Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 796
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Wensen dat je sterft, Wensen dat ik je nooit meer hoef te zien, Maar voor ik dat luidop zeg, Tel ik in mezelf tot tien, Nee, echt, moet je eens proberen, Je even inhouden, Het is niet moeilijk te leren, Je begint, Eén, Twee, Drie, Vier, Ga even rustig zitten, hier, Vijf, Zes, Dit is geen moeilijke les, Zeven, Acht, Hoe even voor je, die klagende klacht, Zie je, tel tot tien, Dan, Dan zul je zien, Mensen zien je liever komen |
| reactie 797
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
komen er nog meer gedichten van mij of maakt het de lezers niet blij ja we hebben het voor elkaar 250 gedichten zomaar in ninder dan een halfjaar al heb ik er nog meer in de la maar die komen er pas erna ik wil graag met dichten vastleggen wat je anders bijna niet kunt zeggen ik vind dat je met gedichten beter kunt expliceren ook dat je van sommigen veel kunt leren ja gedichten is toch wel mijn ding het is alsof ik alles aan elkaar zing daarom gaan we stug met dichten door jullie weten het ik ga ervoor! |
| reactie 798
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
ervoor ben ik er ook voor gegaan maar nu is het eventjes gedaan want hoe krijg ik het voor elkaar en zelfs ikzelf vind het raar in 180 dagen 300 gedichten zonder ervoor te zwichten ik heb ze met plezier gemaakt en zelfs heeft het dikwijls mijzelf geraakt hoe woorden zoveel kunnen zeggen en verder niks meer hoeven uit te leggen kort en bondig is het fijnst lieve woordjes het kleinst kort maar krachtig in een zin dat is het leukste wat ik vind je kunt de gedichten natuurlijk in een boekje doen maar hier staan ze natuurlijk ook met groot fatsoen in een grote 1001 gedichten allerlei en zodoende kun je er altijd bij |
| reactie 799
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
er altijd bij kunnen is geen optie ook al had je het graag gewilt Je kunt niet overal en altijd wezen als jou lichaam ziekelijk trilt Het is te erg om je er bij neer te leggen dat je als zieke niet alles meer kunt En ookal vind jij dat jij het verdient en ook al dat een ander jou het gunt Als je ziek bent kun je niet alles en dat kan erger en erger gaan Probeer postief te wezen over zulke dingen Hopelijk kun je nog verder gaan En als het je eens slechter gaat en jij nog zieker word Dan moet je juist doen wat je nog wilt want dan worden de uren kort..... |
| reactie 800
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
kort, is snel voorbij kort duurde lang voor mij kort was je blik lang dat ogenblik |
| reactie 801
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1657 |
Ogenblikje, Attentie, Ik ben terug van vakantie dat kun je zien! |
| reactie 802
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Zien doen we dat wel mijn gedacht Aandacht voor een mens is wat ik verwacht Je doet mee aan een gedichtenwedstrijd Niemand ziet echter hoeveel jij lijdt Maar jouw woorden zeggen mij al genoeg En je krijgt jouw aandacht waar jij om vroeg Aandacht waarvoor waarom Of is deze vaststelling krom Moet niet ieder mens zijn eigen boontjes doppen En de bal in het doel koppen Ik bood jou alsnog een helpende hand Niet dat ik wacht op enige band Maar blijkbaar heb jij die nodig En maakt jouw aandacht vragen verder overbodig Een mens komt nu eenmaal alleen Leeft meestal samen soms met geen een Gaat alleen dan weer van die wereld vandaan Waar leefde hij voor waarom is dat men zo vroeg laat gaan Weten zullen we het nooit zeker Maar mijn gevoel wordt wel steeds weker Bij het beseffen van het aantal dagen Hoeveel durf ik amper te vragen Zoveel zijn het er hellemaal niet Maar blijkbaar niemand die dat ziet In ieder geval het niet zien wilt Want bij enig besef alles aan elkaar gilt 25000 dagen is toch een aantal van niks Het vervelende nog van geluk en verdrieten een mix Meestal hebben we zoveel zitten denken Dat we er nu maar geen aandacht meer aan schenken We zullen veel moeten loslaten Dat heb je toch wel in de gaten Anders ga je uit dit leven Met een brok in je keel en volop beven Het is nu eenmaal zoals het moet zijn En alleen jij bepaald de mate van hoe fijn Want eigenlijk zijn wij erg rijk gewoon Want waar kun je zonder gehoon Jouw idee en kritiek openbaren In andere landen zouden ze je niet sparen Dergelijke rijkdom is onbetaalbaar En al klinkt dit raar Wij moeten niet zo zeuren Laat het leven en alle rare dingen maar gebeuren |
| reactie 803
|
|
|
