Huiskamer: gedichtenslang
| reactie 121
|
|
|---|---|
|
Poetess-Sascha Berichten: 139 |
Viel ik van de hoge brug, Of sprong ik en kon ik niet meer terug? In ieder geval leef ik straks niet meer, In de hemel pas weer. |
| reactie 122
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Weer die angst in ogen, die lijken te zeggen ''help'' Door de woorden diep bedrogen, kruipent terug in eigen schelp. De angst en verdriet in het lijf, gedachte ''springen met hoge sprongen'' Gemixt met de gedachte ''ik blijf'' maar verniel door drank en drugs mijn longen. Inzien dat dat ook niet de manier is, want eigenlijk is te zien dat het niet werkt. Maar de gedachte blijft ''vervangen, blijven houden, vergis'' dat is daarmee gemerkt. Want houden is niet weg te stoppen, diep in het hart ingeschoeft. Niet uit een lichaam weg te kloppen, niet als het moet loslaten ook niet als het niet hoeft. Want in een lichaam binnen is gedrongen, dat blijft ergens wel bestaan. Tranen van verdriet zitten in de longen, maar het houden van dat zal niet vergaan.. |
| reactie 123
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 94 |
Vergaan zal ooit mijn leven Daarvoor ben ik als de dood Maar niet aan denken, gauw vergeten Anders ligt het nu al in de goot |
| reactie 124
|
|
|
Goot het water in een emmer, tilde het op en bracht het naar vuur. Waar het zich al gauw verdoofde, nog voor de klok nog sloeg, één uur. |
| reactie 125
|
|
|
Uur na uur verstrijkt de tijd en wat gaat die tijd toch snel Je loopt jezelf achterna en zit daardoor soms knel |
| reactie 126
|
|
|
Knel mij nou niet af, laat los van mijn keel. Zit niet aan mijn lichaam, laat mij los en laat mij heel. Ga mij niet dwingen, kleed mij niet ongewilt uit. Zit niet aan mijn lichaam, als ik een duidelijk ''niet doen'' luid. |
| reactie 127
|
|
|
Luid klinkt het alarm in mijn lichaam Weer heb ik mijn grenzen overschreden Mijn geest wil meer dan mijn lijf kan Ik moet veel beter kijken naar het heden! |
| reactie 128
|
|
|
Heden werden er geboren twee meisjes, hun namen willen de ouders niet verklaren. Maar hun leven begint ook, zo hun ouders begonnen waren. Heden overleed een depressieve man, die zijn lichaam had gewikkeld in een touw. En uit het raam gesprongen was, in het zicht van zijn behulpzame vrouw. Heden werd een jongentje te vroeg geboren, zijn lichaam was niet volgroeit genoeg het werd hem fataal. Al heeft eigenlijk niemand hem echt gekent, toch treuren de familieleden allemaal. Heden overleed een vriendelijke man, die had altijd een licht voor mensen aan. Nu hij overleden is zal hij licht blijven geven, vanuit de hemel bij de sterren en de maan. Heden overleed een aparte man, die goot regelmatig water in het warme vuur. Maar hij word ondanks de gemaakte fouten, herinnerd en gemist in ieder koment uur. |
| reactie 129
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
Het komend uur Het komend uur Dat hebben we gepland We weten wat en zijn gewend Te leven voor de korte duur We leven al vooruit En claimen deze tijd Al is het nog geen feit Maar gaan er wel vanuit Maar wat we weten is Wij hebben slechts het heden Na elk moment verleden Leef nu! Nog geen geschiedenis Huib van Riet |
| reactie 130
|
|
|
Springbok96 Berichten: 447 |
Geschiedenis is jouw korte leven, boven wolken zul je zweven. Jouw vol pijn gevormde mensenhart, wou het leven niet meer dragen, ik zal je missen, lieve Bart, niet eens, maar al mijn levensdagen. Al wou je het niet horen, niet weten of geloven, je was al met verdriet geboren, gedoemd om vroeg je kaars te doven. Voor mij betekende je meer dan wat, dus ik laat je niet zielsalleen gaan, ik zit in het ondertusse rode bad en kom je dadelijk achteraan. |
| reactie 131
|
|
|
Achteraan sta je, als de laatste in de rij. Voelt je buitengesloten, hoort er eigenlijk niet bij. Achteraan sta je toeziend naar, de populare mensen in de eerste rij. Die de mensen laten lopen, want zij horen er overal bij. |
| reactie 132
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
Zij horen overal bij .... Dat is dan goed te weten, Maar niet bij mij Tegen hen hooghartig nee Ik sta graag achteraan Mij heb je daar niet mee Voor hen niets waard en klein Maar iedere cent betaald Is nergens weggehaald Daar mogen we zeker trots op zijn |
| reactie 133
|
|
|
Zijn mond sprak anders, werd daardoor verdacht. Zijn lichaam deed niet, wat hem werd verwacht. |
| reactie 134
|
|
|
Hopeless1 Berichten: 48 |
verwacht werd van haar dat ze hem altijd steunen zou en moest leven een leven dat ze eigenlijk niet leven wou |
| reactie 135
|
|
|
Wou dat ik kon lachen met jou Wou dat ik kon grienen met jou Wou dat ik kon houden van jou! |
| Naar boven | |