Huiskamer: gedichtenslang
| reactie 391
|
|
|---|---|
|
marill Berichten: 1058 |
bril gaat op nachtkastje gebit in het daarvoor bestemde bakje glaasje water binnen handbereik hoorapparaten uit het oor zo bereidt opa zich voor in de ochtend reiken zijn handen naar het bakje met zijn tanden brilletje gaat op zijn neus hoorapparaten maar als laatste om nog even het lawaai buiten sluiten zakdoek om zijn neus te snuiten |
| reactie 392
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 6 |
Snuiten in een stukje papier, Het is echt winter hier, Koude handen en oren, De straten zijn bevroren, Mensen met een winterjas, Sneeuw ligt er op het gras, De kou is weer terug, Wat gaat dat vlug, Sneeuwvlokken dwarrelen neer, Het is heel koud weer, Mensen op een slee, Kinderen zingen met liedjes mee, De kerstvakantie begint, En blij is ieder kind, De winter is weer hier, Daar komt de kerstman met zijn rendier. |
| reactie 393
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 34 |
Rendier is onze naam we hebben speciale taken voortrekken van de arrenslee met kerstmis over de daken Een tom tom hebben wij niet nodig weten precies waar we moeten zijn en als alle pakjes zijn afgeleverd wordt kerst voor ieder een groot festijn |
| reactie 394
|
|
|
festijn groot of klein het is fijn om samen te zijn samen een klein woordje toch weet je pas wat het is als samen er niet meer is mijn moeder had dit geschreven toen pa overleden was later vond ik het in haar jas |
| reactie 395
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Haar jas moet weer aan, want het heeft hard gevroren. Pegels die aan ramen staan, ijzige kou is de warmte aan het storen. Haar sjaal moet om voor ze naar buiten gaat, en haar wanten moeten aan. Omdat de kou anders naar binnen slaat, en sneeuwvlokken vallen gaan. Dan gaat ze via de deur naar buiten, daar waar ze haar buurjongentje ziet. Geen vogels die nu nog fluiten, hij wil zijn speelgoed delen, maar dat wil ze niet. Ze heeft haar slee meegenomen, om lekker mee te spelen. Ze roept haar buurjongentje om bij haar komen, want deze slee wil ze wel delen. Dan staan ze samen bij een berg, ze weten het maar al te goed, erg veilig is deze niet. Maar dat vinden ze niet erg, en toen ze gegleden hadden, kwamen ze tot stilstand in het bevroren riet. |
| reactie 396
|
|
|
Eri369 Berichten: 78 |
Riet, Ken je haar niet? Je weet wel, van hier verderop in de straat Ik ben benieuwd hoe het nu met haar gaat Riet, Weet je dat niet? de vrouw die pas haar man verloor Verschrikkelijk, daar zijn geen woorden voor Riet, Je kent haar wel als je haar ziet Maar je ziet haar niet meer zo vaak Ze heeft niet meer zo veel aanspraak Riet, is verloren in verdriet |
| reactie 397
|
|
|
Riet,Nel,Betsie en Sjaan die samen in de weide staan hebben een probleem er blokkeert iets in hun systeem waar moeten ze hun behoefte doen nu alles wil is in plaats van groen zie ze hun koppen strekken naar de gele en bruine plekken verbaasd kijken ze elkaar aan hebben wij dit echt gedaan!!! roep eens heel snel naar Paula, we hebben kant en klare vla |
| reactie 398
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 6 |
Vla en pudding, Ik dans en ik zing, Want het is zo fijn, Om even blij te zijn. |
| reactie 399
|
|
|
Zijn er dan nooit eens momenten, dat ik niet aan het piekeren ben? Zijn er dan nooit eens ogenblikken, dat ik geen angsten ken? |
| reactie 400
|
|
|
ken jij die momenten niet dat je opeens volop geniet van een mooie bloem een onverwachte zoen een blijk van waardering een blik van herkenning als ik die momenten dan beleef die ik net beschreef sla ik ze op in mijn hart laat ik ze mengen met mijn smart |
| reactie 401
|
|
|
Smart is de auto vooral in de stad overal past hij tussen geweldig vind ik dat |
| reactie 402
|
|
|
spekkie20 Berichten: 9 |
Dat de kerstboom er weer staat dat is het waar het mij nu even om gaat. De lampjes die aan zijn en de kaarsjes die branden zodat ik door hun licht jullie harten kan verwarmen. |
| reactie 403
|
|
|
Verwarmen wil ik mijzelf het liefst bij de openhaard nog wat blokken hout erop tot de kou is bedaard Een warme chocomel erbij lekker zittend voor het vuur waar ik weer opgewarmd wordt tot mijn eigen temperatuur |
| reactie 404
|
|
|
Temperatuur is nu gedaalt het winterseizoen is gestart Warmte en kou die ineens afwisselen gingen eigenlijk is het heel apart. |
| reactie 405
|
|
|
apart is alleen apart is ieder voor zich apart kan ook grappig zijn of betekent het buitengewoon dit is wat in me opkomt bij het woord apart toch eens google raadplegen |
| Naar boven | |