Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 271
|
|
|---|---|
|
DJolien Berichten: 772 |
Ik wil jou voor de rest van m'n leven het is behoorlijk link als je dat zegt Want wat nu als jij je alsnog bedenkt En diegene zich aan jou heeft gehecht Want wat ga jij dan zeggen Als jij er liefer een einde aan wilt maken Ow ik heb mij toch vergist Ik wilde je niet in paniek laten raken Nou wat zou die ander dan wel denken Deze gene houdt zich niet aan zijn woord Dan zal diegene misschien wel denken Deze zinnen heb ik eerder gehoord Weet je ook hoe dat dan komt Omdat mensen veranderen van mening En als je iemand dan op z'n woord had vertrouwd Dan is het een enorm lullig ding |
| reactie 272
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
ding jij mee aan die loterij? die miljoenen belooft alleen nooit op het lot van mij |
| reactie 273
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Mij een zorg, Denkt Frans van Steenis, Ik verdien er lekker aan. Mij een zorg, Hoe het met de nederlandse economie gaat, Als het maar mijn portomonnee vult. |
| reactie 274
|
|
|
Mijn portemonee vult Omdat ik elke dag werk Ik werk als jufrouw En mijn regels zijn sterk Ik geef les aan kinderen Van een jaar of zeven Ik leer ze dingen Maar het duurt even Ik begeleid ze met opdrachten Nederlands en rekenen En als ontspanning krijgen ze Het vak tekenen |
| reactie 275
|
|
|
Tekenen met mijn trouwe potlood, Ik had er vanalles mee gemaakt. Bedenk maar iets wat ik nog niet, Uit mijn potlood heb gekregen. Van 1- tot 2- tot 3d-tekeningen, Ik maakte ze met een zucht. Maar na een tijdje werd het me teveel, Ik was echt toe aan wat frisse lucht. Buiten kreeg ik weer inspiratie, Inspiratie voor een nieuw project. Je had het nog niet verzonnen, Of ik was alweer begonnen. ~~~Gaat over mijn CKV-lerares~~~ |
| reactie 276
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Begonnen zijn de dingen, maar niet zonder kracht, je moet het zelf voorzetten, Doe het, terwijl je lacht! |
| reactie 277
|
|
|
~~~beetje persoonlijk, maar So What?!~~~ Lacht ze weer stralend naar mij, Altijd heeft ze een lach op haar gezicht. Altijd vrolijk, altijd blij, Zelfs in het donker lacht ze tot het licht. Nooit is ze boos geweest, Nooit heeft ze verdriet. Zelfs niet als haar grote neef weg moet, Ze lacht nog steeds. En ik geniet pas echt, Als zij ook geniet. |
| reactie 278
|
|
|
Geniet van zijn aanwezigheid Van zijn mond die mij teder kust Zijn warmte en zijn kijkende ogen Ja bij hem vind ik de rust |
| reactie 279
|
|
|
kubrax Berichten: 54 |
vannacht kon ik niet slapen ik dacht aan jou wanneer nemen we de volgende stap? of gaan we te snel. |
| reactie 280
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
rust zoekend fietste ik rond dacht je echt dat ik het vond? overal lawaai om me heen mijn spanning liep van kop tot teen van ergernis plofte ik in het gras zomaar ergens aan een plas de spanning voelbaar in mijn lijf mijn spieren stram en stijf uitgeblust lag ik wat te staren langzaam liet ik de gedachten varen waaronder ik was bedolven deinend als de golven dacht ik plots aan de zee strand, zand, water zo zout als een plaatjes boek dat men openvouwt voelde ik de wind door mijn haren rust was eindelijk in me gevaren |
| reactie 281
|
|
|
Gevaren zijn mijn dromen, Verweg van mij. Maar toch ga ik door, Ik ben al te ver gekomen, Om nog te stoppen. |
| reactie 282
|
|
|
Stoppen! Pas toch een keertje op.. Luister nou, STOP! Luister! Luister nou naar mij! Herhaal nu is wat ik net zei.. Pas toch op met jou gewoontes Want dit komt niet goed Omschrijf nou eens wat je doet Weet je het wel heb je het door Kom op! Verander doe niet zo goor |
| reactie 283
|
|
|
Goor? Noem je dat al goor? Deze paar kleine gunsten. Als dit al goor is, Dan ben je vast niet blij met mijn moeders kookkunsten. |
| reactie 284
|
|
|
Kookkunsten heb ik niet Maar een recept koken kan ik wel Dit leerde ik op school En ik kon het niet zo snel Ik weet nog dat ze zeiden Schiet toch eens een beetje op Ik kon niet meer tegen dat gezeur En ik zei, ja stop! |
| reactie 285
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Stop, met zo te denken, kun je het mooie een keer aandacht schenken? weet dat dat zoveel beter is, zet em op, je kunt het wel! |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...