Huiskamer: gedichtenslang
|
startpost
|
|
|---|---|
|
MirandadelaParra Berichten: 24 |
Dit is hetzelfde als woordenslang, maar dan met gedichtjes. Het laatste woord van het gedicht is het eerste woord van de nieuwe. Makkelijk toch? Ik begin. Dit versje is slechts een begin. Een simpel rijmpje voor een kind. Zo makkelijk, echt kinderspel. Zo makkelijk, het lukt me wel. |
| reactie 1
|
|
|
veerRAWR Berichten: 1 |
Wel, vandaag is weer een dag Een dag waarin je vanalles mag. Wat zal ik eens gaan doen? Misschien verdien ik wel wat poen! Maar wat vandaag ook brengt. Ik weet zeker dat het met morgen mengt. Want vandaag is net als morgen Een dag zonder zorgen! |
| reactie 2
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
Zorgen dat ik slaag liefst nog vandaag de strijd niet opgeven in dit jachtige leven. Zorgen dat ik even stil sta dan denk ik heel goed na om mijn ziel bloot te geven in dit jachtige leven. Zorgen dat ik zorgen heb kan ik ze delen op dit web om een stukje van mezelf te geven in dit jachtige leven. |
| reactie 3
|
|
|
Leven, wat betekent dat woordje nou? Is het een goed leven, in ijzige kou? Leven, leef je al je niet dood bent? Leef je als je elke nacht feest? Leef je als je woont als een beest? Leven, niemand die exact weet wat het is. Leven de beesten, elke kat, elke vis? Pas als je weet, wat leven betekent. Weet je wat ons er aan heeft vastgeketend. |
| reactie 4
|
|
|
Vastgeketend........... nu steeds in het nieuws openbaar op tv. mensen schudden van nee vastgeketend aan de muur ieder heeft wel een oordeel weten wij veel? weten wij wat de oorzaak is? wat is er mis? de overheid? de instantie? allen wens ik kracht in deze onmacht. |
| reactie 5
|
|
|
Onmacht, Een woord dat we allen verachten. Iedereen wil weten, wat te verwachten. Onmacht, is iets wat niet fijn is. Als je weet wat Onmacht is, kun je gaan ontdekken wat pijn is. Oke hier geldt pijn. |
| reactie 6
|
|
|
pijn verscholen achter mijn grimas in mijn hoofd dreunt de bas pijn van binnen nadert de grens pijn om het leed van een ander mens pijn in vele soorten en maten soms heb je het niet eens in de gaten pijn door iemands woorden die recht in mijn hart scoorden pijn als een mist opgeslagen pijn is vaak niet meer te verdragen de pijn wil ik verbannen proberen om wat te ontspannen |
| reactie 7
|
|
|
JoyMennings Berichten: 23 |
Ontspannen Is fijn Niet altijd hoor Doe je het altijd? Nee |
| reactie 8
|
|
|
Nee. Hard en koud. Als ijzer in een sneeuwstorm. Ondoordringbaar. Slechts op een vaste plek. Nooit beweegbaar. Nooit vrij. Nooit huilen. Altijd hetzelfde. Nee. Het antwoord, op geluk. |
| reactie 9
|
|
|
xSannee Berichten: 4 |
geluk kan ik je niet geven je steunen kan ik wel. zo gaat het in het leven, eens komt er een vaarwel. ik zal er voor je zijn als je geen uitweg ziet ooit vermindert de pijn maar verdwijnen doet hij niet. |
| reactie 10
|
|
|
s-t-a-r Berichten: 53 |
niet terug kijken is wat ze zeggen niet denken aan de elende van vroeger.. het leven nu is veel te mooi. om te vergallen met jou gedachtes. denk dus maar aan het hier en nu |
| reactie 11
|
|
|
laska119 Berichten: 13 |
Nu geen dag die angst brengt, Nu geen dag die je achterlaat. Nu een dag waarvan je zal genieten, Nu een dag waarin je sterker staat. |
| reactie 12
|
|
|
DaciaDaantje Berichten: 56 |
Staat het bier koud schat? Heb je m'n toffels klaar gezet? Nog even snel in bad Ik red het allemaal maar net Voetbal is m'n leven Niet in het echie, nee Ik moet het niet teveel beleven Kijk het alleen maar op tv |
| reactie 13
|
|
|
s-t-a-r Berichten: 53 |
tv, wat is het eigenlijk stom iedereen gelooft alles wat ze zien tv, wat is het eigenlijk raar maar iedereen vind het heel normaal |
| reactie 14
|
|
|
robbyL Berichten: 4 |
normaal kijk ik altijd tv maar heb er geen tijd voor ik zing nu in een koor maar voor tv heb ik geen tijd meer voor |
| reactie 15
|
|
|
Samm1997 Berichten: 131 |
voor jou lijkt alles heel erg makkelijk terwijl het in werkelijkheid niet zo is dus waarom geef je iedereen dat gevoel ? die opscheperij is toch helemaal niet nodig? je bent in werkelijkheid al goed genoeg! |
| Naar boven | |