Huiskamer: Gedichtenslang [4]
| reactie 256
|
|
|---|---|
|
marill Berichten: 1058 |
fijn dus die pijn! hoe zou het zijn zonder aandacht te schenken aan al het denken gewoon even zweven buiten je leven het leven hierna komt weldra zo kan het niet lang meer dat is mijn drijfveer |
| reactie 257
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Drijfveer heb ik niet echt, Ik ga gewoon door, Wat ik ook doe. Ik snijdt niet, Ik straal niet, Ik ben levensmoe. (fictief) |
| reactie 258
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Ik ben levensmoe Echt alles gaat fout Ik wil naar de hemel toe Want hier is niemand die echt van mij houdt... Ik heb geen zin meer Om hier te moeten zijn Ik wil een enkele reis dit keer Want om hier te moeten blijven doet vreselijk pijn Ik zie het nut er niet meer van Want alles gaat mis en ik sta steeds alleen Dit is iets wat ik dus met gemak kan Mijn pols doorsnijden en dan ga ik heen.. (Fictief) |
| reactie 259
|
|
|
Heen en weer lopend, Denk ik na over mijn verloren lief. Over hoeveel mensen ik heb verloren, En... Over de tekst voor in mijn afscheidsbrief. Ik kijk naar mijn handen, Polsen doorgesneden en onder het bloed. Wat doe ik hier nu nog? Waarvoor was dit ellendige leven goed? Geschopt, geslagen, uitgescholden, Bedreigd, betast en bedrogen. Behandeld als een stuk vuil, Bespot, en voorgelogen. Waarom wilden ze mij altijd? Waarom moest ik altijd het slachtoffer spelen? Het was een vals spel, Ik was alleen, zij met zo velen. Ik heb het te lang volgehouden, Nu is het klaar, het is tijd. Familie, ik zie jullie over jaren weer in de Hemel, Ik pleeg zelfmoord, Zonder een seconde spijt. Rouw alsjeblieft niet om mijn verlies, Ook al weet ik dat ik jullie nog zo hard raak. Het mes glimt zo mooi bij mijn hart, Dat ik daarmee een eind aan mijn leven maak. (fictie, maar het gebeurt vaak genoeg) |
| reactie 260
|
|
|
Daarmee een eind aan mijn leven maak Ik ben het zat om steeds te lijden En te moeten horen wat Ik wil hier van bevrijden Ben het helemaal zat (fictief) |
| reactie 261
|
|
|
Zat ben ik het pesten, Mijn leven waar ik niks om geef. Zat ben ik het verdriet, En de spijt dat ik nog leef. Lag ik nu maar in een kist, Ik heb totaal geen levenslust. Het enige wat ik wil, Is die eeuwenlange rust... |
| reactie 262
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Rust heb ik pas, als ik ben heengegaan, dan is het overal mee gedaan, en dan pas hebben anderen rust |
| reactie 263
|
|
|
Rust in vrede Niet te vergeten Wie je was en Wie je word in de hemel Jij word gemist Jij word gemist op aard Nu zo verweg En wij met pijn Jij kijkt naar beneden Jij word gemist Jij word gemist op aard Jij kijkt vanuit de hemel naar ons.. |
| reactie 264
|
|
|
Ons zul je zoveel pijn doen, Veel meer verdriet geven dan we ooit hebben verdient. Verdriet om een goede dichter, En om een goede vriend. |
| reactie 265
|
|
|
goede vriend de zomer gaat ons weer verlaten heb je dit ook in de gaten we worden weer iets slomer ontspruiten de herfst geuren die onze wereld kleuren komen er andere gedachten spoken in de nachten depressieve geluiden naderen bij het vallen der bladeren kruip onder die puinhoop vandaan ga rechtop onder de sterren staan schreeuw je wanhoop uit het hoort gewoon bij het najaar geluid |
| reactie 266
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 7 |
geluid hoor ik gelukkig niet ik zie hier niks anders dan verdriet nou voor mij verder geen gedichtenslang het maakt me verdrietig en bang |
| reactie 267
|
|
|
Bang hoef je niet te zijn, Tenzij het woord 'fictie', Tussen de haakjes is weggehaald. De gedichten waren gewoon, Uit het somber vertaalt. Of moet ik vertaald zeggen, Mijn spelling is nooit goed geweest, Het was altijd zo slecht. |
| reactie 268
|
|
|
slecht zijn onze gedichten niet het vertaalt ons verdriet vreugde en vertier alles delen we hier het ligt aan mezelf waaronder ik me bedelf joky kom gerust weder schrijf je vreugde neder vandaag schijnt volop de zon iets waarop ik hopen kon mijn vakantie is net begonnen de zomer heb ik overwonnen met werken in die hitte waarop ook ik wel eens fitte nu daalt in mij een kalmte bij deze aangename warmte |
| reactie 269
|
|
|
Warmte in mijn hart, Kil uit mijn geest. Verdriet, Weg, vreugde overheerst. |
| reactie 270
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Overheerst gevoel, van angst en wanhoop, niet te overtreffen, misschien weet je wat ik bedoel?? |
| Naar boven | |