Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 526
|
|
|---|---|
|
Alissaatje1997 Berichten: 114 |
Zijn we echt zo veranderd? Of ben ik dat alleen Zijn we echt zo geworden? De wereld is zo gemeen. Is dit echt wie jij bent? Of doe je maar alsof Is dit echt wie je wil zijn? Doe je daarom zo grof? Ben ik nog wel wie ik ben? Of ben ik veranderd in iemand die ik niet ben Ben ik wie ik wil zijn? Veranderd in iemand die ik niet meer herken |
| reactie 527
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Herken jezelf in een ander, Verplaats jezelf waar je het niet verwacht. Denk niet de wereld veranderd, Maar weet ieder mens geeft hun eigen kracht. Zijn de mensen dan vergeten, Waar het leven echt om gaat. Mensen zouden beter moeten weten, Het gaat om geluk en niet om verraad. |
| reactie 528
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Verraad je eigen medemens niet Bijna niets is erger dan verraad Als iemand je vertrouwd, schend dat vertrouwen niet Dan zul je voor altijd worden gehaat En verraad je zijn tegenpartij ook? Dan kan je helaas nergens meer heen Heb je iemand verraden, dan kan je niet meer terug Dan sta je voor altijd alleen |
| reactie 529
|
|
|
Alleen is maar alleen, Alleen is niet met veel. Je hebt geen vrienden om je heen, Jijzelf bent het geheel. |
| reactie 530
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
geheel in beslag genomen door verhalen die ze vertelde hoe het zover is gekomen werden we gestoord toen iemand belde na het gesprek had ze gebrek aan spraakwater bewaarde ze dit voor later zo heb ik vandaag veel tijd besteed aan iemands leed al luister ik wel graag morgen kan ze het vergeten zijn voor vandaag voelt het wel fijn |
| reactie 531
|
|
|
Fijn dat jij ook aan anderen denkt, En niet alleen denkt aan je eigen. Fijn dat je een ander liefde schenkt, Dat je jezelf niet naar je bol liet stijgen. Maar zorg toch niet alleen voor je medemens, Maak jezelf niet voor de sier. Meid, ieders grootste wens, Die wens heet, heb plezier. |
| reactie 532
|
|
|
plezier beleef ik in mijn werk al is het vermoeiend wat ik merk plezier heb ik met vriendinnen we verzetten regelmatig onze zinnen plezier maken in onze vakantie zelfs bij mindere garantie op zonnige uren laten we ons plezier niet verzuren |
| reactie 533
|
|
|
PatrickS Berichten: 57 |
Verzuren als de maatschappij hoelang gaat het nog duren Het duurt al veel te lang voor mij maar weet dat ik niet stop Ik zal blijven schrijven om te leren Levenslessen gaan ontleden Verder zal ik blijven reiken Om de zo verziekte wereld "al is het maar een beetje" Met gedichten uit mijn ziel zo puur, proberen te verbeteren |
| reactie 534
|
|
|
Verbeteren moet de maatschappij inderdaad, Maar de economie gaat ook zo slecht. We moeten zorgen dat het met alles op aarde beter gaat, Alsof je voor elke seconde vecht. Of een dag besef je pas, Wat er allemaal fout is gegaan. Wat wat er ook gebeurt, Deze aarde blijft altijd bestaan. |
| reactie 535
|
|
|
bestaan hebben we opgebouwd jaren gewerkt en gesjouwd voor de maatschappij en zie, ze schuiven je opzij als je niet meer werken kunt dat is dan jouw eindpunt voor de maatschappij weer een begin want die pikken je zuur verdiende geld weer in zo voelt het voor menig mens waar ligt nog de grens? |
| reactie 536
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
de grens van de ruimte die ik neem is waar die van de ander begint verder wil ik niet gaan, ook al claim ik soms te veel ruimte, dan bevind ik mij op andermans terrein grensoverschrijdend gedrag is niet wat we willen het veroorzaakt problemen en chagrijn en er zijn al genoeg grens geschillen |
| reactie 537
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
geschillen heb je in ieder leven dat kan ik je op een briefje geven wanneer iemand zich niet naar een ander wil of kan schikken is het vaak dat men hielen gaat likken aangezien ik zelf niet zo ben en verder gelukkig niemand daarin ken probeer ik in respect te leven en daarmee eerlijkheid en liefde te geven |
| reactie 538
|
|
|
Geven doen we allemaal, Het is een goed gebaar. Maar te positief is ook niet altijd goed, Het kan leiden tot groot gevaar. Asociaal is aandacht voor jezelf, Maar is niet anderen rust en vrijheid geven. Leef met plezier vooral voor de lol, En leef je eigen leven. |
| reactie 539
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Leven, wat moet je ermee? Kan je het leven beoordelen? Kan je zeggen: [i]'Het leven is goed'[i]? Geldt het dan voor het leven van jou Of ook voor het leven van anderen? Leven, wat moet je ermee? Kan je het leven omschrijven? Met de 7 verschijnselen des levens Geleerd bij biologie Kan je dan zeggen: [i]'Ik leef'[i]? Leven, wat moet je ermee? Soms, op vakantie op het strand Hoor je mensen zuchten: [i]'Het leven is goed'[i] Maar blijft "leven" niet je hele leven hetzelfde? Leven, wat moet je ermee? Als je doodgaat, wat zeg je dan? [i]'Ik heb goed geleefd'[i]? Maar wanneer heb je goed geleefd? Een van de vele vragen die mij bezighoudt |
| reactie 540
|
|
|
bezig houdt mij deze slang alleen weet ik niet voor hoe lang in de toekomst wil ik niet kijken wat daar ligt zal nog wel blijken nu leven met een intensiteit niet wetend waartoe de weg leidt accepteer ik mijn onwetendheid al denk ik alles in de hand te hebben met een onvoorziene golfslag kan het zo maar weg ebben |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...