Huiskamer: gedichtenslang
| reactie 331
|
|
|---|---|
|
DJolien Berichten: 772 |
Best-wil Voor mijn eigen best wil zei jij mij, dat jij mij misschien los ging laten. Maar ik kon die woorden niet aan, want ik wilde met jou praten. Ik heb in opzichten wel gezien, dat het ook niet echt kon. Maar die tijd was nog niet gekomen, dat ik het gevoel overwon. Ik zeg niet dat ik nu minder, om jou geef dan ik eerst deed. Maar inmiddels is er iets, wat ik nu wel weet. Ik laat jou niet achter, dat meen ik oprecht. Maar jij hebt mij, nu meerdere malen gezegd. Dat ik eigenlijk weg kan stappen, dat jij het echte werkt niet kunt. En ik weet dat jij mij, een gepaste jongen gunt. Inmiddels moet ik zeggen, misschien wat verbaast voor jou. Dat ik denk dat ik steeds meer, van een andere jongen hou. Het neemt niet weg, dat ik de hechte band van ons wil laten knappen. Maar het spijt me voor de eventuele keuze, je moet het maar kunnen snappen. Ik geef om jou dat is bekent, en ik zal altijd om je blijven geven. Je bent een waardige vriend, maar ik zie wel met wie ik verder wil leven. |
| reactie 332
|
|
|
Alissaatje1997 Berichten: 114 |
Leven en dood Je komt en je gaat Al is er hoge nood Er is altijd iemand die je erdoorheen slaat. |
| reactie 333
|
|
|
Slaat jou hart heftig in jou keel, als je denkt aan een meisje zoals mij. Gaat jou adem zwaar en snel, als je denkt aan, zij aan zij. Klopt jou hart heftig in jou keel, als je denkt aan samen lopen in het licht. Barst jou het zweet los, als je denkt aan, gezicht dichtbij gezicht. |
| reactie 334
|
|
|
Reiziger Berichten: 136 |
Gezicht na gezicht blijft mij passeren gaan langs mij heen naar werken of leren we zien elkaar maar ook weer niet we zien de massa geen Linda of Piet met zovelen maar toch alleen geen oogcontact langs elkaar heen leven in een roes werken aan je doel maar is dat nog wel leven? geeft dat nou "het" gevoel? |
| reactie 335
|
|
|
Alissaatje1997 Berichten: 114 |
Gevoel dat nooit weggaat Is het gevoel Dat ik bij je weg wil Snap je dan niet wat ik bedoel? Stop is stop Stop er dan mee! Het gevoel wat ik dan heb Helpt ook niet echt nee. |
| reactie 336
|
|
|
Nee, deze keuze is onmogelijk, echt niet te doen. Nee, deze keuze is niet haalbaar, want ik wil van beide een zoen. Nee, deze keuze is niet mogelijk, deze keuze had er niet moeten zijn. Nee deze keuze is onhaalbaar, want dit doet vreselijk veel pijn. |
| reactie 337
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
pijn laat ik langzaam toe uitgeput en moe plof ik in de stoel loslatend elk doel denkend over hoe het was niet lopend in de pas dat zal het wel zijn de oorzaak van de pijn nadenken over de oorsprong een weg die ik mezelf opdrong nu bedaren navelstaren gedachten laat ik gaan zie mezelf staan op die doodlopende weg nu ik dit hardop zeg zal ik de pijn verdragen mijn missie zal slagen |
| reactie 338
|
|
|
Eri369 Berichten: 78 |
Slagen wil toch iedereen Dat hebben we allemaal gemeen Slagen in het leven Zit in ons brein verweven Slagen voor een examen Zodat je kunt zeggen “over, uit en amen†Slagen wil toch niemand Dit is een andere variant Slagen in het gezicht Zo maar tegen iemand gericht Slagen als in aangeslagen, tegenslagen, ontslagen, Dat wil niemand zo vlak voor de feestdagen |
| reactie 339
|
|
|
HappyisGone Berichten: 11 |
Feestdagen, het hele land viert feest. Maar herrinert niemand wat er is geweest? De slapelose nachten vol verdriet, de vragen vol verwachting; wat moet ik doen, wat niet? Maar op kerst zijn er geen wallen on ogen, en op sinterklaas zijn er geen schulden meer. Want in de sparkelend ogen, van een klein, onschuldig meisje, tja, dan kijkt er niemant meer naar pijn. BTW: geweldig, mijn andere account (MirandadelParra,) heb ik het ww van verloren, dus maak ik een nieuwe, kijk na een jaar weer op 1001gedichten, en gewoon 23 pagina's en 338 reacties! |
| reactie 340
|
|
|
Pijn van het verlies van je password je sleutel tot het paleis der gedichten pijn van het in gevaar komen van bestaan verlies van je baan, je maatschappelijke gewichten pijn van het verlies van een ziel die dierbare die niet meer is, die je zo mist pijn van eenzaamheid en armoede alleen in een volle wereld, het geluk gewist pijn van het verlies van jezelf op drift raken in je bestaan, zoeken naar een nieuwe koers BTW: HappyIsGone, waarschijnlijk kan Besto je wel aan een nieuw password helpen voor je MirandadelParra account als je dat op prijs stelt |
| reactie 341
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
koers ik naar zee gedachten neem ik mee turend naar de horizon mijn eerste bron oneindigheid alles kan ik hier kwijt turend op de rotsen hoor het water klotsen rustig kabbelend aan mijn tenen sabbelend |
| reactie 342
|
|
|
Eri369 Berichten: 78 |
Sabbelend op zijn teen Keek de baby om zich heen Wat kan ik hier van verwachten? Moet ik mij gelukkig achten? Ik ben blij geboren in dit land En gelukkig niet aan de andere kant Waar oorlog heerst en armoe Want daar eist de rijkste zich de macht toe En wat het volk daar ook doet Het is hij die het onderspit delven moet Om dat geld daar het belangrijkst is Daarom is er daar zoveel mis Nee dan liever in een sociale staat Waar de rijke zijn geld in de grote pot gaat Om de arme datgeen te geven Zodat ook hij kan overleven |
| reactie 343
|
|
|
Overleven, bestaan, wezen, niet dood gaan. Maar is overleven leven? Of is het gewoon zijn? Niet blij, niet gelukkig, niet geweldig, niet fijn? |
| reactie 344
|
|
|
Fijn, een woord zo klein met een lading zo groot het fijne in ons leven is niet iedereen gegeven kunnen genieten, al is het klein doet goed, het is fijn |
| reactie 345
|
|
|
-.- Fijn, dat kan goed en slecht zijn, echt en sarcastisch zijn. Maar alles wat ik weet: en alles wat ik hoef te weten, is dat, hoe je het bedoelt, je het altijd meent. (menen/meent/meen) |
| Naar boven | |