Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 241
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Goed doet het me Als mensen gelukkig zijn Zonder iets moois te hebben Goed doet het me Wanneer iemand ook eens Iets voor zijn medemens voelt |
| reactie 242
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Voelt hij zich anders Anders als de rest Gedraagd hij zich anders Omdat hij wordt gepest Voelt hij zich verdrietig Omdat hij anders is Of heeft hij geen tranen En zie ze het mis Voelt hij zich eenzaam En heeft hij daarom verdriet Veel geven een oordeel Maar de reden weten ze niet |
| reactie 243
|
|
|
Niet meer willen leven, Een rede bedenken, Waarom hij nog gelukkig zou kunnen zijn. Waarom zou hij de hoop niet gewoon opgeven? Het was toch maar een achteloze tijd, Een tijd zonder enkel straaltje zonneschijn. Pijn en verdriet voelde hij al zijn hele leven, Zou het daarboven beter zijn? Nee, dat was het niet, Ik breng alle zorgen met me mee. Ik breng nieuwe zorgen voor anderen, Ze gaven stiekem tranen die niemand ziet. Waarom pakte ik niet een touw, Of sprong ik van die hoge brug? Het enige wat ik nog had was mijn familie, En mijn familie blijf ik altijd trouw. |
| reactie 244
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
trouw wil ik je beloven al betekent het dat je een stukje van mij zal beroven mijn vertrouwen heb ik je gegeven dat geeft warmte in mijn leven zo blijft er evenwicht in mijn bestaan om recht op de wereld te staan het is aan jou of je dit aanvaard vriendschap is me alles waard |
| reactie 245
|
|
|
Waard is mij de liefde, De liefde die ik nooit krijg. Welke warmte van het leven? Het is de kille ik, Die ik verzwijg. De kille ik die ophoudt te bestaan, Door jouw kracht, Doordat ik jou vertrouw. Mijn beste maat, Mijn enige vriend, Weet dat ik zielsveel van je hou. |
| reactie 246
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Weet dat ik zielsveel van je hou, ookal zeg ik het niet zo vaak. Weet dat ik je echt vertrouw, ookal denk ik dat ik je gek maak. Weet dat ik echt om je geef, ookal zullen wij soms vechten. Weet dat ik samen met jou leef, ookal kunnen wij ons niet hechten. Weet dat ik echt van je hou, ookal zeg ik soms van niet. Weet wel dat ik dit het liefste wou, samen zijn zonder zorgen en verdriet. |
| reactie 247
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
verdriet is een smart die kil ligt in mijn hart wachtend op aanvaarding waartegen ik me verzet onbewust wacht ik op een teken om het verdriet toe te laten al heb ik het van alle kanten bekeken wacht ik tot ik het los kan laten nu kan ik het niet dat verdriet dat er zit om jou laat ik je misschien in de kou als ik het loslaat? ben je dan niet meer mijn maat waarmee ik door dik en dun ging wacht ik op je toestemming onbewust wacht ik op jouw teken je foto heb ik menigmaal bekeken nu ik dit zo schrijf voel ik dat ik mijn gevoel verdrijf langzaam accepteer ik je toestemming verdriet wordt een herinnering |
| reactie 248
|
|
|
Herrinering van alle rotte dagen, Van de dagen met verdriet. Elke dag laat ik tranen vallen, Tranen die niemand ziet. Angst blijft maar voor even, het is niet voor altijd. Pas als je weet wat je iemand hebt aangedaan, Dan pas besef je het, Ik loop altijd rond met spijt. |
| reactie 249
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 171 |
'Spijt als haren op mijn hoofd' zei de kale man tegen zijn dokter 'ik wil wel weer, maar het gaat niet meer'! |
| reactie 250
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Meer krijg je niet, je hebt al genoeg kapot gemaakt, door jouw heb ik verdriet, dus stop nu alsjeblieft! |
| reactie 251
|
|
|
Alsjeblieft laat me met rust! Ik heb geen ochtendhumeur. Alsjeblieft stop daarmee, Ik heb geen zin in dat gezeur! |
| reactie 252
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Gezeur om je heen, komt hier ooit een einde aan? Pester, je bent gemeen, om iemand zo diep te kwetsen! |
| reactie 253
|
|
|
Kwetsen? Je doet maar! Wat maakt het mij ook uit! Hij is mijn vriend, Voor hem sta ik altijd klaar! |
| reactie 254
|
|
|
kubrax Berichten: 54 |
huilen kan geen kwaad van huilen wordt je alleen sterker en huilen zorgt ervoor dat je je agressie niet op anderen afreageert. |
| reactie 255
|
|
|
Afreageren mag hier wel, Maar de slang gaat iets anders te werk. Er zijn hier regels in het spel, Al zijn je gedichten nog zo sterk. Het laatste woord van een gedicht, Wordt het eerste woord van een nieuw gedicht in de slang. Probeer het nog eens, ik weet dat je het kunt, Begin dit keer met het woord van jou gedicht. Het woord wat niemand zit, Dat woord, dat is verdriet. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...