Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 211
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Aanbieden kan ik niet, Ook al wil ik het met alle geweld. Mijn beurs is gestolen, Samen met al mijn geld. Ik wordt betaald inderdaad, Ik wordt betaald om het uit te geven. Kruip niet in je kooi, Mens, durf te leven. |
| reactie 212
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
durf te leven is een gegeven durf uit te geven is een ander gegeven |
| reactie 213
|
|
|
Gegeven heb ik de collecte, Vijf euro voor het redden van een leven. Iets wat meer mensen zouden doen, Met hun hart gaan geven. Ik ben één van de weinige mensen, Die geeft om iemand achter de grens. Ik ben één van de weinige mensen, Die geeft om zijn arme medemens. Ik geef geld aan iemand die het verdient om te leven, Rijken hebben wel genoeg poen. Ik geef geld aan wie het nodig heeft, Nu de rest van Nederland nog. Ik zeg doen! |
| reactie 214
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Ik zeg doen! Toe maar, doe dan. Een jongen stond vast Tussen een stel jongens. |
| reactie 215
|
|
|
jongens zijn mijn broers varend hun eigen koers als enig meisje zong ik menig wijsje tussen die stoere binken ze lieten me niet zinken ze leerden me klimmen joggend achter ze aan trimmen nog steeds springen ze voor me in de bres ja, ik heb er zes dank jullie voor onze mooie jaren toen we allemaal bij elkaar waren onder de vleugels van onze ouders dank voor jullie sterke schouders |
| reactie 216
|
|
|
Schouders er tegenaan, En de beuk erin! Wees niet bang om te falen, Zeg tegen jezelf "IK WIN" Vertrouw in jezelf, Zoals ik in jou vertrouw. Kom op! Doe het voor mij! En weet dat ik ondanks alles, Toch ontzettend van je hou. |
| reactie 217
|
|
|
Hou mij vast Bescherm mij Heb mij lief Zorg voor mij |
| reactie 218
|
|
|
adriette Berichten: 4 |
gezond wil ik zijn voor jou om samen de strijd te strijden de strijd van leven of dood leven daar kies ik voor een leven lang met jou samen kunnen genieten van de warmte en kou omdat ik van je hou |
| reactie 219
|
|
|
Hou jij je wel aan de regels want jij onderbreekt de slang Snapte jij de spelregels niet of vond je de slinger te lang? |
| reactie 220
|
|
|
lang geleden bedolven onder het heden was er een koninkrijk alle mensen waren er gelijk de sleur sloeg toe alle mensen werden moe het eindigde niet in een gelukkig leven niemand had iets om naar te streven |
| reactie 221
|
|
|
Streven naar een fijnere toekomst, Voor die eeuwig zieke kinderen. Je kan zeggen wat je wilt, Niets kan mij nog hinderen. Uitgemaakt voor meisje, Een mongool of een debiel. Dat kan mij niets schelen, Ik ben een jongen met een tere ziel. Nou en, wat maakt dat nou uit?! Ik mag toch zelf weten wat ik doe? Ik mag toch wel weten hoe of wat, Of is dat ook al een taboe? Zeg maar wat je wilt, Wat is daar mee bewezen? Ik steun de zieke kinderen, Ook al zullen ze nooit genezen. Ik kom op voor mijn medemens, Is dat nu echt zo raar? Ik laat mijn haar groeien voor het kankerfonds, Weg met al dat haar! |
| reactie 222
|
|
|
Dat haar van mij, ik liet het graag lang groeien. Zo lang totdat het lang genoeg was, om het af te laten knippen. Speciaal om er pruiken van te laten maken voor mensen die hun eigen haar zijn verloren door gemocuren en operaties omdat ze ernstig ziek zijn en willen genezen |
| reactie 223
|
|
|
Genezen zullen ze nooit echt, Er bestaat nog geen goedwerkend medicijn. Vandaag heeft mijn vriend die van hem verloren, Dit was niet zijn goed recht. Was het nog wel te genezen? Had God hem nog kunnen helpen? God heeft over hem gewaakt, Hij heeft de keuze gemaakt. Na zoveel tegenslagen, Na zoveel verlies. Had ik nog wel een keus, Kon ik dat nog wel vragen? Nee, dat kan toch niet, Ik kan toch niet zo verwachtingsvol zijn? Genoeg onderzoeken zijn er geweest, Maar waar is het medicijn? Collectes worden opgehaald, Onderzoeken worden gedaan. Slechts één ding is zeker, Totdat het medicijn is gevonden, Zullen ze willen doorgaan. |
| reactie 224
|
|
|
Doorgaan Dat wil ik Dat ga ik doen Doorgaan Dat moet ik Dat weet ik zeker Doorgaan Dat is beter Doorgaan Dat gaat gebeuren Doorgaan Dat komt binnenkort |
| reactie 225
|
|
|
Binnenkort leef ik niet meer, Mijn geest is al dood vanbinnen. Zal ik zelfmoord plegen, Om Daarboven opnoeuw te beginnen? Of zal ik doorgaan met leven, Hoe hard het ook kan zijn. Ik geef niet op! Ik vecht terug! Niemand maakt mij nog klein! |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...