Huiskamer: Gedichtenslang [5]
![]() reactie 931
|
|
---|---|
DJolien Berichten: 772 |
De grens Waar leg jij je leer of werk grens? Wanneer bereikt iemand je grens? Welke grens ga jij over? Hoe hoog dwing je jezelf te klimmen? Moeten wij al dit gedrag accepteren? België - Frankrijk - Duitsland Zoveel grenzen zoveel mensen Zoveel opties zoveel wensen |
![]() reactie 932
|
|
marill Berichten: 1058 |
zoveel wensen voor alle mensen waar is de grens van een wens? een wens heeft geen grens wij hebben een grens in ons innerlijk vermogen |
![]() reactie 933
|
|
Ver mogen of dichtbij blijven staan wens te bepalen waar jij heen wil gaan Soms zeggen andere mensen dat ze je dichtbij of ver weg wensen Maar maak liever samen de wegen dan kom je veel bijzonders tegen |
![]() reactie 934
|
|
tegen een woord dat wordt gehoord soms wordt het gesmoord tegen voor een leus met de keus vindt men het ingenieus voor tegen of voor of floep ik er tussendoor soms is er geen tussenweg het antwoord wordt tegen me gezegd tevens voor me neergelegd |
![]() reactie 935
|
|
Voor me neergelegd heb ik een mooie brief Voor jou geschreven want ik heb je lief Morgen is het valentijnsdag maar ik vertel je een ding graag Ik heb je lief met heel mijn hart niet alleen morgen maar ook vandaag Nog vele jaren gezelligheid en gezondheid voor ieder mens Want dit is echt wat ik graag wil en daarom is het ook mijn wens Mijn grote wens is dus onze veiligheid en veel plezier en liefde als het mag Dit is iets wat ik iedere dag graag pluk maar niet alleen met valentijnsdag |
![]() reactie 936
|
|
Valentijn's dag begon vroeg onderweg naar zijn werk kwam er iemand uit de kroeg hij rook wat sterk Valentijn liep wat sneller om hem te ontwijken de geur werd iets feller hij durfde niet om te kijken Valentijn is nooit in paniek dus bleef hij gewoon staan wat nu volgt is uniek de kroegganger is voorbij gegaan hij zag Valentijn blijkbaar niet toen hij de kroeg verliet |
![]() reactie 937
|
|
Verliet jij mij omdat het van iemand moest? Of deed jij dat enkel bij mij omdat jij het wou? Blijf je nu wel bij mij ook met schade en roest? Of ga je alsnog weg als ik zeg dat ik van je hou? |
![]() reactie 938
|
|
als ik zeg dat ik van je hou voel ik niet meer de kou van die winterse buien doordringend door de warmste truien vandaag breekt de winter het ijs hoor ik plots die stomme wijs van de lachende tandartsassistente met in haar ogen de lente laat de lente maar komen ga ik weer eens lekker dromen |
![]() reactie 939
|
|
Myself Berichten: 188 |
Lekker dromen Is er voor mij niet bij Telkens weer Vliegen zij voorbij Achterlatend Een geur van zure vis Waarvan ik weet Dat hij over de datum is Blijf dan liever weg Dan droom ik zelf overdag Zonder jou merries Als dat even mag! |
![]() reactie 940
|
|
als dat even mag schenk ik je mijn lach gisteren deed hij wonderen kon ik even jouw lach bewonderen vorige week bleef je star dat maakte me in de war herkende je me niet meer dat deed eerlijk waar, zeer morgen is weer een andere dag wacht ik op jouw lach |
![]() reactie 941
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 223 |
Jouw lach doet mij besluiten weer even iets te rijmen hier in deze slang. Soms zijn we even weg maar heus het komt wel weer op gang. Het mooie weer gaat weer beginnen, dus komt er ook weer inspiratie binnen. Ja en wat naar binnen komt moet er ook weer uit. dat is een feit. Gelukkig is er dan deze slang daar kunnen we alles kwijt. |
![]() reactie 942
|
|
daar kunnen we alles kwijt menig uurtje dat ik er slijt in de winkel der kringloop op zoek naar een leuke koop een stofje en een oude tas komt mij weer aardig van pas vermaak ik het naar mijn eigen zin kunnen daar gebruikte spullen in fijn dat ik de kringloop vond maak ik de kring weer rond |
![]() reactie 943
|
|
Finkelnberg Berichten: 19 |
Rond is een cirkel Recht is een lijn 90 graden is een vierkant god, wat is dichten toch fijn |
![]() reactie 944
|
|
fijn dat je bent geslaagd voor je nieuwe outfit waarvoor je werd uitgedaagd nu het eindelijk passend zit |
![]() reactie 945
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 223 |
Nu het eindelijk passend zit is zij zeer tevree. Haar outfit is een bruidsjapon. Waar zij een tijdje terug niet makkelijk in bewegen kon. Maar nu, 5 kilo minder kijkt zij trots lachend in het rond en iedereen lacht mee. |
Naar boven |