Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 91
|
|
|---|---|
|
beshnoemara Berichten: 57 |
kunt u mij vertellen welke weg ik in moet slaan moet ik hier links of kan ik beter naar rechts toe gaan moet ik alles vergeten of me er op storten moet ik dit verlengen of het juist inkorten |
| reactie 92
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
inkorten nu die lange laan hier heb ik al te lang gestaan met mijn twijfels en onzekerheden nu zet ik forse treden alles wat ik heb ervaren zal ik in mijn rugzak bewaren |
| reactie 93
|
|
|
PatrickS Berichten: 57 |
Bewaren, in mijn hart als het huis van bewaring gevoelen opgesloten, zonder ook maar iets los te laten het karakter gesloten, wegens te veel zonden door mijzelf zo besloten tegenwoordig omschreven als stille wateren met diepe gronden |
| reactie 94
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
gronden te diep onmogelijk te peilen en als ik dan sliep dan droomde ik bijwijlen de donkere diepte naar boven in angst en zweet werd ik wakker verwonderd, 't is niet te geloven hoe wijd is mijn ziel hoe ver de kusten te diep zijn de gronden van het onderbewuste |
| reactie 95
|
|
|
het onderbewuste van de mens is niet afgebakend met een grens het laat zich ook niet sturen of omringen door muren reageert dus gewoon spontaan het komt uit je kern vandaan |
| reactie 96
|
|
|
teigetje80 Berichten: 36 |
Vandaan, is waar we komen Ver boven het heelal Wij komen uit andermans dromen Waar een wonder gebeuren zal Veranderden de diepte De stilte in het hart Wij zullen de warmte brengen Wacht op ons met smart |
| reactie 97
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Smart.. Smartphone, HTC of Samsung, het ene na het andere mobieltje word verkocht. Tegenwoordig zoveel nieuwe dingen, dat je niet eens meer weet wat je eigenlijk zocht. Bijna alles is aanwezig, een centje meer of minder betalen. Ach daar doen we toch niet moeilijk om? gewoon de nieuwste spullen halen. Dat is wat wij doen, wij kopen vrijwel alles met ons geld. Want hoeveel mensen zijn er nog, die nooit draadloos hebben gebelt? Net als brieven schrijven, vrijwel niemand die daar belang bij heeft. En de reden daarvan is omdat de meerderheid,, meer om Whatsapp, Twitter en Facebook geeft. Zelfs op internet een bestelling maken, van die mooie kleding en dat gerecht. Het is eigenlijk te gek voor woorden, maar dit.. dit gebeurt dus echt. |
| reactie 98
|
|
|
PatrickS Berichten: 57 |
Echt zijn of faken Bouwen of breken Het ligt aan jezelf Aan de keuze die je maakt Je karakter zwak of sterk Wanneer je slaagt, of faalt Blijf altijd bezig, met een positieve kijk op het leven Je bent al een ster, 't is nu aan jou of je straalt |
| reactie 99
|
|
|
je straalt je warmte over mijn lijf ik vraag dan ook of je blijft branden tot de zon weer schijnt mijn ijzige kou verdwijnt |
| reactie 100
|
|
|
Verdwijnt in de menigte Degene die niet opvalt Geen aandacht voor hem Omdat hij niet raaskalt Maar gewoon zichzelf is Tot grote ergernis Van de mensen om hem heen Zo kunnen hem niet kneden Schopt zo tegen het verkeerde been |
| reactie 101
|
|
|
been voor been wandelde ik heen ze brachten me waar ik wil stond ik ooit al eens stil was dat mijn eigen keus laatst viel ik op mijn neus bleven ze achter een stoeprand haken gingen ze zomaar staken verplicht stilstaan dan maar al voelde dat wel erg raar wat was ik een vreemd wezen alle kans om eindelijk dat boek te lezen heb ik er de tijd niet voor genomen al die tijd zitten dromen? nu ik mijn been weer belast loop ik naar de boekenkast |
| reactie 102
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
De boekenkast staat helemaal vol, bij de biebliotheek in zierikzee. Kinderboeken, Liefdesboeken, welke neem je vandaag mee? De boeken kun je vinden op het alfabet en op leesniveau's en op pictogram. Zelfs mensen die de winkel vaak bezochten, konden zien dat er steeds een nieuw boek kwam. Annie M.G. Smidt met Jip en Janneke, Carry Slee met Hoe overleef ik, Joanne Rowling met Harry Potter. ga zo maar door, en zit jou boek er niet meer bij? Kijk het personeel lief aan, en dan bestellen zij. Een boekenkast vol boeken, Twee boekenkasten vol, Drie boekenkasten, Vier boekenkasten, Vijf boekenkasten, in de boekenwinkel, zijn het er veel meer. |
| reactie 103
|
|
|
meer is nu bevroren schaatsers zullen het bekoren kou houdt ze al dagen gegrepen ijzers zijn al scherp geslepen |
| reactie 104
|
|
|
mandy2468 Berichten: 410 |
Geslepen zo voelt mijn hart Een groot zwart gat Geslepen door al die vervelende mensen Ik ik heb niks te wensen Moet maar luisteren naar wat hun zeggen Ik wil weer eens mezelf kunnen zijn Niet vol gestopt met pijn Niet altijd moeten luisteren en doen wat jullie willen Mijn hartje rustig schillen Dat is wat jullie doen , totdat er niks meer van over is Maar jullie denken mis Ik ben sterk en vacht me hieruit |
| reactie 105
|
|
|
Hieruit gekomen, uit dat dal Niets wat me meer kapot krijgen zal Omdat ik sterker ben dan zij Ik vocht me niet voor niets een weg vrij Om te zijn wie ik nu ben Ik ben blij dat ik mezelf nu ken Het heeft me de nodige moeite gekost Ik ben nu gelukkig verlost Van dat wat ze me hebben aangedaan Ik kan nu de hele wereld weer aan! |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...