Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 676
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Glans in het water, Hitte in het vuur. Ruwheid in de aarde, Snelheid van de luchtige muur. Ik roep nu de vier elementen in mij naar boven, Om ze te laten ontwaken in mijn diepe kracht. Water, Vuur, Aarde, Lucht, Kom tot mij en blijf in mijn macht. Poseidon, Wodan, Demeter, Thor, Alle vier verschillend en toch gelijk. Zorg voor balans op Aarde, Voor ik naar de afgrond kijk. |
| reactie 677
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
kijk ik in je ziel wanneer ik mensen in hun ogen kijk kan ik me arm voelen of rijk want ik kijk hun in de ziel menigeen waar ik daarom voor viel een grote hekel daarom aan een zonnebril ik kan dan niet zien wat ik wil juist die mooie sprekende ogen vaak bewogen en vol mededogen je ziet aan de ogen vaak heel veel is iemand blij of val treurnis ten deel daarom kijk met je ogen zoals je je voelt ik denk dat ogen daarvoor zijn bedoelt ik kijk namelijk in je ziel het is daar waar ik voor viel sluit je ogen niet voor mij kijk mij aan en maakt mij blij |
| reactie 678
|
|
|
Blij zijn, Wat is dat ook alweer? In mijn ogen zie je verdriet. De ene keer minder, De andere keer meer. Maar verdriet zie je altijd wel bij mij, De rede laat ik liever achterwege. Als je echt goed in mijn ogen kijkt, Zie je wat ik van mijn leven vindt, Het is een ware zegen. |
| reactie 679
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Zegen is voor mij geen internet meer want ik zeg je keer op keer de wereld gaat ten onder aan leugens en bedrog en waarom wil ik nog leven in zo'n wereld nog ik zeg je eerlijk ik vind er niks meer aan je kunt beter van deze klote globe afgaan waar je ook naar luistert of naar kijkt het wordt gewoon met leugens verrijkt ik kan er gewoon niet meer tegen voor mij geen tv of internet meer een zegen op deze manier gaat de wereld er aan ze laten de R.E.L. gewoon staan nou ze zullen wel ontdekken wie er aan het kortste eindje gaat trekken de wereld gaat ten onder aan zijn eigen onmacht want de mensheid verpest alle kracht die er nog maar in dit wereldje zit maar niemand ziet dat geen enkel menselijk lid |
| reactie 680
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
lid van de club bij mijn oude pub jong was ik toen ik begon aan de bar verhalen verzon in gedachten wel te verstaan niemand hoorde me ooit aan verloren en alleen met jongeren om me heen die me wel aankeken maar niet echt daardoor liep ik minder recht steeds kleiner maakte ik me totdat iemand zei, ik herken je wil jij even met me praten ik heb het zowaar toegelaten nu delen we al vele jaren ons leven hebben we geleerd wat liefde ons kan geven |
| reactie 681
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
geven deed ik heel het voorbije leven Alles heb ik geprobeerd te geven Altijd is het leven veel te kort Het jammere is, dat er zoveel aan schort. Jammer, dat je daar niks aan kon doen. Het is hetzelfde vergankelijke als poen. Je hebt toch je best gedaan Nu kan mijn ziel verder gaan. |
| reactie 682
|
|
|
Reiziger Berichten: 136 |
Gaan, naar de stip op de horizon Zoekend naar onzichtbare grenzen Naar de samengestroomde meren Van onuitgesproken wensen Gaan, om met fiducie het lot te doorstaan Gelovend in de maakbaarheid van dromen Krachten bundelend in wegen te gaan De stip tot nieuwe realiteit laten komen |
| reactie 683
|
|
|
Komen de geweersschoten dichterbij, Dan wordt jij misschien geraakt in plaats van de beer. Je kijkt angstig om je heen, Wat een hard geluid kwam er uit dat geweer. Jagen ze nu toch op mij, Ik wordt immers wel gezocht. Waarom moest ik nou toch weer stelen, Had ik toch maar die zak chips gewoon gekocht! |
| reactie 684
|
|
|
besto Berichten: 524 |
Het vervolg staat op: www.1001gedichten.nl/forum/onderwerp/4499/ (anders wordt het zo'n lange lijst op het forum) |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...