Huiskamer: gedichtenslang
| reactie 91
|
|
|---|---|
|
s-t-a-r Berichten: 53 |
zijn wij allemaal wel echt zo verschillend? lijken wij allemaal toch niet een beetje op elkaar? het lijkt soms zo raar en anders maar stiekem is het bijna hetzelfde |
| reactie 92
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 112 |
Zijn is het enige dat je zeker weet Schreef ooit eens een filosoof Zij naam was Descartes en Ik denk dat ik hem geloof Ik denk, dus ik besta Daar kan geen twijfel over zijn Maar wel over de vraag Is dat klote, of juist fijn? |
| reactie 93
|
|
|
thaleia Berichten: 8 |
fijn, gelukkig zijn en alle zorgen voor even vergeten. Zweven in je eigen wereld en op tijd met beide voeten terug op de grond. Altijd een samenhang tussen werkelijkheid en fantasie. de moeilijkheid is er een evenwicht tussen vinden. |
| reactie 94
|
|
|
Hardboy Berichten: 930 |
Iets vinden dat je kwijt bent, Een voorwerp of iemand die je al heel lang kent. Mooie tijden, mooie gedachten, Dit was anders dan jij zou verwachten. Het voelt liefdevol, maar doet ondertussen ook pijn. Nooit verwacht dat ik weer verliefd zo zijn. |
| reactie 95
|
|
|
Rayn Berichten: 2 |
Zijn alle mensen hetzelfde? Hebben ze allemaal hetzelfde geluk? hebben ze allemaal dezelfde pijn? Zijn ze allemaal vanbinnen stuk? Zijn echt alle mensen dan hetzelfde? Ik denk het niet Als je allemaal hetzelfde zou zijn Dan is er toch niemand meer die jou echte ik ziet? |
| reactie 96
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Ziet er dan iemand dat dat meisje huilt? Vraagt iemand zich af . waarom die jongen schuilt? Kijken wij niet te weinig om naar achteren? moeten wij dat niet, beter gaan veranderen? Volgens mij zijn de meeste, te gericht op eigen leven. Maar moet dat niet veranderen en mensen meer aandacht geven? Gewoon eventjes meer te gaan, vragen hoe het met mensen gaat. Moeten we meer mens gericht worden, zo niemand het idee heeft dat die alleen staat? Zouden we dat dan moeten doen? wat denk jij er eigenlijk van? Denk jij dat dat beter zal zijn? en zo ja waarom dan? |
| reactie 97
|
|
|
Rayn Berichten: 2 |
Dan staat ze langzaam op en loopt in mijn richting Haar donkere ogen kijken mij aan met een doodse blik Ze grijpen in verbeelding naar mijn keel Help, ik stik! Koude rilling langs mijn rug Ze loopt weer weg En ik kom langzaam weer in de werkelijkheid terug |
| reactie 98
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 61 |
Terug naar de dag waar ik blij over straat liep, En niet steeds boos riep: ''Bestaat het paradijs dan echt niet?'' ''Is het dan echt niemand die het ziet?'' Dat ik boos en verdrietig ben, En het allerliefst gewoon weg ren, Op naar het paradijs, Is dat geen droomreis? |
| reactie 99
|
|
|
Droomreis, Tijdens slapen kan alles, zachtjes slapent het is zo stil. Dromen over wat niet waar is, maar wat je wel graag wil. S'nachts maar dromen, je eigen smaak ingericht dat is fijn. Maar dan breekt de dag aan, zo je weer terug op waarheid zal zijn. Dat valt soms echt vies tegen, dan zou je terug naar droomwereld willen gaan. Alleen de wekker begint te trillen, het is dan dus echt weer tijd om op te staan. |
| reactie 100
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 61 |
Staan de stoelen allemaal wel mooi recht? En hoe zit het met de das van de knecht? Is iedereen wel mooi opgemaakt? We moeten zorgen dat de koning zich vermaakt! Hij komt vandaag op bezoek, Kijk daar kom hij al bij de hoek, Waar is de champagne en kaviaar? Hij is aldaar! Maar he, het is de koning niet! Het is sinterklaas met zijn paard en zwarte piet! |
| reactie 101
|
|
|
Alissaatje1997 Berichten: 114 |
Piet is een jongen die hoort hier niet een raar geval woont in het riet (epid faalende kleine k*t gedichtjes sorry ;_; ) |
| reactie 102
|
|
|
Anonymous-1 Berichten: 76 |
riet om in te schuilen als het dreigt mis te gaan helemaal in elkaar gedoken niemand ziet je daar staan na een tijd kramp in je benen van het in elkaar gedoken zijn maar te bang om tevoorschijn te komen dus trotseer je maar de pijn daar zit je dan in het riet helemaal alleen met je verdriet en niemand die iets hoort of ziet want geluid maken doen je niet eigenlijk wel heel kierewiet |
| reactie 103
|
|
|
Kierewiet helemaal doorgedraait, wat moet ik hierbij verzinnen? Sorry, zou het echt niet weten, daarom maar deze paar zinnen. Hopelijk weet iemand anders, hier een opvolgend gedicht. Maar met dat gekke woord, kreeg ik niet veel inzicht. |
| reactie 104
|
|
|
s-t-a-r Berichten: 53 |
inzicht is iets wat je moet hebben inzicht valt niet te leren. inzicht in een ander en jezelf inzicht in dingen die je ziet inzicht in dingen die je maakt |
| reactie 105
|
|
|
Alissaatje1997 Berichten: 114 |
Maakt de wereld je zo? Of ben je zo geboren Zo gemeen Zo verloren. Je bent gemeen, en verloren Je hoort hier niet thuis Van mij mag je hier weg Hang je op aan een kruis. |
| Naar boven | |