Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 541
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
ebben doet mij denken aan water daarvan krijg je gelukkig geen kater maar ook aan al dat gefeest! waar ik deelgenoot van ben geweest Laten we beginnen met de bruiloften het begon natuurlijk met de geloften elkaar eeuwig trouw te blijven maar wie kan er nu niet een boek over schrijven dan al die verjaardagen van 1 jaar tot 100 toe nee verjaardagen worden we nooit niet moe elk jaar wordt wel gevierd en herdacht had jij dan iets anders verwacht dan hebben we nog allerlei festiviteiten waaraan is dat nu weer te wijten dat we elke gelegenheid benutten er een feest uit te putten dan heb je de dagen van de week als ik dan op de kalender keek kan ik elke dag wel een feestje bouwen ik zou niet weten waarom we dat niet doen zouden in ieder geval elk jaar dan vinden we elkaar met oud en nieuw toch feesten dat is weer echt iets voor de mensen beesten en zo gaan we door de eeuwen heen en elk jaar feest ik het liefst met mijn hondje alleen want wat is feesten anders dan lekker leven ik vind het een feest als ik liefde kan geven |
| reactie 542
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
geven en nemen is toch de uitdrukking voor mij een mislukking nergens kan ik meer claimen wat ik allemaal heb gegeven in mijn bestaande leven wie geeft zal ontvangen dat is in mijn geheugen blijven hangen nu ben ik echt even moe van het geven daarom zal ik een ander doel nastreven daarover zal ik nog nadenken voor ik het aan het papier zal schenken |
| reactie 543
|
|
|
teigetje80 Berichten: 36 |
Geven, beleven, vooruitstreven Verdiensten van een dapper hart Toon respect en medeleven Want aan het lot wordt niet getart Alleen verlangen en ontvangen Maakt een banger hart niet sterk De gift van 't leven vol verlangens Dat is toch waar een meesterwerk Als men om je heen je nodig heeft Steek dan je kop niet in het zand Problemen zijn er zolang je leeft Doorsta ze het liefst hand in hand |
| reactie 544
|
|
|
schenken we geen aandacht meer aan OP = OP voor de een is dat TOP voor de ander en de meesten een hard gelag iets wat van zijn leven niet gebeuren mag op=op voor de een fijn voor de ander rot op=op maak het voor een ander niet kapot kunnen we niet meer helder denken moeten we er geen aandacht aan op=op schenken als ik op=op hoor is het gedaan maar ik wil verder met dit leven gaan universum geef mij a.u.b. de kracht dat op=op wordt ontkracht. alles eerlijk met elkaar delen dat willen de meesten dat willen velen dan is er geen op=op dan is er een graaiers stop |
| reactie 545
|
|
|
stop nu maar met zeuren de wereld gaat weer kleuren lente is nu echt in zicht deze ochtend brengt het licht lichtstralen die ons verwarmen de natuur zal gaan omarmen zodat nieuw leven kan ontstaan een rots in ons bestaan |
| reactie 546
|
|
|
teigetje80 Berichten: 36 |
Bestaan zij in gedachten Of zijn het donkere wolken Die samentrekken Zich uitstrekken Als stekende dolken Zijn zij degenen die bepalen Het naar beneden dalen Naar het diepste punt in de rots Verlegen starend in het donker Ontstekend een vlam Verlichtend de trots Een touw uitgooiend Met stevige haken Zorgt voor het ontwaken Om de trots winnaar te maken Zodat zij hun prikken staken De dolken afwerend De stemmen wijzen belerend Richting diepte Dat is de plaats waartoe zij behoren Zij hebben hun hart verloren Zij zullen steeds blijven proberen De trots van de ziel te onteren Blijven klimmen Steken ontwijkend De pijn is niet toereikend Om de klim te staken Het zijn zij die zich vermaken Totdat het licht nadert Uitgeput maar zelfvoldaan Liggend op de warme keien Zijn het zij, die van me afglijden |
| reactie 547
|
|
|
