Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 166
|
|
|---|---|
|
SweetShaiy Berichten: 2 |
Gezond als geen ander. Toch viel je ineens zonder. Je mooie krullende haren vielen uit. Je lichaam was niet meer gezond. je takelde af richting de grond. je huilde zeven zeeën diep. Tot je enkel nog een foto was. |
| reactie 167
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
@Sweetshaly was het je helemaal ontgaan dat je met het laatste woord verder moest gaan probeer het nu even weer maar dan met laatste woord van mijn versje deze keer |
| reactie 168
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Keer, Plus, Min, Og delen door. "Daar heb ik niets mee!" Zegt de hele klas in koor. Ik moet iets kwijt, Ik moet je iets vertellen. Ik haat wiskunde, Maar mijn hobby, Dat is mijn geld kunnen tellen. |
| reactie 169
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
tellen en keer me om anders wordt een kant misschien krom naald gaat van rechts naar links nu luister ik naar de Kinks oude muziek voor de jeugd maar mij doet het deugd dat ik deze elpee vond in de la droom ik weg bij LOLA denk ik terug aan Pinkpop daar riepen we LOLA op toen de KINKS daar optraden tja, mijn leeftijd mag je raden |
| reactie 170
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Raden hoezo nieuwsgierig? Dichters zijn helemaal niet nieuwsgierig hoor alleen ze gaan er wel voor mijn artikel over mijn lief bijna 120 x te lezen ja lach maar je zou zeggen dat kan niet waar wezen ja het is zo inderdaad ach ik denk maar zo laat maar ze weten toch nog niet in wie ik mijn geliefde ziet het zal voor de meesten raden blijven want ik kan toch hier niet schrijven wie ik als mijn geliefde wil beschouwen stel dat dit degene kan benauwen nee dat kunnen we niet maken van lieverlee zal het wel bekend geraken als degene die ik mijn lief vind dat natuurlijk ook zint |
| reactie 171
|
|
|
"Zint het je niet, Rot dan toch lekker op. Ben ik ook weer eens blij, Man, wat heb jij een lelijke kop." "Kop dicht, Ik wil je niet meer horen. Vertel eens over je ongeluk, Of ben je zo geboren?" Geboren om mislukt te zijn? Wat voel ik een haat!" Dan besef ik opeens, Dat ik tegen een levende spiegel praat. Praat tegen een mens, Die de echte ik weergeeft. Praat over wat hij fout doet, Dat ik niet snap waarom hij nog leeft. Leeft er altijd al een eenzaam man, In het lichaam dat ik draag. "Sorry man, het spijt me zo, Ik weet niet waarom ik me zo gedraag." |
| reactie 172
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
gedraag jij je vandaag is gewoon maar een vraag mag ik dan vragen wat is gedragen? gedragen door de wind is het blaadje dat zijn weg vindt en zie ik laat je zodat jij je eigen weg mag gaan |
| reactie 173
|
|
|
Gaan we nu alweer naar huis? Jammer, ik had het net zo naar mijn zin. Lekker rennen door de natuur, Maar nee hoor, Naar mij word niet geluistert. Instappen en hou je mond! Ik weet niet hoor, Maar ik heb een bek, Ik ben toch zeker nog steeds een hond? |
| reactie 174
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Een hond, loopt in het park Aan het lijntje van zijn baas Hij kwispelt met zijn staart Want hij ziet een huppelende haas Een hond, rent heen en weer Losgelaten van het lijntje Hij ging het diertje achterna Maar waar is nu het konijntje.. |
| reactie 175
|
|
|
Konijntje rent weg van de hond, Bang om te worden gebeten. "Ik kies het hazenpad" zegt hij, Dat had de hond moeten weten. Snuffelend liep Boris de pitbull, Op zoek naar zijn malse hapje vlees. Zijn baasje nog steeds zoekend, Uitgaand van zijn ergste vrees. Dan hoort hij Boris blaffen, Tegen het angstige konijntje in haar hol. "Foei Boris, dat mag toch niet, Hoe krijg je dat in je bol?!" Boris met zijn hondenogen, Liet zijn baasje smelten van snoezigheid. Het baasje kan Boris toch niet zomaar straffen? Een beetje boos denkt de ondeugende hond, "Waarom is Nijntje steeds weer optijd?" |
| reactie 176
|
|
|
Optijd mijn bed uit omdat mijn vriend moet werken Ik vindt het zielig dat hij alleen moet fietsen dus ik laat mijn vermoeidheid niet merken |
| reactie 177
|
|
|
Merken, daar heb ik niets mee, Nike, Dodado of Adidas. Nee doe maar niet, Nee, ik pas. Ze worden gemaakt door kinderen, Of met salarissen waar je niets mee kunt. Ik koop liever fair-trade producten, Al die martelingen zijn de arbeiders niet gegunt. Meestal zijn ze namaak ook nog, Net zoveel waarde als een franse stuiver. Bestaat die Franse stuiver dan? Nee, maar het fabriekwerk is toch ook niet zuiver. In welke omstandigheden werken ze, Voor zover je het zo kunt noemen. Uitbuitingen en strakke tijden, De bazen hebben ... met die meiden. Willen ze niet, Dan komt er een ander in de plek. Geef mij maar de Hollandse Cruijffies, Mediamerk, ik ben toch niet gek? |
| reactie 178
|
|
|
Gek! Hoor ik een stel jongens roepen draag jij een merkkleding? ben je arm? Ik reageer luchtig en haal mijn schouders op voor mij hoeft het niet persee want ik heb het warm Lachent kijken ze mij na Ach wat kan mij het schelen Hun hoeven niet te weten hoe het echt zit De reden wil ik niet met iedereen delen Ik vind het ook niet echt erg dat ik geen merkkleding kan dragen Maar hun gedrag staat mij niet aan je kunt het ook op een nette manier vragen Tuurlijk had ik het liever wel gewilt maar ik heb niet zoveel geld om uit te geven Dan kan ik blij zijn met wat ik heb en dat is liefde vriendschap en familie wat ik nodig ben om te overleven |
| reactie 179
|
|
|
Vragen komen op me af, Antwoorden heb ik niet. Alleen maar proberen uit te dagen, Dat is iets wat een blinde zelfs goed ziet. Het duuste van het duurste aan, Hoe komen ze aan dat geld. Alleen maar stoer proberen te doen, Moet dat nou met alle geweld? |
| reactie 180
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 171 |
Geweld...bedoelt om te intimideren is zo oud als de mens bestaat eeuwenlang al zoals het gaat: Van mens tot mens... van straat in straat.. van land in land De wereld wordt bij voortduring door geweld gekweld om niets om macht of geld ook op mijn eigen Mijn gedichten geplaatst |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...