Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 511
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Komen er ook nog sterren, Die stralen tot de dag. Ik zie ze al van verte, En weet wat ik wel of niet mag. Elke ster is weet bijzonder, Elke ster is weer uniek. De mensen doen er toe onder, Zo zegt de krantenrubriek. Elke ster die straalt, Was ooit een blijdschapsmens. En hoewel ieder mens hier van baalt, Ster zijn is hun grootste wens. |
| reactie 512
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
wens je innerlijk kind alle het goede van de aarde dan word jij bemind naar je echte waarde |
| reactie 513
|
|
|
Waarde waar heb je dat vandaan, Ik ben geen product, sieraad of prijs. Ik heb nog nooit op de markt gestaan, Om te worden verkocht, dan ben ik toch niet wijs. |
| reactie 514
|
|
|
wijs me maar terecht geef ik jou een innerlijk gerecht waarde mijn vriend gaat niet om wat je maandelijks verdiend want dat laat me echt koud het gaat ook niet over goed of fout het gaat om een vleugje warmte vermengd met innerlijke kalmte sympathie en eerlijkheid vertrouwen en toegankelijkheid samen thuis zijn op deze aarde dat is werkelijke waarde Wijsheid begint met verwondering. |
| reactie 515
|
|
|
Verwondering voor de aarde, Voor de hemel hier boven mij. Alles en niets heeft waarde, Dat weet ik maar ook jij. |
| reactie 516
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
jij bent voor mij van absolute waarde maar waarom moet ik je wegen waarmee vergelijken in hemel of op aarde iets vergelijkbaars kom ik niet tegen niet alles is meetbaar, niet klein of groot ten opzichte waarvan, met welke eenheid voor nu of straks, voorbij de dood absoluut, geen afstand, maar nabijheid |
| reactie 517
|
|
|
nabijheid heb ik gewenst onbevangen onbegrensd een stil verlangen naar dat vervlogen moment toen mijn ziel je had herkent al ben jij nu in een ander leven toch kom je steeds heel even om me te warmen me te wiegen in je armen je nabijheid zo voelbaar wetend het is niet tastbaar |
| reactie 518
|
|
|
Tastbaar is de hand, De hand van liefde en verdriet. Alleen met jou heb ik een speciale band, Een speciale band die niemand ziet. Steeds weer heb ik het verlangen, Om jou in mijn armen te sluiten. Jouw hoofd op mijn schouder te laten hangen, Troostend voor jouw tranen met tuiten. Bij mij ben je veilig, mijn schat, Ik bescherm jou met mijn leven. Alles waar jij mee zat, Zou ik begrip en troost willen geven. Jij bent echt een bijzonder mens, Jij hoort bij mij en ik hoor bij jou. Jij mijn liefste bent mijn grootste wens, Meid, weet dat ik van je hou. |
| reactie 519
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Houden van jou Is iets wat ik zeker doe Het beste gevoel wat je kan hebben En dat alles komt door jou Houden van jou Ik weet niet wat ik zonder moet De hele dag in de wolken En dat alles komt door jou Houden van jou Iedereen zou van iemand moeten houden Dan voelt ieder zich zó goed En dat alles komt door jou Houden van jou Iets wat 1000 keer per dag doe Dus blijf voor altijd bij me Omdat ik van je houd |
| reactie 520
|
|
|
Houdt me stevig vast, Laat je door mij omarmen. Zonder jou heb ik een grote last, Laat me jou verwarmen. |
| reactie 521
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Verwarmen doet de verwarming Ons huis helaas niet goed Zit je te rillen op de bank 13 graden, wat een kou Maar met een vliesdeken erbij Komt de warmte gelukkig weer gauw |
| reactie 522
|
|
|
Gauw onder de deken, Of lekker in een warm bad. En toen heeft het koud gebleken, Ik was vergeten waar de kachel zat. |
| reactie 523
|
|
|
zat hij nog maar eens op de bank rustig een boek te lezen dan was groot mijn dank niet dat ik eenzaam zit te wezen toch mis ik hem al jaren zijn stem, zijn rust en aanwezigheid niet dat we altijd samen waren voor hem bleef ik zijn kleine meid |
| reactie 524
|
|
|
Meid toch, Hou je sterk. Ik je hart is hij er nog, Hij was toch geen vlerk. Van bovenaf kijkt hij toe, Weet dat hij jou bescherming biedt. Weg met dat verdrietige gedoe, Hij wil dat jij weer verder geniet. |
| reactie 525
|
|
|
Hope-Faith14 Berichten: 15 |
Geniet van het leven Dat langer lijkt dan het is Geniet van je familie Laat achter het gemis Vergeet al je zorgen Vergeet alle pijn Probeer voor 1x Eens gelukkig te zijn |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...