Huiskamer: gedichtenslang
| reactie 151
|
|
|---|---|
|
DJolien Berichten: 772 |
vandaan bij de oorlog, de ruzies en de scheldpartijen. niet in de buurt van de tienermoeders, door het onveilige vrijen. vandaan bij hongersnood, armoede en verdriet. niet in de buurt van het vieze water, daar onzichtbaar achter het riet. |
| reactie 152
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 322 |
Riet dat rustig ruist, De stilte is te horen, Tot de buurman zijn huisje uit komt, En lustig begint te boren.. |
| reactie 153
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
Boren met afgrijselijk hoog geluid In de wachtkamer krijg je 't in de smiezen Van te voren al flink voor je kiezen Klappertandend neem je plaats in de stoel Met de gedachte; Oh, als die maar niets vindt Dan ga ik dus duidelijk door het lint Tot een gesprek komt het niet Ja, misschien wat beleefde praatjes Maar praatjes vullen geen gaatjes Oké, goed blijven poetsen is de raad Ja, ja, zeg ik geheel opgewonden en poets zo snel mogelijk de plaat |
| reactie 154
|
|
|
Plaat met die afbeelding, die afbeelding van een foto. Een foto die doet herinneren, herinneren diep in je hart. In je hart veilig en diep, en diep met gevoelens daar. Gevoelens daar die doen trillen, doen trillen van wat je had. Wat je had maar nu niet meer hebt. maar nu niet meer hebt.... |
| reactie 155
|
|
|
Nu niet meer hebt ..... Want de bloem is verlept Een moment maar bestaan Nu al vergaan en snel weer vergeten Wat kun je echt tot je eigendom rekenen Wat heeft het al werkelijk te betekenen Van wat je nu niet meer hebt Wat je wel hebt gehad En bewaart in je hart Als een kostbare schat Dat is de liefde! |
| reactie 156
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 94 |
Liefde is onvoorwaardelijk Geven en ontvangen Alles delen, gezamenlijk Heerlijk op de bank hangen |
| reactie 157
|
|
|
Hangen alle slingers goed? even snelle vragen voor de jaige kan binnenkomen. Genoeg ballonnen opgeblazen? is er wel snoep, chips en taart meegenomen? Ja word er zacht gereageerd, alles is helemaal klaar. Oke 3-2-1, feestvarken kom maar! ''Er is er een jarig hoera hoera, dat kun je wel zien dat ben jij. We vinden het allen zo prettig ja ja, en daarom zingen we blij!'' |
| reactie 158
|
|
|
Springbok96 Berichten: 447 |
"Blij en vreugdevol, onbezonnen en gewaagd, vol moed maar ook een beetje angst, hij had me wat gevraagd!" Mijn oma verteld me elke keer hoe ze opa voor zich gewonnen had. Ze is een jeudige vrolijke meid, die telkens weer haar leeftijd vergat. |
| reactie 159
|
|
|
Vergat, vergeet Weet ik toch niet meer hoe je heet Ach ja dat krijg je met de tijd Dan raak je weleens een naam kwijt.... |
| reactie 160
|
|
|
Kwijt kan alles wezen, je favoriete speelgoed. Je bepaalde liefde, of je geloof en moed. Kwijt kan alles wezen, grote en kleine dingen. Opzich gaat het om waarde, waar je blij van word en van gaat zingen. Kwijt kan alles wezen, bijvoorbeeld een oud gekregen lied. Iemand kan dan wel zeggen, het is een papier zo erg is het niet. Kwijt kan alles wezen, de een heeft waarde aan een klein iets. Een ander verliest grotere dingen, nog véél waardiger dan een dure fiets. Kwijt kan je alles raken, al zijn die dingen niet te kopen. Ze kunnen wel erg kostbaar zijn, dat iets niet meer bestaat kan tranen laten lopen. wat kan jou laten voelen diepe pijn. want weet alles kan verdrwenen zijn.... |
| reactie 161
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 322 |
zijn alle herinneringen opeens verdwenen? is er echt niks meer tussen jou en mij? een zwarte blijdzijde in je leven? ik ben kapot. en jij? ben je dan nu blij? |
| reactie 162
|
|
|
blij van blijven bij jou nee van nemen nemen mijn eigen weg genoeg van genoegen het was me een genoegen ja van jaren al die kostbare jaren die zal ik bewaren ga van gaan ik ga zonder jou ver van verder verder zonder jou met mijn bestaan |
| reactie 163
|
|
|
Mijn bestaan op deze aarde is helaas betrekkelijk Na mijn dood zal ik er niet meer zijn Als ik daar aan denk voelt het onwerkelijk Dan voel ik me nietig en klein |
| reactie 164
|
|
|
Klein wordt vaak verward met gering Klein klinkt niet altijd welluidend Klein als woord gebruikt voor ieder ding Betekent zeker niet onbeduidend Kleine raderen in een geheel Zijn onmisbaar, anders loopt alles vast Een klein gebaar betekent zoveel Met de nodige aandacht toegepast Als iemand graag de grootste wil zijn Moet hij willen zijn als een kind zo klein |
| reactie 165
|
|
|
Hopeless1 Berichten: 48 |
klein van leeftijd maar in levenservaring al zo groot zijn hele jonge leventje al moeten vechten tegen de dood ziekenhuis in weer een lange kuur om langer te kunnen leven al is het maar van korte duur hoop opgeven daar denkt die niet aan hij blijft met zijn kale koppie vrolijk in het leven staan hij blijft elke dag het beste van zich zelf geven dat zal die blijven doen tot het einde van zijn leven |
| Naar boven | |