Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 136
|
|
|---|---|
|
marill Berichten: 1058 |
wel heel wat feesten komen eraan al zal ik naar geen enkel gaan carnaval, Pasen en Koninginnedag hang maar uit die vlag |
| reactie 137
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
vlag en wimpel uit voor onze koningin 33 jaar, het lijkt zo simpel zij gaf wel zichzelf daarin |
| reactie 138
|
|
|
Alissaatje1997 Berichten: 114 |
Daarin herken ik mijzelf Daarop die hoge berg Daar waar ik kijken kan En waar ik alles verberg. |
| reactie 139
|
|
|
verberg mijn diepste geheimen die ik aan je toevertrouw al zet ik soms iets in mijn rijmen dan ben ik mezelf ontrouw |
| reactie 140
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
ontrouw aan jou ontrouw aan mezelf ontrouw aan de belofte lege woorden, zonder berouw wat betekent het nog 'ik hou van jou' |
| reactie 141
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Ik hou van jou, dat stuurde je pas. Het is nooit gezegd, dat een leugen was. Je stuurde mij, ik wil je weer zien. En je stem horen, gaat dat misschien? Ik wilde een gedicht schrijven, en heb deze aan jou geschreven. Je had het gelezen en melde, dat de tekst in jou hoofd was gebleven. Je zei dat je me leuk vond, en mij beter wilde leren kennen. Ik wil al tijden weer afspreken, maar wie van ons gaat als eerst rennen? Ik dacht dat je te veel gedronken had, en niet meer wist wat je schreef. Maar je bekende mij, dat je hiervoor nuchter genoeg bleef. Het was te laat om de telefoon te pakken, maar ik besloot je gauw te bellen. Zo spraken we elkaar gistermorgen, om de laatste nieuwtjes te vertellen. We moeten weer eens afspreken, dat lijkt me een gezellig idee. We spreken gauw af, dat lijkt me wel weer oke. Het lijkt me leuk om jou weer eens, te ontmoeten op dat ene station. Omdat we elkaar daar hebben ontmoet, en daar het contact begon. |
| reactie 142
|
|
|
begon het schuchter onder de kroonluchter of was het brutaal in de koningszaal |
| reactie 143
|
|
|
beshnoemara Berichten: 57 |
koningszaal is versierd verjaardag wordt gevierd van koninging Beatrix 75 jaar is niet niks op 30 april aanstaande geeft zij het stokje door kindjes zingen voortaan op koningsdag in koor |
| reactie 144
|
|
|
koor van zingende leden zal de zaal gaan betreden zenuwachtig kijken ze elkaar aan van bas, tenor, alt en sopraan vierstemmig gaan ze zingen kunnen ze hun stemmen bedwingen als de lichten worden gedempt de violen worden gestemd het rumoer zachtjes wegebt wat straaltjes zweet worden gedept treden de leden van het koor zachtjes naar voor de klanken zwellen zachtjes aan van bas, tenor, alt en sopraan hier en daar rolt een traan ze hebben het geweldig gedaan |
| reactie 145
|
|
|
teigetje80 Berichten: 36 |
Gedaan met onzekerheid Gedaan met verdriet Gedaan met machteloosheid Want dat verdien je niet Geef je leven vreugde Geef je leven respijt Jij bent niet de schuldige Jouw kracht is wat ieder benijd! |
| reactie 146
|
|
|
Finkelnberg Berichten: 19 |
Benijd ik mij? Misgun ik mij? Ik mag mij niet, dat is zeker Ik haat mij, 'k verdien een beker! Gevangen in afzichtelijkheid, een lichaam van vet. Dun, dunner dunst, op naar het hospitaal. doorzetten, een ware kunst. Anorexia, de echte kwaal. |
| reactie 147
|
|
|
ikhouvanhaarzoalsvanmezel Berichten: 3 |
kwaal of niet. niemand die het ziet. gelukkig worden we ooit, zonder dat je je leven verklooit samen kun je alles aan, al zou het niet makkelijk gaan, verder wil ik zeggen goed jaar, hiermee is dit gedicht weer klaar dus op naar het komende jaar |
| reactie 148
|
|
|
teigetje80 Berichten: 36 |
Jaar in, jaar uit draag ik hem met me mee Altijd maar weer haalt die zware rugzak mijn schouders neer Soms bezwijk ik onder het gewicht Op de bodem heb ik geen zicht Alle vakken zijn tot de nok toe gevuld Toch ben ik blij dat ik hem steeds met me mee heb meegezeuld Zonder mijn rugzak was ik misschien niet meer opgestaan Had ik de strijd verloren stilletjes aan Hij heeft mij gebracht tot waar ik nu sta Weet inmiddels weer, waarvoor ik ga Het gevulde maakt mij vooral sterk en begaan Geeft mij reden tot bestaan Hij gaf me troost en steun in moeilijkere tijden Door het te dragen zal ik juist minder lijden Die rugzak van mij Houd me in de realiteit Het is soms wel zwaar en raak hem ook nooit meer kwijt Herinnert me aan een vorige leven en heeft me de nodige uitdagingen gegeven Al lijkt de vulling soms van steen Het houdt me juist op de been Geeft me reden tot bestaan Die rugzak van mij... Daar kan ik van op aan En maakt dat ik altijd door zal blijven gaan! |
| reactie 149
|
|
|
Reiziger Berichten: 136 |
Gaan, naar de stip op de horizon Zoekend naar onzichtbare grenzen Naar de samengestroomde meren Van onuitgesproken wensen Gaan, om met fiducie het lot te doorstaan Gelovend in de maakbaarheid van dromen Krachten bundelend in wegen te gaan De stip naar nieuwe realiteit laten stromen |
| reactie 150
|
|
|
ikhouvanhaarzoalsvanmezel Berichten: 3 |
stromen dat laat al het water komen, daarom heb ik elke keer die kans genomen. samen met jou op mijn pad, al veel gemaakt en veel shit gehad. samen komer we er wel, opgeven doen we niet zo snel. wij twee redden het voor nu en altijd, want op ons pad raken we elkaar nooit meer kwijt. zonder haar is der geen een, dus fijne dag iedereen. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...