven ook aan alle andere mensen dat zou ik zo graag wensen rust zou je nooit kunnen aanleren maar rust kun je wel in jezelf creeëren je begint met het ledigen van je hoofd en ook al het ontvlambare gedoofd rust maakt je lichaam schoon en je kunt het! dus doe het maar gewoon toch zeker wel wanneer je het jezelf realiseert je weet het zelf wel rust is toch zó aangeleerd ga naar je kind in jezelf toe maak jezelf ook niet te moe waarom huil je zo mijn kind is er iets wat jou niet zint laat toch je verdriet varen en laat ons geen zorgen baren |
| reactie 378
|
|
|
Baren jullie een kind Zei de kleine kletsmajoor Dat is waarmee het begint Aandacht en dat heeft ze door Een kind heeft veel in de gaten Ze kunnen haarfijn uitleggen Waarover grote mensen praten Want je kan al niks meer zeggen Ze zien dat je hen voor de gek houdt En ze proberen ondeugende dingen Want je ouders zijn van begin vertrouwd Ze blijven doorgaan totdat jij van irritatie gaat springen |
| reactie 379
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
springen over de keien aan de oever van de rivier rondom zoemen de bijen dat bederft even mijn plezier angstig kijk ik om me heen gelukkig ze zwermen samen heen onbevangen spring ik door tot ik uitgeput raak luisterend naar het kikkerkoor een muzikaal gekwaak |
| reactie 380
|
|
|
Gekwaak van kikkers bij het riet ik wist het, maar hij niet Gekwaak van eenden bij de plas Ik wist het, maar hij merkt het nu pas |
| reactie 381
|
|
|
kubrax Berichten: 54 |
Pas ik wel bij jou Elke dag vraag ik me dat af Zijn wij een perfecte koppel Nee alleen in mijn dromen |
| reactie 382
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
dromen kan ik iedere nacht alleen niet altijd wat ik verwacht daarom hoop ik dat dromen niet altijd uit zullen komen |
| reactie 383
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
komen en gaan van mensen zij kruisen op dat moment je pad met ieder zijn eigen levenswensen niet allen werden vrienden voor ‘t leven die zijn gebleven, velen zijn weer gegaan zij gaan een tijdje dezelfde weg dezelfde richting, omdat ze dat willen of door verplichting mensen komen en gaan om het hunkeren te stillen als je maar contact maakt met mensen van allerlei aard, want een leven zonder menselijke contacten is het leven niet waard |
| reactie 384
|
|
|
Niet waard om te huilen Hij pastte toch niet bij mij Al dacht ik het eerst wel Maar ik voelde me niet blij De laatste maanden waren gezellig Maar gezeur kwam steeds weer En de vriendschap ging kapot Want de liefde was er niet echt meer Ondanks dat ik terugkijk Op een jongen die uniek is Moet ik bekennen dat ik me beter voel En dat ik hem herinner maar niet bepaald mis Ik hoop dat hij zichzelf gelukkig maakt Met een meisje die dicht bij woont of staat Want ik weet nu zelf ook wel Dat het tussen ons nooit terugkomen gaat Waar ik wel naar uitkijk Is het terug krijgende contact Maar ik weet niet of dat terugkeert Ik heb mijn twijfels erbij gepakt Jij bent een beste jongen Dat hebben we elkaar laten blijken Als er ooit eens wat aan de hand is Ik zal je echt wel willen helpen om na een oplossing te kijken |
| reactie 385
|
|
|
Kijken niet kopen op een vrijdagmorgen half elf was het de eerste keer dat we bezichtiging hebben wat wil je nog meer je weet niet wie dat zijn als ze kopen is dat fijn ik vertrouw maar een beetje op het Universum en raak verder maar niet uit mijn hum je kunt er toch niets aan doen en waar doe ik het voor, voor de poen? nee die hypotheek gaat toch voor dat had je toch wel even door en zo zal het nu ook weer zijn voor die nieuwe kopers niet zo fijn de banken zitten blijkbaar op zwart zaad ik geef ze maar een goede raad geef het maar aan Griekenland dan blijven wij nog meer onthand |
| reactie 386
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Onthand van al ons geld, Ja hoor, Griekenland krijgt nog wel een paar dikke duiten. Ik zeg het niet graag, Maar ik ben het helemaal eens met die ouwe Nuijten. De Grieken hebben al genoeg gekregen, In hun dronken bui meegedaan aan het JSV. Geen nuchterheid te bekennen met 'Alcohol for Free'. Ik moet steeds maar opnieuw betalen, Betalen met het geld dat ik nooit zal zien. |
