Huiskamer: gedichtenslang
| reactie 481
|
|
|---|---|
|
Hope-Faith14 Berichten: 15 |
beleeft is het verleden het verleden is geweest mij gaf het wel liefde maar verdriet nog wel het meest... ik wil het vergeten er niet meer in leven bovendien wil er niet meer mee bezig zijn en er gewoon geen schade meer van zien maar dat is niet mogelijk want het verleden is beleeft maar ik blijf altijd iemand die in het verleden leeft.... |
| reactie 482
|
|
|
Yvu22 Berichten: 84 |
Het verleden, gebrand in mn geheugen, vechtend in het heden, voor de waarheid boven leugen, Enkele reis naar de tijd die voor me ligt, ik huil,ik lach, ik werk, dank en ik bid, voor mezelf en ook voor jou mn beste vrind, opdat als wij het geluk niet vinden, dat het geluk ons dan vindt. |
| reactie 483
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
vindt het en je mag het lenen het eigendom van diegene die het verloren is al merkt hij nog geen gemis het hart dat klopt voor jou hoe kan dat nou dat jij het hebt gevonden hij had het nog maar net verzonden nu op kerstavond dat jij het vond geeft hij het jou te leen een vriend als jij is er geen |
| reactie 484
|
|
|
Eri369 Berichten: 78 |
Geen kerstgevoel voor hen die iemand verliezen gaan Niet het begin van nieuw leven maar het einde komt er aan Ze heeft altijd voor haar gezin geleefd Geweldig hoe ze gevochten heeft Haar geleide-engel staat voor haar raam God beschikt en roept haar naam |
| reactie 485
|
|
|
naam een woord dat alleen bij jouw hoort met een speciale betekenis dat een teken van leven is die naam door je ouders aan je gegeven staat voor altijd geschreven in de palm van God zijn hand die hand heeft je gedragen alle dagen bij verdriet, pijn, angst en onmacht die hand heeft altijd op je gewacht zodat je bij het eind van je leven op Zijn hand kunt zweven |
| reactie 486
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 34 |
Zweven op de wind met gespreide vleugels laat ik me leiden met losse teugels Over hoge bergen door diepe dalen waar ik terecht kom zal de wind bepalen |
| reactie 487
|
|
|
bepalen waar ik terecht zal komen deels door mijn dromen die ik niet zelf in de hand heb soms zit ik gevangen in een web wat om me heen wordt geweven al voel ik dan een streven om me te bevrijden uit die draden dan ga ik bij mezelf te rade welke keuze ik wil maken op bepaalde tijden komt het juiste op mijn pad |
| reactie 488
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Mijn pad die ik wilde nemen, afgezet. Niet toegestaan, werkzaamheden. Mijn pad ging niet verder, wat nu? Kon niet meer vooruit, moest alweer keren. Mijn pad, alweer die ene pech. Het was tijdelijk afgesloten, dus nam ik een andere weg. |
| reactie 489
|
|
|
weg uit deze hectiek is alles wat ik nu wil zo zoek ik fanatiek naar een rustgevende pil van een boek waar ik ongestoord kan lezen in een verlaten hoek om straks weer ontspannen te wezen |
| reactie 490
|
|
|
Myself Berichten: 188 |
wezen wat is daar nu mee te beginnen een woord onhandig in gebruik schrijf dit gedicht dus maar op mijn buik zal er zeker geen schoonheidsprijs mee winnen |
| reactie 491
|
|
|
winnen is beginnen met een wedstrijd uit te schrijven om kandidaten te werven die aan deze wedstrijd deel willen nemen om een gezamenlijke competitie aan te gaan zodat er een winnaar zal ontstaan |
| reactie 492
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 17 |
Onstaan, Alles komt ergens vandaan, Het zal ook wel weggaan, Ook een traan, Zal eens ontstaan. |
| reactie 493
|
|
|
ontstaan van mensenrechten is ooit begonnen nu nog zijn we ervoor aan het vechten en hebben het nog niet gewonnen iedereen heeft toch een vredeswens wie komt er op voor de medemens wie bepaalt het einde van oorlog is iedere wens misschien bedrog alles draait immers om macht al hadden we het anders verwacht |
| reactie 494
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 34 |
Verwacht niet teveel dan valt het altijd mee valt het ook niet tegen dan blijf je snel tevree Het kan anders verlopen anders dan je had gedacht hou dit in je achterhoofd geef tegenslag geen kracht |
| reactie 495
|
|
|
Reiziger Berichten: 136 |
Verwacht te krijgen wat je geeft Dus zorg dat het genoeg is Verwacht geluk waar je het kunt vinden Dus zorg dat je die plaatsen weet te vinden Verwacht dromen over het mogelijke en onmogelijke Dus zorg dat je fantasie vitaal is Verwacht te kunnen leven tot een einde Dus zorg dat je de dag plukt en geniet |
| Naar boven | |