Huiskamer: Gedichtenslang [5]
03-09-17 06:20
reactie 946
|
|
---|---|
marill Berichten: 1058 |
iedereen lacht mee bij Wolfjes verhaal hij trekt dan ook een volle zaal het sprookje van hem en roodkapje blijkt voor een ieder een smakelijk hapje hij vertelt nu eidelijk zijn kant van het verhaal ik luister dan ook al menig maal hoe kunstig hij een draai geeft zodat iedereen met hem meeleeft dat hij echt geen oude taart lust de kinderen graag troost en sust hij aardig wil zijn en gastvrij graag kabouters heeft aan zijn zij of dat Assepoester komt ganzenborden zal hij ooit echt aardig worden? alleen de jager gooit roet in het eten laat hij ons uiteindelijk weten |
16-09-17 16:04
reactie 947
|
|
Leovaerdia Berichten: 4 |
Laat hij ons uiteindelijk weten 'Hij', is dat de jager of de bejaagde? De ene zal van angst gaan zweten, geen Jager die zijn leven waagde Benieuwd naar Wolfje's verhaal wilde ik graag zijn versie horen van Roodkapje weten we allemaal zij wilde zijn imago verstoren |
19-09-17 21:14
reactie 948
|
|
Joepie Berichten: 103 |
"Verstoren", wat kan je daarmee aanvangen ? In de kop of staart van gedichtenslangen, Geen enkele muze kon mij inspiratie brengen, Om dit rijmpjes-serpent deftig te verlengen, Dus heb ik het maar op deze wijze opgelost, En dit simpele versje gepost ! |
27-09-17 06:44
reactie 949
|
|
gepost! eindelijk verlost van het uitstellen het niet durven vertellen dat ik toch niet wil luisteren naar jouw gril doen wat jij me opdraagt zonder dat je het vraagt of IK het echt wel wil einde aan jouw gedril ik heb de brief gepost ben nu eindelijk verlost |
25-08-18 22:57
reactie 950
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Verlost van deze zorgen vermindert van de pijn Wie leest de tekst na morgen? wie weet wat het kan zijn? Verloren was de slang niemand die nog reageerde Was iedereen dan ineens bang? of was de tekst slechts een verkeerde? Versleten gedurende de tijd was men het soms vergeten? Ik heb slechts wat spijt of heb jij het wel geweten? Twijfels slaan steeds toe stilte komt ook des te meer Waren de schrijvers druk of moe? of kwamen ze gewoon niet weer? Vergeten was niet correct maar zwijgen was wel even fijn Ik geef de schrijver vast respect wie zal de volgende schrijver zijn? |
02-09-18 12:29
reactie 951
|
|
wie zal de volgende schrijver zijn gewoon zo maar een vraag nu ben ik dat vandaag wetend geen refrein fijn om terug te zijn! is wat ik bedenken kan Djolien, bedankt |
04-09-18 21:29
reactie 952
|
|
Joepie Berichten: 103 |
Wetend geen refrein, Heeft de slang een jaar gezwegen, Lijdzaam wachtend op nieuwe rijm, Heeft ze recent een nieuwe staart gekregen. Marill en Djolien dank u zeer, Zo kom ook ik, hier nog een keer ! |
05-09-18 09:12
reactie 953
|
|
keer op keer streek ik neer op dezelfde plek keer op keer keek ik neer op hetzelfde hek keer op keer zag ik weer hetzelfde lek keer op keer gisteren weer dezelfde plek voelde plots anders er zit leven |
05-09-18 11:35
reactie 954
|
|
Er zit leven in een dag als de wereld door blijft gaan Of het leven ooit zal stoppen is een levensvraag Er zit leven in de mensen er zit leven in een dier Of het ooit zal eindigen is zoals sterven is niet zeker Maar de oorlof leeft in ons zoals de vrede voortzetting geeft Want kortom het leven leeft |
05-09-18 11:35
reactie 955
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 223 |
Leven, ja er zit weer leven in de leden van de site. Ze willen weer hun rijmpjes kwijt. We doen dat hier in de gedichtenslang. Ik wens de slang gezondheid toe en een lang, lang leven, echt heeeeeel lang. |
09-09-18 09:18
reactie 956
|
|
lang bleef ik "ongerijmd" het lukte gewoon niet maar zoals je ziet is er plots iets gelijmd het gaat gelukkig weer dus strijk ik hier neer met een pen vol inkt zodat het blad blinkt met letters en zinnen bloeiend vanuit mijn binnen die naar buiten willen stromen dus ben ik weer teruggekomen |
18-09-18 23:40
reactie 957
|
|
Teruggekomen met een pen vol inkt is iets wat ons wel prettig in de oren klinkt. Dat geeft ons ook weer inspiratie door te gaan terwijl we even dachten dat de slang was dood gegaan. |
14-10-18 06:35
reactie 958
|
|
gegaan langs de laan zag ik jou staan je tranen hielden me staande terwijl jij je verloren waande vroeg ik toch naar je verdriet of iemand je soms verliet je was je mama kwijt zei je net was ze nog bij me nu zie ik ze nergens meer je tranen vielen zachtjes neer samen zijn we naar de infobalie gegaan wie zag je daar staan? je mama helemaal overstuur gelukkig maar voor korte duur |
22-10-18 11:46
reactie 959
|
|
Voor korte duur was zijn aandacht voor mij maar voor langere duur was deze pijn Maar wie toen op een dag van hem hield daarvoor zou die liefde ineens eeuwig zijn |
31-10-18 14:18
reactie 960
|
|
Eeuwig zijn gedachtes die ik dacht. Eeuwig is de vreugde als jij lacht. Eeuwig zal het duren dat ik op je wacht. |
Naar boven |