Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 361
|
|
|---|---|
|
kubrax Berichten: 54 |
zie in dat ik er nog ben ik ben hier als je om hulp vraagt ik ben hier als je gezelschap wilt ik ben er voor je in goede en slechte tijden |
| reactie 362
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Tijden lang moest mijn opa op jonge leeftijd werken En hij moest veel werken voor een laag loon In deze tijden is het veranderd En werken pubers meest uitzichzelf en enkele uurtjes gewoon Dat was met mijn opa wel anders Door alle jaren van hard werken kon hij het mentaal En fisiek ook niet meer aan hij kreeg gezondheidsklachten Oudere mensen kennen deze gebeutenis vast allemaal En hij is door ziekte al vrij snel overleden Ik was ongeveer twee jaar oud het was nog voor de maand Mei Inmiddels is mijn oma zelf dement en gaat richting haar einde Zij zit nu in de face dat ze leeft in de werkperiode dat ze hielp op de boerderij (Op waarheid gebasseerd) |
| reactie 363
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Boer, de rij koei'n doar motte nog vrete hebb'n, Sil ik se dat efkes geven? En de varkentjes heb'n drek te min, Zo kunn'n ze dit weer niet overleven. Dat must dan maar gauw doen, Je doet dat echt met een fleut. Als je dan toch oan't werken bist, Zet dan ook efkes een bakkie leut. (beetje moeilijk te lezen voor sommigen, soory daarvoor, maar was even in een stads/boers humeur) |
| reactie 364
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
leut hebben we soms niet genoeg als ik daar nu eens aan een verandering bijdroeg wanneer je jouw verstand op nul kunt zetten zal je merken dat je niet meer op alles gaat letten je stoort je minder aan allerlei zaken en laat je jezelf er zeer zeker niet door raken verstand op nul hoe doe je dat dan nou soms lukt het mij ik weet er alles van het voornaamste is dat je jezelf kunt positieveren hoe dat gaat, tja dat kun je leren denk gewoon aan de leuke dingen lukt dat niet gelijk ga vrolijk zingen ga anders eens luid van het lachen gieren ik weet zeker het zal je plezieren wij denken als mens veel te veel en ik weet ieder krijgt zijn deel maar je kunt er zelf ook wat aan veranderen zonder ze uit het oog te verliezen die anderen een beetje goed voor jezelf zorgen is de basis voor de dag van vandaag en morgen dat mag en heeft fatsoen dus gewoon lekker doen |
| reactie 365
|
|
|
doen we als of we slecht zijn of zijn we dat ook werkelijk echt? wij mensen doen altijd tegen iedereen gemeen vooral naar de mensen die juist aardig zijn ik vraag me echt waarom wij zo doen? |
| reactie 366
|
|
|
Zo doen kleine kinderen dat Die op ontdekking zijn gestuurd Maar dat jij nog zo doet vind ik raar Dat zoiets bij jou zoveel jaren duurt |
| reactie 367
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
duurt het nog lang papa voordat we er zijn klonk menigmaal van de achterbank toen mijn jongen was je nog klein nu denk ik daar weer aan zullen weer velen op vakantie gaan met op de achterbank hun kroost Dennis, Liesje of Joost of hoe ze ook zullen heten samen die kilometers vreten naar een plek vol vertier allen wens ik veel plezier |
| reactie 368
|
|
|
