Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 391
|
|
|---|---|
|
kubrax Berichten: 54 |
leven op aarde is een schenk van god dus benut het goed en laat het zien dat je het verdient om te ademen |
| reactie 392
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Ademen doen we door bomen, Zonder hen zouden we geen lucht kunnen happen. Mensen, we hebben bomen nodig om te leven, Dus kappen met kappen. |
| reactie 393
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
ademen om ouder te worden maar het rare is je voelt het nooit ook niet wanneer je jouw jaren hebt vergooid voor je het weet ben je al oud maar wat is daaraan dan fout? je kunt niet alles in één boek zeker niet één gedicht samenvatten dat hoeft ook niet neem maar de kuierlatten wie is daar trouwens in geïnteresseerd? als het goed is hebben zij ook hun les wel geleerd! je ziel leeft verder in het leven zonder daarbij een reden te geven maar als het goed is ontdek je in de jaren dat het was om wijsheid te vergaren en dan ineens is het voorbij de ziel gaat weer los en is vrij een leeftijd zegt daar niks bij alle geleefde jaren zijn goed voor mij maar voorbij |
| reactie 394
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
voorbij, loslaten zonder spijt, want spijt verregent met bittere tranen terwijl we op geven wat we verloren wanen om te groeien |
| reactie 395
|
|
|
om te groeien met sociale media of A-sociale? Wanneer ik zo op alle sociale media kijk dan voel ik me toch ontzettend rijk dat ik nergens meer op reageer want als je ziet sommigen gaan me toch tekeer er is geen respect meer of enig begrip en het rare ze hangen aan elkaars lip doen uitspraken die verboden zijn en lachen erom ach wat een gein zo gaat het met zeggen en doen tja dat is het nadeel het kost geen poen ze zeggen alles en plaatsen foto’s wat niet mag waar blijft dan toch het nodige gezag nee voor mij is de sociale media echt a-sociaal het is kwetsend en soms niet normaal het wordt tijd dat er iets aan gebeurd voordat het nog meer het volk verscheurd |
| reactie 396
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
verscheurd heb ik het tot kleine snippers die ik omlaag liet dwarrelen waar kippen lopen te scharrelen ze lusten het niet lopen er met een boog omheen geen koek van te bakken dus zette ik mijn hakken in die hele brei voel ik me nu dan vrij? nee, de vrijheid blijft in me gevangen het versnipperde blijft eeuwig in mij hangen totdat ik het ga accepteren je heb gelijk mijn vriend acceptatie mogen we eindelijk leren |
| reactie 397
|
|
|
kubrax Berichten: 54 |
leren is goed voor onze ontwikkeling elke dag groeien we steeds meer en zo weten we wat goed en fout is |
| reactie 398
|
|
|
is liefde op het eerste gezicht een onderwerp hier voor het lange slangengedicht? je ziet iemand alleen met foto op facebook staan je kijkt de omschrijving een beetje aan en denkt jeetje wat is dat een leuke vent misschien dat je die ergens van kent misschien wel van een vorig leven wie kan daar nu een antwoord op geven wel typisch dat hij je zo aanspreekt of misschien dat hij op iemand leekt mijn lichaam en gedachten reageren er helemaal op en rationeel denk ik, en nu stop ik snap niet dat dit zomaar kan het is maar gewoon een man maar je gevoelens overwinnen en maken je bijna buiten zinnen je zou het liefst direct contacteren maar ho eens effe jij moet nog veel leren wat is dan toch dat aanspreken is dat met geilheid vegeleken of eerder met liefde tot of ben je gewoon zot het blijft maar in mijn hoofd zitten ik kan er bijna niet van pitten wat kan ik nu het beste doen het liefst gaf ik hem een intense zoen het is dat stromen in de onderbuik wat mij parte speelt niet erg hoor niet dat het mij verveelt maar ik ben zo nieuwsgierig hoe en wat kan niemand zorgen dat zet het maar rustig van je af want zoals altijd je gaat weer in een draf en binnen een paar dagen denk je er niet meer aan en kun je verder met je leven gaan |
| reactie 399
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Gaan moest je nu naar boven, Zo jong en je gaat er nu al heen. Waarom moest je gaan, Laat me niet alleen. Zo'n leuke tijd samen gehad, Weet dat ik je missen zal. Lieve zus, de tijd is gekomen, Veel plezier in Portugal! |
| reactie 400
|
|
|
Hardboy Berichten: 930 |
Portugal, ben er nog nooit geweest, Maar ik ga er over proberen te dichten. Blijkbaar is dat toch erg moeilijk. Zo kan ik niet mijn hart verlichten. |
| reactie 401
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Mijn hart verlichten Doe ik omdat ik praat Ik lucht mijn hart bij jou En ik merk dat het beter gaat Ik ben minder humeurig En ik ben vrolijker dan pas Dit kan ik ook verklaren hoe Omdat ik eerder stiller was Ik kropte mijn verhalen op En leegde soms mijn hart Bij mijn beste vriend Daardoor werd het niet zwart Ondanks dat ik veel heb gezegd Tegen mijn beste vriend Chris Ik merk dat het nu nog beter gaat Nu mijn vriendje Arjan er is Ik ken best veel vrienden en vriendinnen Waar ik veel mee praten kan Hoe goed dat ook met sommige gaat Ik praat het beste met mijn vriendje Arjan |
| reactie 402
|
|
|
Arjan was vroeger 40 jaar geleden ook een vriend van mij weliswaar een andere maar ook hij maakte mij blij zoals de regen nog steeds tegen het raam tikt zoals blijkbaar god nog steeds wikt en beschikt zoals de mensen steeds verder uit elkaar gaan zoals men elkaar naar het leven gaat staan zoals de wereld op een einde draait zoals menige instelling nog steeds in onze portemonnaie graait zoals ik me nu gelukkig zou kunnen voelen met mijn hond zoals ik het toneel als werkelijkheid ondervond zo wil ik het eigenlijk nooit maar de mensheid is het die het verstrooid |
| reactie 403
|
|
|
Verstrooid hij alle snippers Uit de krant van vandaag Waarom verscheurde hij ze Dat is wat ik mij afvraag Zouden er dingen in staan Waar hij boos van werd misschien Wat er in die krant stond Kunnen wij nu niet meer zien |
| reactie 404
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
zien we dingen zoals ze zijn of is het gewoon maar schijn zoals die grappige goocheltruc van mijn buurjongetje Luuk |
| reactie 405
|
|
|
Luuk, ik herinner mij hem nog Dat jongentje die naast mij lag In het ziekenhuis op de kinderafdeling Ik sprak Luuk elke dag vanuit bed Toen we aangesterkt waren Speelde we samen in de speeltoren Die op de gang was geplaatst Wat heb ik daar plezier mee gehad Ik weet nog wel toen ik ontslag kreeg Dat hij mij zijn adres gaf Zo konden we blijven afspreken Maar... Zijn ziekte kwam weer terug Erger ditmaal en de medicatie sloeg niet goed aan.. Ik weet het nog als de dag van gister Dat hij zei.. bedankt voor alles je bent een goed mens Ik moet gaan.. misschien tot later... (Fictief) |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...