Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 226
|
|
|---|---|
|
marill Berichten: 1058 |
klein was mijn hartendief klein maar o zo lief klein was mijn peuter groeiend tot een ondeugende kleuter klein is mijn kleuter niet meer het wordt een kleine heer die kleine heer groeide alsmaar meer volwassen en lief is nog steeds mijn hartendief |
| reactie 227
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Hartendief! Houdt de dief! Zij heeft heel mijn hart gestolen. Zij is de schoonheid, Van buiten en van binnen, Waar zat mijn liefde toch verscholen? |
| reactie 228
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Verscholen in het riet daar zat ik stil te huilen Ik luisterde naar het gelach en wilde met hen ruilen Zij die wel konden lachen en gelukkig konden zijn Ja dat had ik ook gewild ineens voelde ik de pijn |
| reactie 229
|
|
|
Pijn doet het om je te verlaten, Pijn doet het verlies van een vriend. Pijn overal in zijn lichaam, Pijn die hij niet had verdient. Pijn, elke seconde van de vele zware uren, Pijn door zijn lichaam geboord, Geen haar meer door de chemocuren. Waarom kon je niet nog even blijven? Waarom moest ik je laten gaan? Waarom kon ik er niet meer voor je zijn? Waarom geef je me zoveel pijn? Jij was mijn vriend, We deden alles samen, Jij stond altijd klaar om me op te vangen, Ik kon altijd op je rekenen. Jij was mijn steun, Jij was mijn toeverlaat. Altijd kon ik vaar je toe, Lachen of huilen zonder rede. Nu huil ik wel met een rede, Dat is omdat jij er niet meer bent. Frits mijn vriend, Rust. In. Vrede. |
| reactie 230
|
|
|
Rust in vrede Het is nu goed Jij hebt gestreden En jij hielt moed Rust in vrede Het was genoeg Jij was ziek En ging te vroeg Rust in vrede Jij was nog klein We hielden van je Maar het mocht niet zo zijn Rust in vrede Kleine meid Je word herinnerd Altijd |
| reactie 231
|
|
|
Altijd heb ik al geweten, Dat jij anders was dan mij. Altijd had ik al geloofd, In een toekomst met ons allebei. Wij pastten bij elkaar, We konden samen lachen, samen huilen, samen gelukkig zijn. Wij pastten bij elkaar, Ik hield van je ook al was je nog zo klein. Je had zo'n mooie toekomst voor ogen, Je had zulke mooie plannen gemaakt. Je had zo'n mooie toekomst voor ogen, Jammer dat je het doel niet hebt geraakt. Je werd ziek en rilde van de kou, Ik zat met jou bij de openhaard om ons op te warmen. Mama, zult U mij alstublieft niet vergeten? Natuurlijk niet mijn zoon, jij blijft in ons hart Dit was het laatste moment met mijn zoon, Vredig stervend in mijn armen. ~~~Srry voor dit heftige gedicht, maar het laatste verdriet moest er even uit. De volgende ronde ga ik (hopelijk) weer vrolijker schrijven~~~ |
| reactie 232
|
|
|
In mijn armen ben je veilig In mijn armen lig je warm Met mijn liefde Kun jij leven Met mijn liefde Kom jij er wel Door mijn aandacht Zul jij stralen Door mijn aandacht Kunnen wij geloven in elkaar |
| reactie 233
|
|
|
elkaar zoveel verteld samen alles gedeeld elkaar zo vaak gebeld samen ons nooit verveeld alleen achtergebleven met stilte om me heen onze zielen waren verweven mijn hart voelt als steen |
| reactie 234
|
|
|
Steen in het kruis, Dat ik altijd bij me draag. Geloof, Hoop en Liefde, Is het enige wat ik van je vraag. Ja, is dat nou zo bijzonder, Dat ik opkom voor mijn geloof? Is het dan zo raar, Waarom ziet men het als gevaar? Alleen omdat ik me niet altijd zo gedraag, Omdat ik les geef op een openbare school? Omdat ik op zondag het gras wel eens maai? Omdat ik om mijn gezin te onderhouden, Als bijbaantje op dance-feesten 'heidense muziek' draai? Mensen moeten niet zeuren, Welk geloof je af moet weren. Wat is dan nog verboden? Geloof is geloof, het geloof in een God, Misschien met een andere naam of met meerdere Goden, Een mens hoort zulke keuzes te accepteren. ~~~gemaakt vanuit het oogpunt van mijn leraar~~ |
| reactie 235
|
|
|
accepteren moet ik het leeg bleef je bed maar mijn God wat een pijn mijn hart voelt zo klein jij hebt een stukje meegenomen naar het Paradijs der dromen |
| reactie 236
|
|
|
Myself Berichten: 188 |
Dromen over morgen Dat doen mensen graag Leef liever je droom Begin vandaag |
| reactie 237
|
|
|
Vandaag, gaat de mensheid veranderen, Vandaag, begint de wereld weer te bloeien. En zal het plezier van het leven, Door hun aderen gaan vloeien. Morgen, is alles anders, Morgen, maakt het niet uit wat je bent. Geloof, liefde of afkomst, Verwaarloosd of verwent. Morgen zal het anders zijn, Morgen is elk mens gelijk. Waar ter wereld ook, Waar ter wereld ik ook kijk. |
| reactie 238
|
|
|
Kijk naar alle geslaagden van PRAKTIJK tot VWO Super knap gedaan je diploma uitreiking komt zo! Gefeliciteerd voor alle winnaars van hun eigen bewijs Succes voor alle herkansers hopelijk winnen jullie ook prijs! Kijk naar alle geslaagden van PRAKTIJK tot MBO super gedaan allemaal jullie cijferlijst komt zo! Gefeliciteerd voor alle winnaars van hun eigen bewijs Succes voor alle herkansers hopelijk winnen jullie ook prijs! Kijk alle geslaagden van Praktijk tot Universiteit Dat jullie je best hebben gedaan.... dat is gewoon een GROTE FEIT! |
| reactie 239
|
|
|
Feit of leugen, Wie zal het zeggen? De examens zijn gestolen. Eerlijk gevonden, Of diefstal tot en met? Wie doet nu toch zo iets? Te lui om te leren, Of op zoek naar avontuur? Zeg jij het maar... |
| reactie 240
|
|
|
maar wie zijn de klos? onschuldige leerlingen die zich de pleuris leerden altijd anderen die lijden onder het gedrag van anderen laten we hopen Patros dat het morgen echt zal veranderen liefs en houd je goed |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...