Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 106
|
|
|---|---|
|
PatrickS Berichten: 57 |
aan of uit? het licht is erg fel doe dus maar uit.. en het sfeertje komt er vanzelf dan samen gaan genieten praten, uren lang uit onze ogen straalt de liefde jij bent alles waar naar ik verlang |
| reactie 107
|
|
|
Hope-Faith14 Berichten: 15 |
verlangen naar jou en alleen naar jou want jij bent de enige van wie ik hou maar nu praat je niet meer niet meer tegen mij het doet me zoveel pijn ik mis jou aan mijn zij... |
| reactie 108
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
zij is het gevoel hij is het verstand samen hebben ze een doel hun eeuwigdurend verband |
| reactie 109
|
|
|
mandy2468 Berichten: 410 |
Verband heelt niet alle wonden En sust zeker niet die scheldende monden Als mensen jullie uit mekaar drijven Tussen jullie lopen te wrijven Onthoud dan , dat liefde alles overwint |
| reactie 110
|
|
|
teigetje80 Berichten: 36 |
Overwint, hervind, bemind Liefde kent alle wegen Komt soms de verkeerde tegen op het pad des levens Weegt alles af, alle voors- en tegens Om uiteindelijk een keuze te maken Voor diegenen die het hart ten diepste weten te raken! |
| reactie 111
|
|
|
raken mijn pijlen het doel of schiet ik net ernaast luister ik naar mijn gevoel of ben ik te gehaast |
| reactie 112
|
|
|
PatrickS Berichten: 57 |
te gehaast om te genieten zie het leven zo voorbij me schieten altijd rennen, vliegen, dingen doen ik voel niets meer, ik weet niet eens meer hoe ik voelen moet en dan.. dan opeens stort ik in teveel van mezelf gevraagd voor wat? wat was er in godsnaam belangrijker als mijn gezin? |
| reactie 113
|
|
|
gezin in deze maatschappij bestaat uit kind, hij en zij in de ochtend geen tijd voor een gezamenlijk ontbijt allen zijn ze druk, druk, druk misschien met een beetje geluk zien ze elkaar voor de buis in hun mooie huis de een moet op zangles de ander naar een congres de smartphone of hoe die dingen ook heten liggen naast hun bord met eten vlug de vaat in de machine gezet nu redden ze het nog net om op tijd te wezen heb jij dit al gelezen? wat? wat? zeg je schat natuurlijk weet ik niet of ik overdrijf nu ik dit zo schrijf misschien vinden jullie dat ik zit te zeuren toch zie ik het wel om me heen gebeuren |
| reactie 114
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Toch zie ik het wel om me heen gebeuren.. Al die oorlog en die haat, al die woede die niet verdwijnen gaat. We doen niets al zien we het gebeuren, want we weten, dit zijn geen lekkere geuren. Soms willen we wel helpen, maar kruipen terug in onze schelpen. Dat om zelf geen pijn te lijden, maar wanneer gaan we de mede mens bevrijden? We zien het gebeuren maar zwijgen toe, we willen wel helpen maar weten niet hoe. Want wij twijfelen om ons zelf te beschermen tegen het kwaad, als je dan uiteindelijk besloten hebt, dan is het soms te laat. Je gaat je schuldig voelen omdat je het incident zag gebeuren, sommige uit eigen ervarigen weten, dit zijn geen mooie kleuren. Geweld, Oorlog, Pesterijen, Ruzie het komt telkens weer, want een oplossing zonder geweld, dat kan in dit tijdperk blijkbaar niet meer. |
| reactie 115
|
|
|
meer geld kan ik niet meer geven anders heb ik niets om van te leven lost men het geweld wel op met geld? meer aandacht betekent dat meer macht? durft iemand de verantwoording aan om aan het front te gaan staan? |
| reactie 116
|
|
|
teigetje80 Berichten: 36 |
Staan blijven in chaos De hectiek de baas Stevig voorop gaan Voor spijt geen relaas Neem verantwoording Voor de dingen die je doet Laat je niet ondersneeuwen Daarvoor ben je te goed Je hoeft je niet te verbergen Houd je niet schuil Praat over je gevoelens Maak van je hart geen moordkuil! |
| reactie 117
|
|
|
Alissaatje1997 Berichten: 114 |
Moordkuil voor gevaren Onschuldige mensen Mensen die het verdienen En die je het slechtste toewensen. |
| reactie 118
|
|
|
Valab Berichten: 210 |
toewensen bij nieuwjaar of een verjaardag ik vind het leuk gelukkig |
| reactie 119
|
|
|
gelukkig ben je toch gekomen heb je alle hindernissen genomen even dacht ik dat het je niet zou lukken om te lopen met krukken |
| reactie 120
|
|
|
beshnoemara Berichten: 57 |
krukken en krikken pillen en prikken wat in je leven komt moet je maar slikken dan ben je gezond huppelt vrolijk rond dan ben je ziek krijgt geen hap door de mond |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...