afglijden doet deze maatschappij en dat maakt mij helemaal niet blij ik maak me daarom ook grote zorgen niet alleen nu zorgen voor morgen ik ben zo opgevoed zoals het moet zorgen voor morgen teleurstellingen geborgen maar hoe pakt alles anders uit immers wanneer je iets besluit wat jouw zorgen aantast waardoor zorgen niet meer past je bent nooit zeker van alles toch maar om dan te zorgen alsnog dat het een beetje om te doen is anders is het helemaal een gemis je kunt gewoon ook leven in de dag dat is dan aan jouzelf of dat mag dan draag je geen verantwoording voor het zorgen maar heb je helemaal geen beeld van morgen in deze tijd zal het altijd moeilijk blijven om alles bij elkaar te kunnen rijven en toch zeker heel moeilijk te zorgen en we kijken wel wat die brengt :Morgen |
| reactie 548
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Morgen zijn de scholen dicht wegens het goede weerbericht Ik was in een leugen beland want het stond in de roddelkrant Het is een grap uit deze tijd maar dat was al lang een feit Vakantie krijgen we gauw en dat is geen leugen nou |
| reactie 549
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Nou zijn drie daagjes niet eens zo lang, Drie zonnige dagen zonder gedicht. Nu kreeg ik toch weer snel die drang, Om poëzie te schijven bij het mooie ochtendlicht. De lucht kleurde zo mooi rood, Niet hield mij blijdschap toen nog tegen. Maar mijn gejuich was te groot, En veroorzaakte een lucht vol regen. Nou zijn drie daagjes niet zo lang, Drie keer een dag die met regen werd overgoot. Nu kreeg ik toch weer snel de drang, Om poëzie te schrijven bij het mooie avondrood. De laatste vogels gaan naar hun nest, Tegen het mooie avondrood. Ook al had de tegen de dag verpest, Morgen wierp mooi weer in mijn schoot. Natuurlijk is natuur, Het mooiste om ons heen. Het waker aan ons levensvuur, En laat je nooit alleen. |
| reactie 550
|
|
|
Alleen is maar alleen het lijkt zo'n onwerkelijke titel te zijn maar kijk eens naar de situatie van mijn momenteel ben ik echt alleen geen familie geen vrienden of kennissen helemaal geen toch voel ik me beter als toen ondanks vrienden en kennissen en meer poen U weet ik schrijf het liefst in rijmelarij dat past nu eenmaal bij mij maar dat ter zij wat het alleen zijn betreft is ook een keus en het is een leerproces van een lange tijd geloof mij heus maar als je dan toch het lange proces hebt doorlopen ben je graag alleen en kun je hopen selectiever je vrienden en kennissen te kiezen en hoef je niet zo bang meer te zijn die gemakkelijk te verliezen Immers de keuze die je dan kunt maken zal zorgvuldiger zijn en je niet meer raken een alleenstaande kan graag alleen zijn en anders vraag je het Vind je alleen zijn fijn? ik denk dat velen een antwoord zullen geven ik ben weliswaar alleen maar ik sta met 2 benen in het leven geef daarom je negatief alleen gevoel geen kans je hebt jezelf en voel jezelf méér mans door het alleen zijn te accepteren en vooral het rustig aan te leren |
| reactie 551
|
|
|
Leren riem of nog erg een jack, Dan nog een tasje als het even kan. Een vrouw die niet meer weg wil uit de stad, Is toch de nachtmerrie voor elke man. Het ging toch zo slecht met de economie, Wensen kunnen niet worden vervuld. Maar toch wordt er welke dag wel weer, Door de vrouw een kassa gevuld. |
| reactie 552
|
|
|
gevuld was vroeger de voorraadkast de plank droeg moedig zijn last nu heeft hij een lichter leven hij wordt bijna van zijn taak ontheven |
| reactie 553
|
|
|
Ontheven van zijn taak, Is de voorraadkast nooit echt. Hij heeft het nu wat minder zwaar, En dat is na vele jaren zijn goed recht. |
| reactie 554
|
|
|
recht zal zegevieren en dat zou mij ook plezieren helaas gaat dat niet altijd op en staat zoals gewoonlijk de wereld op zijn kop |
| reactie 555
|
|
|
Kop met een spijker, Of spijker met een kop. Ik ben daar niet zo'n ster in, Bij klussen zeg ik snel genoeg stop. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...