| reactie 387
|
|
|
kubrax Berichten: 54 |
zien we elkaar nog wel of alleen als ik het vraag wil jij mij wel zien dan? want het voelt niet zo. ik wil je woorden niet horen. ik wil je hart horen spreken |
| reactie 388
|
|
|
Spreken met het hart dat ooit gebroken was, Het hart is helemaal alleen. Ik kan schoppen, ik kan slaan, ik kan schelden, en ik kan bidden, Maar ik kan nergens meer heen. Kijken met de ogen die zijn verblind, Verblind door mijn liefde voor jou alleen. Ik kan schoppen, ik kan slaan, ik kan schelden, en ik kan bidden, Maar ik kan nergens meer heen. Horen met de oren die je hebt gedoofd, Gedoofd net zoals mijn hart van steen. Ik kan schoppen, ik kan slaan, ik kan schelden, en ik kan bidden, Maar ik kan nergens meer heen. Vandaag wordt alles anders, Vandaag wordt mijn laatste dag. Vandaag kan ik nog beseffen wie echt van mij kunnen houden, En wie mij uitzwaaien met een lach. Ik heb het touw en sta in de boom, Ik bind hem stevig vast. Is het beter dat ik ga of moet ik toch nog verder blijven leven, Ik ben toch maar een last. Ik doe het touw met spijt om mijn nek, En denk terug aan die mooie jaren. Waarom zou ik weg willen vliegen en nooit meer kunnen landen, Waarom kwam ik dan niet bij bedaren. Ik pakte het mes uit mijn zaken bracht het naar mijn keel, Ik sneed het touw door en ik viel. Mijn familie durfde niet toe te geven dat ze stiekem van me zijn gaan houden, Van mij, een arme zuel. Langzaam kroop ik overeind, Ik hoopte op de hemelpoort. Wat bezielde me in Vredesnaam om dit de doen en dit te durven, "Het spijt me, vergeef me dat ik moet gaan", Ik voegde de daat bij het woord. Mijn familie had slapeloze nachten, Ik kon ze geen troost meer geven. Hoe kon ik ooit zo dom zijn geweest om niks te vertellen, niks te zeggen, En voorgoed te stoppen met mijn leven. ~~~Sorry voor de hardheid, maar het gebeurt te veel dat mensen hun verdriet niet toe durven te geven~~~ |
| reactie 389
|
|
|
leven doe je automatisch al lijkt het vaak onlogisch toch zal je wel moeten doorgaan want jouw ziel die blijft bestaan wanneer je het lichaam loslaat en je met jouw ziel verdergaat dan ga je verder met het geleerde ook wat men jou ontbeerde het universum regelt jouw bestaan of je moet blijven of verder moet gaan je zult zeggen hoe gebeurt dat dan ja het Universum zit ook in jouw hersenpan wij als mens kunnen dit niet bevatten wij kunnen proberen het in te schatten maar voor de rest moeten we het geloven en rekenen op wat komt van overal tot aan van boven hoe je in dit leven ook wegkomt je zult altijd zeggen als ziel verdomd ik deed het helemaal weer verkeerd goed zo daar heb je weer van geleerd De kunst van het leren is het vergeten en vergeven zonder dat te kunnen heb je geen leven verder is het loslaten zeer zeker voornaam als je dat allemaal kunt is je ziel monogaam Je komt en je gaat in dit leven de een wat meer de ander heeft minder kunnen geven maar zeker is voor mij het is een leerproces daarom wanneer je dat weet blijf bij die les je kunt jezelf zo gek maken als je maar wilt menigeen werd ten onrechte door de ander gevilt maar je kunt je natuurlijk ook van die ander distantiëren dat hoef ik je toch niet te leren ga je eigen gang in het leven past de R.E.L. toe het is toch maar even die 25000 dagen zijn toch zo om en dan zegt de ziel alweer kom vooruit kom! |
| reactie 390
|
|
|
Komt hij weer aan met zijn R.E.L. 'De regel van het leven' Het heeft wel een aardige betekenis, Maar is mist iets om naar te streven. Ik wil het niet ontkrachten hoor, Maar denk eens aan het accepteren. Acceptatie is hetgeen wat ik al die tijd mistte, Je kunt echt wat van het leven leren. Eigenlijk moest het 'R.E.A.L' moeten zijn, Respect, Eerlijkheid, Acceptatie, Liefde voor of aan een ander mens. Ook met de betekenis van 'Keep It Real!' Come on people, you are living on Earth, So live in reality! Ofwel 'Kom op mensen, je leeft op Aarde, Dus leef in de realiteit' Dromen over de toekonst kan later ook nog wel, Dromen zoals die van zovelen. Laat het verleden achter je, leef het heden, En zorg dar je je toekomstdroom na kunt leven. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...