Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 181
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
geld geplaatst op deze slang Waaraan denk je aan bij? of ben je bang de nacht vol sterren pracht zo zacht de dag die ik graag mag ik lach de morgen zonder zorgen geborgen de avond buikje rond lekker gezond geld welgesteld even gebeld dichter schrijver wie schrijft die blijft ontbijt zelf bereid nooit geen strijd laptop alles op zijn kop op = op bloem ik hoor een zoem de bij broem tv ik zeg nee hoezee bed retteketet geef maar een zet straat onverlaat geen enkele baat kerk al dat werk in de zerk toren de lucht inboren zo verloren gedicht schade aangericht toch gezwicht verhaal hoop kabaal geen grote zaal balkon lekker in de zon in jouw japon dak heb het lak als ik zak deur stel me niet teleur jij ouwe zeur raam wel voornaam kom eraan Waaraan denk je bij deze woorden altijd wel aan akkoorden die erbij horen dat gaat niet verloren het is als een harde schijf als ik wat denk is alsof ik schrijf direct ga ik er een woord bij halen anders zoek ik en moet ik balen het is niet nodig om woorden te dichten zonder dichten zou me juist verlichten maar ik vind het zo fijn om het te doen dat pakken ze mij nooit af met geen miljoen je kunt ook dichten zonder te rijmen maar dan wil ik in mijn hoofd gaan lijmen immers het past dan niet zo goed bij elkaar ik zelf vind het een beetje raar maar de manier van het declameren kan jou uiteindelijk de betekenis ervan leren immers dat is wel erg belangrijk bij een gedicht het zijn niet alleen de woorden die de schade aanricht wanneer een zin niet goed loopt kun je niet goed spreken en je hoopt dat de volgende zin beter zal gaan nou ga er maar aan staan ach zo heeft ieder zijn zin ik heb er vandaag wel weer zin in te gaan rijmen en dichten en voor rijmelarij zal ik nooit niet zwichten |
| reactie 182
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
zwichten doen wij niet met al 250 gedichten dan kun je toch niet spreken van te zwichten hoe krijg ik het voor elkaar en zelfs ikzelf vind het raar in 100 dagen 250 gedichten zonder ervoor te zwichten ik heb ze met plezier gemaakt en zelfs heeft het dikwijls mijzelf geraakt hoe woorden zoveel kunnen zeggen en verder niks meer hoeven uit te leggen kort en bondig is het fijnst lieve woordjes het kleinst kort maar krachtig in een zin dat is het leukste wat ik vind je kunt de gedichten natuurlijk in een boekje doen maar hier staan ze natuurlijk ook met groot fatsoen in een grote 1001 gedichten allerlei en zodoende kun je er altijd bij |
| reactie 183
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Bij in het park, Tussen de bloementuin. Bloemen tellen als geld, Had ik maar zo'n fortuin. |
| reactie 184
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Fortuin Toen ik dit las Begon ik hem direct te spellen For Tuin For in het Nederlands is voor Tuin blijft gewoon gelijk Ik wilde het over onze voortuin hebben want als ik daar naar kijk Dan zie ik tussen het gras bloemen groeien bij de bomen zie ik de tulpen mooi gekleurt Het begint nu echt zomer te worden het heeft even geduurt en er is geklaagt en gezeurt Maar de warmte is voorlopig wel aangenaam Genieten van het weer dat is begonnen Zomerkleding kan de kast weer uit Want.... wij gaan heerlijk in de voortuin zonnen! |
| reactie 185
|
|
|
Zonnen kan ik nog niet hier, Ja, zonnen in de regen. Je wordt er niet echt droog van, Nee dankje, wat een zegen. Doe mij maar een lekker warm oord, Lekker bakken aan de zee. s'Avonds een wandeling lsngs het strand, Jij, ik, wij met z'n twee. Niemand die ons stoort, Wat hebben we het naar ons zin. Ja, zo wil ik het, Tenminste, als ik de loterij eens win. Je maakt geen schijn van kans, Om in de prijzen te komen. Ja, een bloemetje als bedankje, Ik zeg, "Good Night Everybody! Ik ga lekker verder dromen." |
| reactie 186
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
dromen deed ik met open ogen het is niet gelogen starend naar niets zomaar op mijn fiets zag ik niet de stoeprand botste hard met mijn band dromen deed ik plots niet meer mijn knie doet nu nog zeer |
| reactie 187
|
|
|
Zeer doet mijn kloppend hart, Wat heb ik te verliezen. Ik ben toch nutteloos in dit leven, Ik heb toch niks meer te kiezen. Waarom schrijf ik dan nu nog? Omdat er één iemand is die om me geeft. Ik wil haar niet teleurstellen, Met dat kleine stukje hart wat nog leeft. |
| reactie 188
|
|
|
leeft de slang nog? of ligt hij gewoon even stil iedere keer als ik inlog en ik schrijven wil......... ...........was mijn hoofd leeg wachtend tot ik inspiratie kreeg |
| reactie 189
|
|
|
Kreeg ik eindelijk de prijs, De jackpot eindelijk binnengesleept. Ik zou alles doen wat ik wilde, Als het geen droom zou zijn geweest. |
| reactie 190
|
|
|
Valab Berichten: 210 |
geweest in het bos het was er stil er was veel mos het glijd ik was bang ik was alleen het was lang die nare droom |
| reactie 191
|
|
|
tamara1997 Berichten: 45 |
Droom Want ooit wordt het werkelijkheid En zul je uit deze pijn zijn bevrijd Ik hoop dat je het nog even volhoud Ik weet dat je niemand meer vertrouwt Maar denk dan even aan wat je achterlaat Is het dat echt waard? |
| reactie 192
|
|
|
Waard is het zeker, Om te blijven bestaan. Waarom pleegt iemand zelfmoord, Voelt hij zich dan voldaan? Voldaan ben je niet wanneer je dit doet, Alleen omdat het even tegenzit. Vraag hulp aan anderen, Zet je leven weer op de rit. Je denkt dat niemand van je houd, Maar wat dan als het niet zo is? Je berooft jezelf van het leven, En denkt "Sorry dat ik me vergis." Of denk je dan spijt, Spijt omdat je het wel hebt gedaan. Je zou moeten weten dat je familie van je houdt, Zij hebben altijd achter je gestaan. |
| reactie 193
|
|
|
tamara1997 Berichten: 45 |
Gestaan hebben zoveel mensen achter mij Maar opeens was dat voorbij Ze waren mijn vrienden ik heb ze alles verteld Maar voor hun was het geen vriendschap die telt Mijn familie is nu alles voor mij Hopelijk wordt ik dankzij hun weer vrolijk en blij |
| reactie 194
|
|
|
Blij zal je zeker worden, En niet alleen dankzij hen. Ik beschouw je als een vriend, Een vriend die ik niet wil missen. Weet dat ik er altijd voor je ben. |
| reactie 195
|
|
|
ben jij er als ik je nodig heb? die vraag stelt men mij natuurlijk zeg ik zeer oprecht en zet mijn werk opzij toch is dit niet altijd waar want laatst was ik niet daar waar jij me net nodig had doordat ik nog op mijn werk zat |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...