Huiskamer: Gedichtenslang [5]
15-05-20 11:19
reactie 1036
|
|
---|---|
Peregrine Berichten: 44 |
In zijn leven van winkelbediende, vond de man dat hij beter verdiende. Het ontbrak hem vooral aan een goede vriendin, maar dat zat er op deze manier echt niet in. Terwijl hij omringd was door damesspullen, waarmee hij de vakken steeds aan liep te vullen, keek hij vaak naar de vormen van menige klant, maar die zochten vooral naar geschikt maandverband. Ze vroegen hem soms : Meneer, helpt u mij even, maar hij durfde hen daar geen advies in te geven. Op een dag kwam er plots een vacature vrij, voor de drie laatste vakken in de achterste rij. Deze afdeling geeft hem véél meer energie, hij verdiept nu zijn kennis over lingerie. |
16-05-20 11:50
reactie 1037
|
|
marill Berichten: 1058 |
zijn kennis over lingerie broekjes groot of klein katoen of zijde ragfijn vier voor de prijs van drie hij leerde iedere dag kwam nog nauwelijks in de pub droomde over menige cup hopend dat hij de juiste zag |
16-05-20 16:06
reactie 1038
|
|
Zag hij dat goed, hing cupmaat C per ongeluk tussen de D? Soms duizelde het hem voor de ogen, vooral als klanten voorover bogen. Maar meestal geeft hij gewoon advies, bedaard en zonder gezichtsverlies. Hij kan nu uitgebreid vertellen over strings en jarretellen, over strapless en wat al niet toch knaagt bij hem een stil verdriet: Wat is het nut, is wat hij vraagt zonder vriendin, die dat dan draagt? |
22-05-20 11:22
reactie 1039
|
|
draagt u voor mij de tas? vraagt plotseling een dame volgepropt met alles uit de reclame loop ik met haar in de pas intussen flitsen allerlei gedachten rond door mijn hoofd na al die slapeloze nachten is mijn kaars gedoofd ik neem nu meteen een besluit en loop gewoon de winkel uit helemaal naar het huis van de dame met haar tas vol reclame uit is het sprookje van dromen vrij door het besluit dat ik heb genomen |
23-05-20 13:41
reactie 1040
|
|
Genomen besluiten zijn vaak positief, ze geven je richting en soms ook 'n doel, je neemt nu niet langer meer alles voor lief, je houd nu je hoofd beter helder en koel. Goedgemutst liep het tweetal vervolgens samen met lichte tred naar het huis van de dame. In zijn hoofd vormde zich tóch 'n fantasie, want haar tas zat vol spannende lingerie. Maar hij wilde daar eventjes niet meer aan denken en besloot dus daaraan geen aandacht te schenken. Hij voelde de moed in zijn schoenen zinken, tot ze zei: zet maar binnen en wat wil je drinken? |
25-05-20 10:49
reactie 1041
|
|
wat wil je drinken??? dat moest ik even laten bezinken ik schrok toch echt van die vraag want nu juist vandaag had ik mijn besluit genomen op te houden met dromen om nuchter alles te bekijken moest ik nu hiervoor bezwijken? een ander stemmetje liet zich horen misschien kan ze je bekoren toe neem gewoon een drankje daarna zeg je beleefd, dank je ga je met frisse moed je nieuwe toekomst tegemoet |
25-05-20 19:12
reactie 1042
|
|
Tegemoetkomend aan haar vraag zei hij: Doe dan maar 'n koffie, graag. Of wil je iets sterkers, zei ze hees, terwijl ze naar haar aankopen wees. Ze hield in haar hand al een broekje van kant, de man greep zijn jas en verliet snel het pand. Hij rende en rende, tot hij niet meer kon, ontsnapt aan het web, dat zij voor hem spon. Voorheen zou hij daar wel zijn in getrapt, maar die dromen had hij nu voorlopig geschrapt. Belangrijker, dacht hij, is mijn toekomst voortaan, daar laat ik zo'n “del van plezier†graag voor staan. |
30-05-20 11:16
reactie 1043
|
|
staan de rozen er niet mooi bij? dat maakt me zo blij dus ik geniet wat de natuur ons biedt onze familie merel een dame en een kerel vlogen weken af en aan om hun kroost bij te staan gisteren was de dag aangebroken de jongen hadden de vrijheid geroken ze fladderden er lustig op los landden gelukkig op het zachte mos vader merel gaf ze nog wat les hoe ze moesten eten van een bes vandaag heb ik ze nog niet gezien zijn ze echt gevlogen misschien? |
03-06-20 11:23
reactie 1044
|
|
Misschien, dacht een dichter uit Erp, wordt het tijd voor 'n nieuw onderwerp of een limerick want die geven veel schik en zijn dikwijls best grappig en scherp. |
04-06-20 09:15
reactie 1045
|
|
scherp zijn, zegt iemand uit Gemert wakker blijven met je gedachten want laten we wel wezen helder moet je alles lezen zelfs als het al schemert juist het is niet echt een limmerick dat is voor een slimmerik |
04-06-20 14:05
reactie 1046
|
|
Een slimmerik uit IJsselmonde had een nieuw soort van wiel uitgevonden maar het draaide te snel en het schuurde zijn vel daarom likt hij nu huilend z'n wonden. |
05-06-20 09:56
reactie 1047
|
|
wonden, zei een een dame uit Beek terwijl ze er bezorgd naar keek zijn er, om goed te laten helen dat gebeurt ook bij velen maar de patiënt keek toch ietsje bleek |
05-06-20 19:10
reactie 1048
|
|
Bleek of witjes, het is mij gelijk zei een kwakzalver uit Harderwijk Toe, probeer deze drug en uw kleur keert terug (en u maakt mij al slapende rijk) |
06-06-20 12:01
reactie 1049
|
|
rijk is mijn tante uit Elsloo ze stuurde me een bijzonder cadeau nee, ik zal het niet onthullen alleen dat ik er uren mee kan vullen het past precies op mijn bureau |
06-06-20 14:10
reactie 1050
|
|
Mijn bureau, zei een man uit Abcoude is van hout uit de tropische wouden 't is al tweehonderd jaar en bestaat enkel maar omdat houtworm elkaars hand vasthouden |
Naar boven |