Huiskamer: Gedichtenslang [4]
| reactie 721
|
|
|---|---|
|
Jan De Dichter Berichten: 10 |
Bestaan, het hoogste recht van een mens.. Althans, zolang het zichzelf kan zegevieren.. Bestaan, is na jou toch de prachtigste wens.. Althans, als je er nog bij bent om het te vieren.. |
| reactie 722
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Vieren van vijvers, Met zes man. In Zevenum, Zonder verwachting. (beetje vaag vandaag -,-) |
| reactie 723
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Verwachting, Wat kan je nog verwachten? Ik heb gevochten, Met mijn allerlaatste krachten, Ik kan niet meer, Ik kruip vooruit, Het leven, Ik ben haar buit, Ze moord me uit, Ze moord, Daarom val ik neer, En kruip ik voort .. |
| reactie 724
|
|
|
Voort kruipt ze, Weg van de vijand. Ddosbang, Voor haar eigen geest. |
| reactie 725
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1657 |
Geestig gestoord. Niemand kan haar genezen. Het enige wat hun antwoordt was: Ze is ernstig ziek.. Ziek in haar hoofd... (wil een nieuw gedicht schrijven. Ik weet nie over wat. Help me! geef me aanraders!) |
| reactie 726
|
|
|
Hoofd vol gedachtes, Niet diegene die ik zoek, Luister naar muziek. |
| reactie 727
|
|
|
Muziek doet je goed.. Do, re, mi, fa, sol, la, si ,do.. De notenbalk der noten.. De muzieknoten dansen op de maat in het rond, De solsleutels zingen lekker mee.. De kinderen schudden met de samba's, En de meester speelt op de piano.. Muziek is een mooi gebaar, Geloof erin, Het is iets wonderlijk, Gewoon geloven in jezelf..!! |
| reactie 728
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Jezelf blijven, zegt iedereen, Ikzelf, die wilt niemand, roepen en slaan, Het kan me niet meer schelen, Maar bijna dagelijks hoor ik: 'Loop naar de maan' Dan antwoord ik niet of juist wel, 'Je kan er niet heen lopen, Dan zal ik eerst de lotto moeten winnen, En een ruimteschip kopen' |
| reactie 729
|
|
|
Kopen om het kopen, Praten om het praten. Huilen om het huilen, Deze wereld is toneel, Improviserende Lama. Ik heb er genoeg van, Van dar irritante drama. |
| reactie 730
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Drama nummer twee die zich hier vlakbij bevond Afgelopen week dat er èèn drama ontstond Een jonge bestuurder reed te hard op de straat Terwijl als je na zult denken dan weet je dat er een boom staat De jongen stoof er recht op af Hulpdiensten die snel reden Konden niets betekennen hij was overleden Zo jong en stoer willen doen net rijbewijs en twintig jaar... het gebeurd zo vaak... ze zien geen gevaar... (Waar gebeurt...) |
| reactie 731
|
|
|
Gevaar op de weg, Gevaar in het leven, Doe niet zo dom, Het leven is je niet zomaar gegeven. Drinken, Feesten, Partyen, Slecht voor de gezondheid, Maar als het erop aankomt, bij rijden, Dan ben niet het varken, maar de geit! (Ok, Die laatste zin is dom..) |
| reactie 732
|
|
|
Geit, Mekker niet. Koe, Loei niet. Gevaar voor eigen leven, Voor jou, voor hem, voor haar. Even langs het spoor lopen, Met mijn leven ben ik klaar. Ik kan het echt niet meer, Mijn ziel is allang overleden. Teveel gesmeekt, teveel gehuild, Teveel onverhoorde gebeden. Ik bad om een gelukkig leven, Ik bad om vergiffenis. Ik bad om trotse ouders, Ik bad om nog veel meer, Ik bad om mijn eigen begrafenis. Zelfs dat laatste werd niet verhoord, Probeerde in ongeluk te komen, Maar kwam er telkens onderuit. De aanhouder zal altijd winnen, Als jullie me hadden geloofd, Hadden jullie kunnen voorkomen, Dat ik over een paar minuten, Voorgoed mijn ogen sluit. Vaarwel, Ik zie jullie in de Hemel, Het is tijd, Dat ik mijn ogen sluit. (half-fictie, half-waarheid) |
| reactie 733
|
|
|
Sluit je ogen niet, Blijf nog even wakker, De tijd is nog niet rijp, Alsjeblieft, blijf leven. Hangen aan buisjes, slangetjes, en aan een machine, Niet aangenaam om te zien, Maar alsjeblieft, Er is nog een kleine kans, Geef de hoop niet op, Een lange streep op dat machine, Geen driehoekjes meer of streepjes die omhoog gaan, Alleen een vreselijk, krijsend piepgeluid, En een witte 0, We geven de hoop niet op, Reanimeren is een opsie, Doe gewoon iets, Maakt niet uit wat.. Doe gewoon 'iets', Onze hoop was niet genoeg, We hebben niet genoeg gebeden, Misschien was de tijd toch rijp? We zullen het nooit weten.. In het leven, Blijft alles een groot vraagteken.. |
| reactie 734
|
|
|
Vraagtekens bij mijn leven, Is dit het echt waard? Wil de de dood voelen. |
| reactie 735
|
|
|
Voelen wil niet, Het ziet er pijnlijk uit, Ik wil het gewoon niet, Ik wil niet hetzelfde meemaken, Laat me gerust, Ik hoef jou niet, Ik hoef niets meer in mijn leven, Alleen jou, Jij bent alles in mijn leven, Blijf toch gewoon? Jij bent mijn uitroepteken.. (fictie) |
| Naar boven | |