Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 661
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
ritueel soms is het teveel en valt ons niet alles ten deel daarom beter alles een keer herhalen en daarna kun je bepalen of iemand( die ziel) het wel snapte of misschien het nog niet behapte sommigen kunnen wel goed begrijpen maar doen hun mening afknijpen laten niet (genoeg) van zich horen en daarmee is een stem verloren |
| reactie 662
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Verloren zijn Ruben en Julian nog niet, Dat mag toch ook niet gebeuren. Ik wordt er blij van om te zien, Hoe honderden mensen om deze twee jochies speuren. Wat bezielde de man, Om zich zo te gedragen. De reden waarom, Begin je steeds meer af te vragen. Misschien zit de arme moeder hier ook wel op, Of bestaat het geluk dat een agent dit leest. Maar zou het niet kunnen, Dat de vader eerst bij een familielid is langs geweest? Natuurlijk, iedereen gaat uit van het ergste, Maar ik weet bijna zeker: ze zijn niet in groot gevaar. Misschien dat deze tip nog iets oplevert, Voor de politie, het leger, maar ook vooral voor haar. |
| reactie 663
|
|
|
haar leven is nu tot een hel en ik snap jouw zorgzaamheid wel maar ik vrees toch wel het ergste, anders toch een bel van zo'n familielid anders grote shit je kunt tenminste niet verwachten dat een familielid er niet op zal achten de politie in kennis te stellen door simpel even te bellen nee jammer genoeg vrees ik weer zoals steeds de laatste tijd meer en meer dat door de slechte communicatie zo'n vader het niet meer zoals ik zie en uiteindelijk daarom maar besluit voor mij en voor hun is het uit het gekke is dat ik het gedeeltelijk nog begrijp ook want was het niet , dat weer heel die media erop dook ja , nu het veel te laat is en zeker wel voor die moeder een groot gemis mensen die hulpbehoevend zijn hebben aandacht nodig al vinden ze dat zelf nooit fijn maar op een goede correcte manier die aandacht geven geeft hun waarschijnlijk weer zin in het leven dat de instanties hier blijkbaar niet werken hebben we wel goed de laatste jaren kunnen merken nee alles draait in deze tijd om de poen liefdewerk wat is dat ? moet je dat doen? naastenliefde bestaat niet meer het lijkt wel pijn te doen au dat doet zeer op deze manier te moeten leven daarvan zal je inderdaad de moed opgeven.. nooit een luisterend oor ja waarom? heb je het door dat brengt ons toch niks op en als het mis gaat krijgen wij op ons kop er moet iets veranderen in Nederland meer naastenliefde meer een band met elkaar niet elkaar de grond in boren maar laten merken dat we bij elkaar horen |
| reactie 664
|
|
|
Horen wil ze niet, Dan moet dat kreng maar voelen. Dat dacht de vader waarschijnlijk, Met toen nog de twee jongens op de stoelen. Nu ik mijn vorige gedicht lees, Begrijp ik je verwarring ook wel. Ik was gewoon even niet mezelf, Met alleen een verlaten wit vel. Die media begrijp ik ook niet helemaal, Er zijn met journalisten dan zoekers aanwezig. Het grootste deel daarvan, Is er niet eens mee bezig. Haar leven is pas een hel, Als blijkt dat de jongens de dood in de ogen hebben gekeken. |
| reactie 665
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 32 |
Gekeken, maar niet gezien Geluisterd, maar niet gehoord Gevoeld, maar niet ervaren Ze zeggen het allemaal Ik ken je Was dat maar zo geweest Maar angst regeert In een wereld van pijn Tot de dood overwint |
| reactie 666
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
overwint onze liefde deze strijd raken we elkaar nooit meer kwijt |
| reactie 667
|
|
|
