Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 31
|
|
|---|---|
|
DJolien Berichten: 772 |
Help mij zoeken naar mijn juiste pad Ik ben hem namelijk net verloren Ik weet nog dat ik een afslag had Maar welke dat kan mijn hoofd niethoren Help mij zoeken naar mijn goede weg Ik ben hem namelijk vergeten De reden dat ik het zachtjes zeg Want vrijwel niemand zal het weten Help mij zoeken naar mijn perfecte straat Want Ik ben de route erna toe verloren Is er iemand die toevallig weet waar mijn huis staat Laat het me dan zo spoedig mogelijk horen |
| reactie 32
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Horen, zien en zwijgen, Die zin is zo oud. De waarheid blinkt eruit. |
| reactie 33
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Eruit! Ga weg laat mij met rust. Ga weg! Je hebt met een ander gekust Je hebt mij in mijn hart gestoken Mij in duizend stukjes gebroken Duizend stukjes van jou leven voort Van jou heb ik ze ook kapot gemaakt Heb ik dat al eens eerder gehoort Dat al de dingen door elkaar zijn geraakt |
| reactie 34
|
|
|
Geraakt! Eindelijk die mooie knuffel bij de kermis vandaan, Zo'n teddybeer wilde ik altijd al winnen. Ik wil met hem slapen en hem knuffelen, Ik ben moe, dus zal ik maar gaan beginnen? |
| reactie 35
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
beginnen niet alle zinnen met liefde dat is wat me griefde gewoon vriendschap dat is geen grap gelukkig zijn is bij jou fijn dan hoef ik niet te presteren de liefde zal het ons leren warrig misschien liefdevol bovendien is onze vriendschap dat begon met een grap |
| reactie 36
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
Beginnen telkens maar opnieuw beginnen voel je je wel goed ben je wel bij je zinnen dat je dat telkens doet een nieuwe start je kan me wat dat jij jezelf tart dat ben ik zat mag ik nu eens aan het woord ik start opnieuw ja ik weet hoe het hoort ik weet waar ik voor ga we zullen doorgaan zoals Ramses ooit zong dus maak maar eens ruim baan dan zing ik ook uit volle long |
| reactie 37
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
long ken je nu geen ander woord je weet toch wel hoe het hoort Mijn liefste Blijf Bij Mij samen zij aan zij gaan we door het leven elkaar de liefde geven Menig boek is erover geschreven over het blijf bij mij beleven waarom zou je van mij weggaan je komt niet van mij vandaan Ik denk als je al die boeken zou lezen zou ik toch voor je vertrek vrezen we kunnen elkaar toch niet missen blijf bij mij we laten ons niet kissen Ook werd over dit thema veel gezongen uit volle kracht uit volle longen van Ruth Jacott tot Paul de Leeuw blijf bij mij al is het een eeuw Blijf bij mij mijn liefste hondje tot aan het laatste rondje dat het leven ons geeft dat we samen hebben beleefd. |
| reactie 38
|
|
|
Beleefd heb ik nog de tijd, Dat de slang goed verliep. Beginnen met het woord wat er niet staat, Of de hele laatste zin opgekrijt. Je weet toch hoe het hoort? Doe er dan ook wat aan. Door deze preek hoop ik toch wel, Dat het volgende gedicht beter zal gaan. |
| reactie 39
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
gaan doet de tijd wanneer je aan hetzelfde je aandacht slijt dus kom nu niet met een verwijt wanneer ik nog niet kan zien of iemand toevallig ook aan het schrijven is bovendien jouw aandacht hierop vestigen is niet nodig ' ik kan zelf wel zien dat het niet goed ging dus jouw opmerking is overbodig ik ben daar bovendien niet zo blij mee want jouw gepreek gaat mij storen van lieverlee |
| reactie 40
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
liever lees ik een ander boek stoffig ligt het in de hoek wachtend op mijn drift al voel ik me nu geschift om hier onzin uit te kramen de zon schijnt door de ramen dus haal ik uit die hoek dat stoffige boek mijn stoel staat in de tuin te wachten op mijn kruin waar de zon op kan schijnen zodat ik in mijn boek kan verdwijnen |
| reactie 41
|
|
|
Verdwijnen doet mijn onzekerheid, Mijn verdriet en wantrouwen gaan weg. Ik verlaat de droevigheid, Alle tranen worden achtergelaten. Ik verruil ze voor zekerheid, Blijdschap en vertrouwen komen weer terug. De vreugde komt bij me, Ik ben verblijdt, Gelukstranen komen me achterna. Wat een paar uurtjes trainen, Wel niet met je doet, Ik heb het gezegde nageleefd, 'Wie goed doet, goed ontmoet.' |
| reactie 42
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Ontmoet je iemand die zegt Heb je ooit! hoe dikwijls zegt men dat Heb je ooit! de meesten antwoorden dan natuurlijk nooit ach ja die hebben zeker hun verwondering overboord gegooid het gaat er natuurlijk om wat je hebt meegemaakt ieder mens wel het zijne maar heeft het je ook geraakt? heb je ooit een mens zonder fouten gekend een lief mens dus niet verwend een mens dat je volledig kon vertrouwen waar je je liefde en toekomst op kon bouwen heb jij ooit zo iemand ontmoet die volledig aan jouw beeld voldoet die jouw liefde en aandacht waardig is en blijft waarnaar je elke dag ik hou van je schrijft ik heb ooit zo iemand gehad die ik intens aanbad maar het mocht niet stand houden hoeveel ik er ook aan bouwde heb je ooit meegemaakt dat het nooit uitgeraakt iets wat ooit begon ziet nooit weerom heb je ooit is een mooie titel voor een boek we gaan schrijven ha ik snap niet wat ik hier nog zoek nou dat laat ik graag aan jullie over en wie weet wie wat waar jullie ooit eruit tover |
| reactie 43
|
|
|
To verstond iets anders wat je zei, Namenlijk 'had je nooit'. Oost-Indisch doof is hij, Wat wil je ook als Chinees? Zijn kookkunsten zijn meer dan top, Al is zijn Nederlands nog middelbaar. Noem me alles behalve racist, To Pho is mijn beste vriend, Voor het geval je dat nog niet wist. |
| reactie 44
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
wist de wasser met zijn wisser de waterdruppels van de ruit of wist de wasser, dat zijn wisser toch al niet meer wist en hij gewis bleef wissen ondanks hij wel wist dat de wisser niet wist maar hij niet voor elk wissewasje wilde stoppen met wassen en wissen |
| reactie 45
|
|
|
hurtsoul91 Berichten: 4 |
Wissen van verdriet , Helaas kan dit niet. Het blijft bij je voor altijd En je hoopt dat het een beetje slijt Nooit zal je het helemaal achter je kunnen laten Maar zoek wel hulp want dit kan enorm baten ! !! |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...