Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 781
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Verlaten van het verdriet, Het verband van, Het eeuwige blijven. |
| reactie 782
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Blijven jullie nog even?, ik wil niet alleen zijn want dan ga ik mezelf verwonden, terwijl ik bang ben voor de pijn.. |
| reactie 783
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Pijnlijk was die val Die ik laatst had Ik viel van de trap Waar een bocht zat.. |
| reactie 784
|
|
|
kubrax Berichten: 54 |
zat hıj naar mıj te kıjken of voel ik dat gewoon ik weet het niet stiekem hoop ik het wel vind hıj mıj leuk of verbeeld ik mıj dat agjah het maakt nıet uıt de tıjd beslist alles |
| reactie 785
|
|
|
Alles om me heen wordt zwart, Mijn ogen zijn gevuld met duisternis. Wraak en razernij in mijn ziel gebrand, Alsof mijn ziel bij de duivel is. Ik weet niet of ik nog wel echt besta, Ik weet niet eens of ik ooit heb bestaan. Ik weet niet of ik een fout maakte of niet, Toen ik naar de hel was gegaan. Ja, ik ben nog op deze aarde, Maar mijn geest verzwakt elke dag. Ik hoop echt dat ik mezelf snel kan overgeven, En dat Magere Heijn me meenemen mag. |
| reactie 786
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Mag ik je hand vasthouden? Ik trek zachtjes aan je mouw, En ik zeg, Wat is er een vreselijke kou ! Lieve jongen, Mag ik je hand, Je zeg je Dat word plezant, Nu heb ik je hand nog steeds vast, Na drie jaar, En jij bent m'n ware, Dan is het zo maar ! |
| reactie 787
|
|
|
Maar goed dat ik jou heb ontmoet, Door jou ben ik een ander mens. Onze ontmoeting begon bij een vallende ster, De ware vinden, dat was mijn wens. Ik weet nog goed hoe jij aan kwam lopen, Vol vrolijkheid en zo elegant. Volgens mij heb je je vergist, Want ik vroeg jou om je hand. Mijn geluk kon niet meer op, De ware had ik eindelijk gevonden. Jij was mooier dan mijn mooiste dromen, Alsof de hemel een engel naar mij heeft gezonden. Ik hield van je, en dat blijf ik doen, Ik blijf je koesteren tot de dood ons schijdt. Jij laat mijn donkerste gedachten weer stralen, Met jouw liefkozende vrolijkheid. |
| reactie 788
|
|
|
Vrolijkheid dat ken ik niet elke minuut Op dit moment ken ik gesnauw Niet omdat er ruzie is Maar eigenlijk mis ik jou Het is niet dat ik niet kan lachen Want dat kan ik natuurlijk wel Maar ik moet veel aan jou denken Gelukkig kom je redelijk snel Nu ik jou een aantal dagen niet spreek Merk ik hoeveel jij voor mij betekend Ik voel hoeveel ik van je hou En daar had ik al op gerekent Ik wil niet klef of zwak overkomen Maar ik zal blij zijn als ik jou zie En als ik jou weer vast kan houden Of weer met jou kan praten want dat kan ik nu nie.. |
| reactie 789
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
nie of niet wat maakt het ook uit het is dichterlijke vrijheid die hier ontspruit het is zoals Bredero zei ten lange leste eindelijk mooie gedichten weer hier, nu niet meer verpesten doorgaan doe je automatisch al lijkt het vaak onlogisch toch zal je wel moeten doorgaan want jouw ziel die blijft bestaan wanneer je het lichaam loslaat en je met jouw ziel verdergaat dan ga je verder met het geleerde ook wat men jou ontbeerde het universum regelt jouw bestaan of je moet blijven of verder moet gaan je zult zeggen hoe gebeurt dat dan ja het Universum zit ook in jouw hersenpan wij als mens kunnen dit niet bevatten wij kunnen proberen het in te schatten maar voor de rest moeten we het geloven en rekenen op wat komt van overal tot aan van boven hoe je in dit leven ook wegkomt je zult altijd zeggen als ziel verdomd ik deed het helemaal weer verkeerd goed zo daar heb je weer van geleerd De kunst van het leren is het vergeten en vergeven zonder dat te kunnen heb je geen leven verder is het loslaten zeer zeker voornaam als je dat allemaal kunt is je ziel monogaam Je komt en je gaat in dit leven de een wat meer de ander heeft minder kunnen geven maar zeker is voor mij het is een leerproces daarom wanneer je dat weet blijf bij die les je kunt jezelf zo gek maken als je maar wilt menigeen werd ten onrechte door de ander gevilt maar je kunt je natuurlijk ook van die ander distantiëren dat hoef ik je toch niet te leren |
| reactie 790
|
|
|
Leren in de boeken Nee nu absoluut niet Het is vakantie Dus geen leerboek die je ziet |
| reactie 791
|
|
|
Ziet je vriendin mij zitten? Vraagt je beste vriend, Wat moet ik zeggen, Dit heb ik niet verdient, Lieve vriend, Weet ik veel, Van haar weet ik nog minder, Nog minder dan van een kameel, Lieve vriend, Ze zeggen dat je verliefd op me bent, Maar ik weet het niet, Het is een enorme druk die je me zend, Lieve vriend, Ik weet het niet, We gaan naar het middelbaar, Dus duurt het lang voordat je mij weer ziet, Beste vriend, Je bent als een broer, Je ziet me misschien niet meer, Maar dat boeit je geen moer, Lieve ..... Ik kan niet meer dan vrienden zijn, Ik kan niet liefhebben, Dan heb ik vreselijke pijn, De pijn dat je me gaat verlaten .. |