kwijt al 5 jaar geleden weer ja toen deed dat zeer ik zat te rillen in de stoel en hield ik toen wel mijn smoel tranen stonden in mijn ogen ik was zo bang en zo bewogen maar het moest gewoon gebeuren anders was het elke dag maar zeuren steeds weer pijn lijden kan ook niet dat geeft chagrijn en verdriet dus toen maar de beslissing genomen het moest er toch een keer van komen op een morgen waren ze getrokken die tandarts moest er wel aan snokken jeetje doodsangsten stond ik uit maar goed dat het geen pijn deed anders heel luid krijsen van opluchting en genot ja het was gelukkig niet zo zot dat het niet beter zou zijn ik was ze kwijt gelukkig ha fijn |
| reactie 668
|
|
|
Fijn is een woord dat niet vaak voorkomt, Vooral niet bij een tandartsstoel. *auw, doe het eens goed* Een keertje verkeerd boren of een prikje net ernaast, Wat is dit toch voor een janboel, Heeft die man weer haast? |
| reactie 669
|
|
|
haast niet te geloven, ben je nu helemaal hoe kan dat nu illegaal is deze aarde soms dan van jullie alleen is er bij jullie geen naastenliefde meer voor geen een de aarde is door het Universum aan iedereen gegeven zodat miljarden mensen er kunnen leven wanneer jullie kunnen gaan bepalen wie dan wel is het toch logisch, ik spring uit mijn vel het geraaskal alleen al erover is onmenselijk en het is daarom zeer wenselijk de aarde te laten bewonen door alle mensen die gewoon eerlijk zijn en een goed leven wensen |
| reactie 670
|
|
|
Wensen is wel het laatste wat ik doe, In wonderen geloof ik niet. Waarom zou ik überhaupt iets willen wensen, Als ik volop van mijn leven geniet. Twee dingen wil ik wel wensen, Ook al weet ik dat wonderen niet bestaan. Dat is vrede op aarde, Deze aardbol gaat nog eens naar de maan. Ook wil ik wensen dat de ziekte kanker verdwijnt, Ook al weet ik dat wonderen niet bestaan. Niemand kan een medicijn maken, Om deze sluipmoordenaar tegen te gaan. Nee, wensen dat doe ik liever niet, Ik kan niet eeuwig blijven lopen. Maar wat ik doe geeft me moed, Wat ik doe, is hopen. |
| reactie 671
|
|
|
hopen is leven blijven streven naar een verlangen een wens van mens naar mens zonder enkele grens deel met die ander de pijn gewoon door er te zijn |
| reactie 672
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
zijn is als je ziel rondwaart of moet ik zeggen rondvaart ik weet niet op wat voor manier de ziel ervaart het anders als hier ik denk niet aan materiële toestanden want het ligt denk ik voorhanden dat het iets geestelijk zal zijn zoals nu de gedachten van mijn het is daarom bijna niet uit te leggen je kunt alleen wel zeggen dat het vredig zal zijn en dan zeg ik nu ha fijn zal je contact hebben met anderen of kun je dat zelf instellen of veranderen en vind je dat dan ook heel gewoon of is dat zoals de straalverbinding van internet en telefoon ik hoop wel dat ik rust zal vinden waar of daar en al klinkt dat misschien raar de wereldse toestanden hoef ik niet meer die doen mij teveel zeer |
| reactie 673
|
|
|
zeer doet het mij dus ga toch weg ga toch fietsen hoor wie het zegt ik zit maar te nietsen met dit akelige weer doet het mij wel erg zeer niet erg lang te kunnen lopen dus weg die regen is te hopen ik heb ook niet zoveel zin ik ga zo helemaal in de min met mijn aantal gedichten ja zo voel ik mijn plichten ga toch weg ik hoor het jullie denken ach gewoon geen aandacht aan schenken dat hoofd van mij is nu eenmaal een grote rijmelarij de een vind het leuk en de ander maakt het blij |
| reactie 674
|
|
|
Blij dat jullie blij zijn, Ik heb niets liever dan dat. Wil je wat te drinken? Natuurlijk mijn lieve schat. Zijn de kopjes al gevuld? Ik heb wel zin in een bakkie leut! Met zo'n heerlijk koekje, In dat glazuur gehuld. |
| reactie 675
|
|
|
gehuld in haar lange gewaad waakt ze over het zaad dat via de wind zijn weg vindt een zaadje tussen de stenen lijkt plots verdwenen geen schijn van kans geef je dit leven toch weet het te overleven geeft het mijn leven weer glans |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...