plezier geven mij mijn 3 mooiste herinneringen, die onthoud ik altijd ze hebben me altijd zó verblijdt de eerste is mijn plastic beertje zo lief voor mij een zorgkind mijn hartendief vertroeteld in een sigarendoos en dekentje en lakentje Brabants bont wat ik koos s' avonds een kusje en mooi slapen gaan dat heb ik heel lang met beertje gedaan. Ja dit is mijn mooie tweede gedachten al zou je dat misschien niet van mij verwachten Het is het rustige eiland Madeira met altijd de lente niet moeilijk daar mooie herinneringen van in je hoofd te prenten 6 keer mocht ik er naar toe vliegen 3 x samen 3 x alleen ik zal er niet om liegen alleen was voor mij zó fijn daar in Funchal te zijn Met de jaarwisseling het nodige vuurwerk de andere dag rust vinden in de kerk het was voor mij de mooiste rustigste tijd die mij het meest heeft verblijdt als derde en laatste en mooiste herinnering die ik nog beleef is mijn dierbaarste Jani die ik mijn liefde nog steeds geef het is mijn dagelijks genot zonder haar is het leven rot ik weet het mensen overleven dieren en kunnen de mens enorm plezieren daarom zullen we maar niet verder denken en elke dag die herinnering onze liefde schenken |
| reactie 369
|
|
|
Liefde schenken.. Dan moet ik aan jou denken Ik die over jou droomt Waardoor mijn bloed sneller stroomt Geweldig is dat gevoel te omschrijven Dat we in mijn dromen eeuwig samen blijven |
| reactie 370
|
|
|
blijven wij ooit samen? of alleen in mijn dromen? wil je mij wel of doe je alsof? ik wil graag dat je voor altijd bij mij blijft maar ik vertrouw niet meer op woorden ik vertrouw op daden |
| reactie 371
|
|
|
daden zijn nooit te vertrouwen want ik kan er nooit op bouwen Ik wil je er niet mee vervelen, maar ik heb geen zin meer om te delen wanneer je zo naar de mens om me heen ziet herken ik helemaal mezelf niet daarom heb ik helemaal geen zin meer en ik ben bang dat komt niet meer weer jammer toch dat het zo moet gaan ik voel me dan ook alleen staan zijn de mensen dan zo erg veranderd in de tijd of is het alleen ik die er onder lijdt als ik toch links en rechts allemaal hoor gaat er veel liefde en vreugde teloor |
| reactie 372
|
|
|
Teloor, is dat Middeleeuws, Ik heb er nog nooit van gehoord. Het is geen Latijn, Maar ook geen Hollands of Herbreeuws. Die oude geschiedenis interesseerde mij altijd al, En ook al dat gegraaf en dat gewroet. Mensen, ik moet weer aan de bak, Het ga jullie goed |
| reactie 373
|
|
|
goed zou zijn dat je eerst eens zou kijken en er het op zou lijken dat je beweringen kant nog wal raken want zomaar iets zeggen kun je niet maken 1. teloorgaan teloorgaan werkw. verloren raken Voorbeeld: `Het Hof is immers van oordeel dat door de abnormale duur van de rechtspleging de bewijzen kunnen zijn teloorgegaan. ` tweede betekenisomschrijving Voorbeeld: `Zin met het teloorgaan in de tweede betekenis erin. ` enz. Bron: Wi... Gevonden op www.woorden.org/woord/teloorgaan Zo zie je je hebt weer wat geleerd maar kijk eerst voortaan dat is nooit verkeerd |
| reactie 374
|
|
|
verkeerd sommige mensen weten niet wat dat betekend in hun ogen doen ze alles goed maar dat is niet zo doe geen verkeerde dingen gebruik je hersens eens en ken zelf respect want tegenwoordig hebben de meeste mensen geen zelf respect! |
| reactie 375
|
|
|
Respect vind je niet altijd zo snel, Een voorbeeld is het geloof. Door alsmaar naar jezelf te kijken, Wordt je voor onbekende dingen gewoon doof. Ik gaf net het respect even op, Om dingen van mensen te leren. Dan maar even geen respect, Maar ga alsjeblieft niet alles over één kant scheren. Ik zit in een moeilijke periode, Met vol respect begrijp je dat wel. Het is gewoon de waarheid, Ook al is het nog zo fel. Jij bent geen tiener meer, Jij hebt al veel van het leven op kunnen steken. Ik moet nog iets van mijn leven maken, Jij bent al gelukkig genoeg is wel gebleken. Leon, wij tweeën verschillen een halve eeuw, Als het niet meer is of niet minder. Met alle respect, maar zeggen dat ik eerst eens zou moeten kijken, Zie ik echt als een hinder. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...