Huiskamer: Gedichtenslang [5]
02-11-16 16:34
reactie 916
|
|
---|---|
marill Berichten: 1058 |
alleen rijd ik in mijn auto de radio staat zacht wetend dat er iemand wacht fluister ik, ik ben er zo vol verlangen wacht ze op mij ik leg mijn handen op haar hoofd haar pijn wordt verdoofd bij het weggaan zijn we blij bij de deur draai ik me nog om ze zwaait me vrolijk na terwijl ik naar huis ga weet ze ook dat ik morgen weer kom |
09-11-16 17:56
reactie 917
|
|
Leovaerdia Berichten: 4 |
Kom niet voor kommer kwel kom voor een lach ga met het mooie voorstel; "ik kom weer, morgen, als het mag" |
10-11-16 08:04
reactie 918
|
|
mag ik even kijken in het brein van Trump? misschien kan ik iets gladstrijken voordat ik hem dump toch vraag ik mij af waarom stemmen op zo'n maf alles heeft een reden heb ik echt wel geleerd al heb ik gestreden mijn hart bezeerd zie ik hier geen toekomst in is dit het einde of een nieuw begin? |
10-11-16 23:55
reactie 919
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Einde of een nieuw begin? Het boek is dicht gedaan een aantal maanden geleden Is het gesloten met een slot? ligt de sleutel dan beneden? Kan het slot dan nog open? zat er geen sleutel meer bij? Of is het gewoon dicht gedaan is de opening maar gewoon vrij Zoek soms naar mogelijkheden naar alternatieven of iets in die zin Wellicht dat zelfs een gesloten boek kan zorgen voor een nieuw begin |
11-11-16 10:26
reactie 920
|
|
Josevanrosmalen Berichten: 185 |
begin steeds opnieuw als een vis met zijn kieuw haal adem, zoek lucht sla niet op de vlucht Mensen zijn zwak maar toch ook sterk vooral als je samenwerkt We laten ons niet gek maken proberen elkaar in het hart te raken. |
16-11-16 23:26
reactie 921
|
|
nanook Berichten: 5 |
maar wat nou als het beter kan doe jij het of ik gebeurt het vandaag of morgen in het groen of in het blauw dat ligt helemaal aan jou |
18-11-16 06:28
reactie 922
|
|
aan jou stuur ik dit bericht voor jou waar ik dit aan richt deze slang blijft immer in leven het heeft echter één streven ieder volgend bericht hier geplaatst heeft het begin van het laatst geschreven woord van het vorige bericht ach, een kleinigheid wellicht soms vergeet men deze onbeschreven wet maar helaas is er iemand die erop let ha ha ik in ieder geval ook welkom in deze slang nanook probeer het gewoon nog een keer dat bewonder ik zeer |
18-11-16 11:19
reactie 923
|
|
Zeer juist gesproken Marill niet dat ik overal zwaar aan til ook ik ging wel eens in de fout maar sindsdien dicht ik boud voortbordurend op de slang al 62 bladzijden lang we zingen en dichten in koor dat gaat nog wel even door Zolang de geest uit de fles komt en de dichtader niet verstomt zeker tegen sinterklaas weer veel rijmen en soms de brokstukken lijmen! |
18-11-16 11:58
reactie 924
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 223 |
Lijmen en plakken, ja dat gaan we doen we willen een surprise maken. Soms om iemand mee te plagen, soms om de humor snaar te raken. Lekker chocolademelk, speculaas, een letter van banket. Dit kleine rijmpje is dus eigenlijk de voorpret. Doe bij elk pakje een kleine rijm of een gedicht en tover daarmee een lach op een gezicht. Ik wens u allen een heel fijn feest van Sinterklaas en blijf uw emotie over zwartepiet de baas. |
20-11-16 07:25
reactie 925
|
|
baas van mijn gedachten die geduldig wachten tot ze worden vrij gelaten soms om erover te praten dan komt er meer boven drijven waar ik dan over ga schrijven heel spontaan onder mijn vingers vandaan komen dan woorden tevoorschijn hoe simpel kan het ooit zijn |
22-12-16 22:41
reactie 926
|
|
Zijn er echt geen woorden meer om hier door te gaan? Is deze slang ten dode opgeschreven? Blijft U aan de zijlijn staan? of gaat U ons een kort gedichtje (rijmpje) geven? |
23-12-16 16:40
reactie 927
|
|
Geven en verder leven zo geven wij het stokje door ook al duurt het even de slang gaat niet teloor wie gaat er een vervolg aan breien en laat het niet betijen we nemen ons het goede voor en gaan er dan weer vandoor voor allen die graag dichten voor de poezie gaan zwichten heb ik een wens al klaar het ga je goed in het nieuwe jaar |
23-12-16 18:59
reactie 928
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Het nieuwe jaar wees voorzichtig kijk uit wat je doet wees niet plichtig ik wens ieder goed |
23-12-16 21:42
reactie 929
|
|
Goed gesproken beste mede dichters ik sluit mij hierbij aan. Laat ons in gezondheid samen verder gaan. |
24-12-16 17:49
reactie 930
|
|
samen verder gaan door een nieuwe laan een weg ons onbekend wedden dat het ook weer went om nieuwe paden te bewandelen hoe ga jij en ik handelen in het nieuwe jaar? al heb ik mijn voornemens klaar wil niet zeggen dat het lukken gaat volg je hart is mijn raad schenk iedere dag weer een nieuwe lach stuur liefde in de atmosfeer misschien daalt dan de vrede neer in de harten van onze medemens aan de andere kant van de grens |
Naar boven |