| reactie 792
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
verlaten en helemaal alleen niemand is er voor mij geen een ik ga emigreren alleen weet ik niet waar naar toe het winterweer en alles maakte mij al zo erg moe ik zou niet weten wat ik moest kiezen ook welk land je kunt het toch niet beter hebben als in Nederland tranen van intens verdriet, niemand die het ziet beslissen zodat anderen sissen ik wil het niet levensgeluk zo broos zo gauw stuk twijfel doe ik het wel goed doe ik zoals het moet ik wil me geven leuk gezellig leven je hoort er niet bij voelt als pesterij tranen zwellen in mij op en verlaten mijn kop maar ik stop een ander zegt kom op laat me maar even zo gaat dat in ons leven wil ik alles lezen zonder te vrezen waarom toch altijd negatief wees toch aardig en lief ik weet het niet meer voor deze keer weer |
| reactie 793
|
|
|
Weer dat ene groepje jongens Alweeeer dezelfde die er staan Ik hoor de jongens met elkaar fluisteren Wie wil met die Meid verder gaan Ik walg enorm van dat soort lui Ben ik gewoon in een uitgaansgelegenheid Moeten zulke jongens het verpesten Ik vind het zo smerig dat is ook een feit Ik mag dan wel met mijn vriendinnen zijn Maar nee die merken het niet op Want zij zijn druk met van alles En het liefst dat ik mij verstop ..... Neeeeeeeeeee laat me los!! Een jongen greep me bij mijn arm Oh oh want ben jij een sexy meisje... Wat ben jij opwindent warm Ik probeerde "help me" te roepen Maar mijn stem was plots verdwenen Oh wat bracht hij me snel naar buiten Met zijn akelig lange benen Toen voelde ik in mijn broek Maar neee hier was ook geen mobiel Ik had hulp willen halen maar dat kon niet Omdat er al een jongen op mij viel Hij zat aan mijn shirtje en aan mijn broek Hij ritste de broek open... en ik voelde mij vast gebonden Hij deed net zo lang door Tot hij het goede plekje had gevonden Ik vond het echt niet fijn Het was echt enorm vies en goor Het ergste was dat het onveilig was En de jongens zijn er vandoor Ik lig nu in het gras te rillen En ben bang dat dit iets kapot zal maken Want wat zou mijn vriendje wel niet vinden Ik wil hem niet kwijt raken Want ik kon er niets aan doen Hopelijk dat hij het kan en wil geloven Ik voel mij zo vreselijk beroerd Met opzet was dit nooit gebeurt dat kon ik hem beloven Serieus die jongens hebben mij vernield Ik ben nu enorm van voor de reactie van hem Mijn vriendje wat zou hij van deze nacht vinden Ik hoop iets met tranen in zijn stem Want ik kon er niets aan doen Die jongens hadden mij in hun macht Hopelijk wil mijn vriend mij troosten En accepteert hij deze nacht ..... Fictief gedicht |
| reactie 794
|
|
|
Nacht met vreselijke herinneringen, Hatelijke nacht, Nacht met te veel slechte dingen, Dingen die ik niet wil vertellen, Het jouwe is fictie, het mijne niet, Ik was op een fuif, En er was een jongen die me niet gerust liet, Maar geen van m'n vriendinnen zag dat, Het begon met een onschuldige zin: "He schatje, goede muziek he!" Maar hij is voor me te min, En hij hing de hele avond rond me, Ik zei het tegen Emma, En zei wou hem gaan slaan Ze wou dingen naar hem roepen, Zoals: "Loop naar de maan!" Uiteindelijk ben ik daar gaan zingen, Op het podium met Ellen, We zongen over liefdesdingen, Waar Bruno Mars al niet voor dient Jongens riepen boe, Maar de meerderheid maakte hartjes met hun handen, Maar hoe, Hoe had ik jou over het hoofd kunnen zien, De avond voorbij, Ik ga naar huis, Je probeerde je hand te leggen om m'n zij, Maar ik ging aan de kant, En jij, jij kreeg een mep ... |
| reactie 795
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
En jij, jij kreeg een mep en voel me als zijnde nep wanneer jij jouw geluk kunt delen ben jij een gelukkig mens want er zijn er zo velen daar blijft het bij de wens wanneer je toch bij jezelf te rade gaat en je kijkt om je heen en gade slaat zie je verdriet kommer en kwel maar begrijp jij dat wel ik weet wel heel zeker en ik voel me geen preker dat je als je geluk deelt jij jezelf niet misdeeld dus waarom zou je het niet doen geluk delen zit immers niet alleen in poen geluk delen doe je geestelijk even goed enfin ik hoef niet te zeggen hoe je dat doet de beloning is er toch daarna voor jou omdat je laat voelen dat je van iemand houdt de werking van geluk delen is de beloning voor zovelen dus als je toch een goed voornemen wilt doen wees dan een lief mens en geen oen deel je geluk met vele mensen dan kan ik jou alleen maar veel geluk wensen |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...