Gebeuren moest het ooit, Onze MusicBird is weer terug, Ja ik weet het, Het was veel te vlug Hallo Emma, Oeps, ik mag je naam noemen? Pas maar op, Of ik sta aan je deur met zonnebloemen (Nu in een soort dialect Welkom terug, Ik bezoek u dees vakantie nog wel n keerke Dan kunnen we gon zwemmen, In da kleine meerke ! Maar omdat niemand kan rijmen op mijn dialect, Geef ik een ander woord, Waarmee je vertrekt ... |
| reactie 804
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Vertrekt de trein alweer niet Is hij alweer te laat Is het spoor weer geweizigd Zo het altijd gaat |
| reactie 805
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
gaat hene en neem de benen en ga dus niet met de trein ik vind de trein niet meer fijn |
| reactie 806
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Fijn om mijn weer bij mijn vrienden terug te zijn, Fijn om weer thuis te zijn. Minder fijn om levend gebakken te worden, Net zoals de toen nog levende biefstukken waar de slagers mee omsjorden, Heerlijk mals en de kruiden zo fijn. Deze Fries werd een Fransman, Al op de eerste dag rees de hitte uit de pan. Heerlijk gegeten en gedronken, Nog even een wijntje ingeschonken, Ik genoot er van. |
| reactie 807
|
|
|
vanaf de hoge tak klonk waarschuwend zijn roep woorden die hij sprak naar zijn geliefde groep weergalmend hingen ze in de lucht beschreven ze hun vlucht doch in werkelijkheid zag ik een zwerm vogels neerdalend als kogels in de vergankelijkheid heel even was het stil dan bereikt kinderlijk gegil mijn oren die de serene rust verstoren |
| reactie 808
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Verstoren van de stilte, Het geruis van de nacht. Maan zo zilver en zo vol, Geeft mij de ultieme kracht. Daar boven op die berg, Sta ik straks te huilen. Niet om mijn stille verdriet, Maar om voor mezelf te schuilen. Ja, ik ben een weerwolf, Wat is daar mis mee dan? Al die angst voor zo'n klein dier, Ik snap er niks meer van. 'Hij heeft zulke grote tanden', Of 'Straks wordt ik nog verscheurd.' Hoe dat? Jij komt niet bij mij in de buurt, Er is nog niks gebeurd. Ik ben niet echt een fan van al dat licht, De zon die maakt mij moe. Pas als de schemer is gekomen, Vlieg ik van mijn tak en sla ik nog eens toe. Vaak wordt gedacht dat ik mensen eet, Dat ze bang voor me moeten zijn. Maar ik ga liever achter insecten aan, Ik ben zelf ook nog maar zo klein. Of ik wordt afgebeeld in een kist, Die opengaat als ik ontwaak. Mensen toch, mensen toch, Dat is gewoon niet mijn smaak. Het liefssste glijdt ik langsss je heen, Je merkt niet dat ik er ben. En wanneer je me toch ziet, Ben je niet mijn grootste fan. Waarom zou je bang voor me zijn? Ik doe toch niemand kwaad? Ja, enkel eens wat ratten en een verdwaalde muis, Mijn dieet voor zover ik het laat. Een mens oordeelt veel te snel, Over de 'enge' bewoners van de natuur. Ze geven trappen en gillen, De angst voor het onbekende is zo puur. Deze wezens helpen anders wel op deze planeet, Ook zijbzorgen voor de Aarde. Dus doe me een plezier, Of doe me een lol, En laat elk dier in haar eigen waarde. |
| reactie 809
|
|
|
Waarde van dieren wordt onderschat, Ze wonen van hoog aan de hemel, Tot laag op de mat, Neem nu een wolf, Sluipend door de nacht, Mensen zeggen dat hun kinderen moeten oppassen, Oppassen voor z'n kracht, Ze hebben een duister hart, eten je zo op, Niks van waar, Oke, nee, Ik ben geen leraar, Ik ken mensen die 'op bezoek' gaan bij wolven, Wolf is mooi, Grijze, zwarte of witte vacht, En eronder lopen zijn spieren, Onbetrouwbare kracht, Nacht valt, Zilverpels komt tevoorschijn, Duizenden wolven huilen naar de Maan, Ze zijn allemaal van mijn, Sterren vallen, Sterren gaan, Alleen ééntje, Die blijft bestaan, De Poolster, Wolven bijten, Wolven moorden, Het zijn die dingen, Die we hoorden, Eén wolf, in het bijzonder, Hij is zo groot, Sterk en bondig, Niemand kan hem vertrouwen, Maar ik wil graag, op hem bouwen, Ik hou van Wolven, Ik wil er een zijn, En jou roedel, Is dan ook die van mijn, Het eerste wat ik doe als wolf, Is de persoon doden, Die verspreidde een vloedgolf, Een vloedgolf van leugens, Maar, Een wolf is toch gewoon prachtig? Dat, Dat dacht ik? Het doet je niks, wat ik zeg, Maar dan heb je, Lekker pech, Want een wolf is magisch, Ik ga nu stoppen, Met de wolven mee, Naar de bossen, Of naar de zee ... |
| reactie 810
|
|
|
zee neem mee bedolven onder de golven stromen van dromen over verleden moe gestreden tegen de stroming tegen beter weten in het heeft geen zin zee met je onuitputtelijke krachten neem ze nu eindelijk mee al die nutteloze gedachten |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...