Huiskamer: Gedichtenslang [4]
| reactie 16
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1657 |
Dromen komen soms uit, Je hebt leuke en lieve dromen, Maar ook vervelende en enge dromen, Bijvoorbeeld; je kunt in die droom omkomen, Je kunt dromen over je kinderen die je gaat krijgen met de naam Bart, Die droom komt misschien uit, Je zegt dan bij de geboorte; Hee, kleine spruit, Maar het is misschien een baby, zonder een kloppend hart, Je kunt dromen over een man, Die je verzorgd, Die jou liefhebt, Zo'n iemand waar je niet zonder kan,... |
| reactie 17
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Kan het ook een vrouw zijn, Die heb ik liever dan een man. Ik ga even naar mijn buren, Of die muziek wat zachter kan. Oordeel nu niet meteen over mij graag, Duisternis heeft mij overgenomen. De leukste dromen die ik ooit had, Zijn de dromen waar ik aan mijn einde zal komen |
| reactie 18
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Komen en gaan. Laat mensen gaan, die je leven verzieken, laat mensen komen, die je beter kunnen maken. |
| reactie 19
|
|
|
Maken kan ik niet, Ik sloop alleen maar, Een ander zijn gevoelens. |
| reactie 20
|
|
|
Gevoelens zitten diep, iemand die ze opriep, ze bloot te leggen, door met mij te praten. Patros, je hebt me geholpen, om er voor me te zijn, ik ben je super dankbaar, en wil er ook voor jouw zijn!! |
| reactie 21
|
|
|
Zijn voor een ander, Het zit in mijn bloed. Graag gedaan hoor Jorinda, Je hoeft me niet te bedanken, Het is wel goed. Soms heb ik wat down, Word ik meegenomen door de wind. Soms ben ik weer wat up, Word ik een gelukkig kind. Ik ben up, of ik ben down, Je weet toch wel, Dat de aanhouder wint. (serieus, je hoeft me niet te bedanken, ik ben blij dat je er mog steeds bent) |
| reactie 22
|
|
|
De aanhouder wint, dat zal beloont worden. Patros in bedank je wel, want ik ben je super dankbaar! |
| reactie 23
|
|
|
Dankbaar ben ik jou, Dat je nog steeds in leven bent. Dankbaar ben ik deze wereld, Dat ik jou ken. |
| reactie 24
|
|
|
Dat ik jouw ken, is wonderlijk gebeurt. het had zo moeten zijn, dat wij elkaar zouden tegenkomen. Ik weet niet hoelang, ik nog in leven ben. |
| reactie 25
|
|
|
Ben hongerig, Nog niks gegeten. Even de koelkast plunderen. |
| reactie 26
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Plunderen van kilo's zand In het diepe meer Zo gooien ze het water dicht En mooi word het niet weer Het word steeds dommer dat water Waar wij in konden zwemmen en lopen Gewoon op hun manier Voor ons kapot gaan slopen! (Waar gebeurt...) |
| reactie 27
|
|
|
Slopen doe ik soms ja, Een paar botten, Is mijn raad. Daar zijn er 206 van, Een paar keer slopen en breken, Kan heus geen kwaad. |
| reactie 28
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Kwaad kan ik worden Als jij zo over mij praat Kwaad zal ik zijn Als jij zo tegen mij doet Verdietig kan ik worden Als jij zo over mij praat Verdrietig zal ik zijn Als jij zo tegen mij doet |
| reactie 29
|
|
|
'Doe 't toch niet! Je hebt nog een heel leven in zicht! Kijk in mijn betraande ogen! Kijk niet naar het licht!' 'Waarom zou ik naar je kijken?' Kreeg ik als antwoord zo kil. 'Omdat ik diep van binnen van je hou, Omdat ik je niet kwijt wil!' Ik had het eerder moeten bedenken, Ik had nooit hem laten meedoen in het gevecht. Hij is kwaad, kwaad op mij, Dat is zijn goed recht. 'Maar waarom vecht je al jaren met mij? Noem je me 'dat kind van een hoer'?' 'Ik was bang om zelf gepest te worden, En, ik was jaloers.' Ongelovige ogen staren mij aan, Tergend langzaam stapt hij op de brug. 'Mijn ouders hebben de brief vast al gelezen, Er is geen weg meer terug.' Alles is mijn schuld, Ik was gewoon een woest beest! Na die sprong wist ik pas Dat ik nooit mezelf ben geweest. (het verdriet en de pijn zijn echt, de rest is fictief) |
| reactie 30
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 7 |
geweest ben ik deze keer maar misschien daarna nooit meer hoeveel liederen zijn er al niet geschreven om door te gaan in het leven om er nog iets om te geven het is zo makkelijk gezegd maar daarmee nog niet uitgelegd immers het leven is een gevecht na de dood gaan we door daar gaan we toch zeker voor als Ik met mijn Ziel een nieuw leven aanboor (dit gedichtje werd afgekeurd ik snap er gewoon niks van? wat is de criteria dan?) |
| Naar boven | |