Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 196
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Zat uit de kroeg gekomen, Toen ik op mijn fiets naar huis toe ree. Mijn volle blaas en lege beurs, Gingen gezellig mee. Opeens kreeg ik hoge druk. Ik zag nog steeds wat scheef. Ik zei tegen een boom, "Ik geloof dat ik jou wat water geef." Hoe hou je het voor mogelijk, Twee agenten gaan net voorbij. Ze kijken steeds naar mij. Ik zag de ene dubbel, Terwijl de ander tegen me zei. "Niet zo snel, kom bij mij! Dat moet worden bekeurd. Ons beleid is lik op stuk, En verder geen stampei. Stampei? Stampei? En ik zei: "Het kostte me een vermogen, Al dat bier in mijn blaas. En nu hier nog voor betalen, Man doe niet zo dwaas! Ik moet plassen waar ik plassen moet, Dat zegt je toch wel iets?! In mijn broek daar zit een rits, En die zit er niet voor niets. Als baby spuitte ik de waakster over de jurk, Ik was drie, toen kwam er water in de klompen van ons Durk. Met een jaar of zes stond ik al op het strand, Kastelen in te laten storten die ik had gemaakt van zand. Ik deed het in mijn vaders fietstas, De drinkbak van ons konijn. In de brievenbus van ons buurvrouw, Die oude buurvrouw Katrijn. Ben opgevoed in een vrij land, Waar ik plas waar ik wil, Dat gezeur en dat gezeik van jullie, Daar heb ik de broek van vol. Als jullie tijdens de ronde moeten, Zoeken jullie ook de sloot. Dus loop me niet zo voor de voeten, Man doe niet zo idioot! Hou toch op met zeiken, Maak toch niet zo'n show!" "Dat had hij beter niet kunnen zeggen, Hij gaat naar het politiebureau. Drie maanden later. Een taakstraf heb ik gekregen, Omdat ik de rechtzaak gewoon niet won. Drie maanden huisjes soppen van het treinstation. Denk je nu echt dat ik daar een leer uit trek? Van kroeg naar huis niet meer stoppen? Ik ben toch niet gek? Het kostte me een vermogen, Al dat bier in mijn blaas. En nu hier nog voor betalen, Man doe niet zo dwaas! Ik moet plassen waar ik plassen moet, Dat zegt je toch wel iets?! In mijn broek daar zit een rits, En die zit er niet voor niets. ~~~Misschien herkenbaar voor sommigen~~~ ~~~Kwam in me op, zegt verder niets~~~ |
| reactie 197
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
niets kan ik je laten doen je spendeert al onze poen aan dat gezeik en ik was al niet zo rijk wil ik een smiley plaatsen lukt het me verdorie niet ach ja ik ben ook zo'n gekke griet dus ga ik maar kaatsen wie kaatst moet de bal verwachten misschien zal dat het leed verzachten |
| reactie 198
|
|
|
Verzachten kun je de wonden niet, Je kunt mensen van alles beloven. Maar liegen als medicijn, Dat is toch niet te geloven! Tegen mensen zeggen die niet meer beter worden, Dat ze morgen weer gezond kunnen leven. Tegen mensen zeggen die niet meer beter worden, Dat ze morgen alles kunnen geven. Denk toch eens na mensen, De kans tot overleven is nihil. Erge ziektes waarvan ze zeggen dat ze die kunnen genezen, Denk eens aan iemands tere ziel. |
| reactie 199
|
|
|
ziel zonder lichaam dwaalt rond in het heelal het heeft nog geen naam tot het op aarde landen zal |
| reactie 200
|
|
|
Zal hij ooit terugkeren, Naar een plek zonder gevaar? Zou hij ooit kunnen ontsnappen, En niet meer doorgaan als gijzelaar? Voor het leven getekend, Een duister verleden. Zoveel pijn doorstaan, Zoveel pijn geleden. Kan hij het wel aan? Kan hij tegen de gevolgen? Kan hij ooit nog, Zijn levensweg vervolgen? |
| reactie 201
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
vervolgen doe ik de ingeslagen weg het is daarom dat ik niks meer zeg |
| reactie 202
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
zeg maar niets meer dat deden wij al genoeg ik zou zeggen tot een volgende keer tot die tijd zeg ik jullie doeg! |
| reactie 203
|
|
|
doeg is gedag nou dat mag houd je goed draag wel een hoed de zon schijnt fel bescherm je vel eindelijk de langverwachte zon weet ik ook weer dat ik er niet tegen kon rood kleurt mijn huid dus blijf ik achter de ruit tot de schaduw verschijnt begrijp me goed, ik ben blij dat hij schijnt |
| reactie 204
|
|
|
Valab Berichten: 210 |
schijnt de zon ik dacht het kon en ja de zon kwam mee |
| reactie 205
|
|
|
Mee varen op de zee, De wijde wereld in. Varen naar het einde, Of naar een nieuw begin. Ik heb hier altijd van gedroomd, Vissen vangen hoort bij mij. s' Avonds lekker eten, Een zelfgebakken visje erbij. Eindelijk weer thuis, Eindelijk vis verkopen. De vissen naar de markt toe brengen, En op een goede geldoogst hopen. |
| reactie 206
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Hopen op iets goeds wat langzaam opgroeit Tot het iets sterks en bijzonders is geworden Een zaadje van een bloem In het zand gezaait De natuur doet zijn werk En wij genieten ervan |
| reactie 207
|
|
|
Ervan genieten, Lekker in een warm land. Leker genieten van het eten, In dat fijne restaurant. s' Ochtends lekker uitslapen, Alsof het de hele week weekend was. s' Middags mijn favoriete bezigheid, Met een koud drankje op het terras. |
| reactie 208
|
|
|
Een koud drankje drinken op het terras dat ga graag eens doen met jou Gewoon omdat het heerlijk is en omdat ik van je hou |
| reactie 209
|
|
|
Hou jij ook van een lekker drankje? Welk koud drankje dacht je aan? Een lekker fris flesje, Fris uit de 'Jordaan'? Of toch uit de 'Zevende Hemel'? Ik ben een bbeetje verdwaalt. Voor jou zoek ik de weg er naartoe, Als jij de drankjes maar betaalt. |
| reactie 210
|
|
|
Betaalt hij jou drankjes? Waarom betaal jij ze niet? Omdat jij minder geld hebt? Of omdat hij het je aanbied? |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...