Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 451
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Ben ik hier wel thuis, Ben ik hier wel welkom. Ben ik hier wel dichter aan huis, Ben ik hier wel blij dat ik hier kom. Vragen zonder antwoord, Antwoord zonder vraag. Eén ding weet ik hoe het hoort, Maar het antwoord weten wil ik graag. Ik ben hier weer thuis, Ik ben hier weer welkom. Ik ben hier weer dichter aan huis, Ik ben weer blij dat ik hier kom. |
| reactie 452
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
kom maar bij mij jij maakt mij blij samen zij aan zij gaan we door het leven elkaar de liefde geven Menig boek is erover geschreven over het blijf bij mij beleven waarom zou je van mij weggaan je komt niet van mij vandaan Ik denk als je al die boeken zou lezen zou ik toch voor je vertrek vrezen we kunnen elkaar toch niet missen blijf bij mij we laten ons niet kissen Ook werd over dit thema veel gezongen uit volle kracht uit volle longen van Ruth Jacott tot Paul de Leeuw blijf bij mij al is het een eeuw |
| reactie 453
|
|
|
Eeuw is geen minuut, Minuut is geen seconde. Het laatste concert van mijn idool was een tribuut, Dit was de eer voor zijn laatste ronde. Ik maakte het zelf niet mee, Maar ik wist het was een droevige sfeer. Mijn bewondering voor hem was dieper dan de diepste zee, Ik geniet van hem keer op keer. |
| reactie 454
|
|
|
keer op keer denk ik alweer kan er nog wel wat bij natuurlijk ik ben hier erg heel erg blij maar als ik zie wat ik op een dag kan lezen heb ik weleens s 'nachts grote vrezen meestal om 10 u 30 ga ik slapen en dan lig ik zo op apegapen rond 3 - 4 uur even met slapen gedaan en na wat gepieker en denken verder gaan dat denken gaat altijd over een pagina dan denk ik als ik nu eens meer opsla want mijn hoofd zit zowat vol en denk ik tjonge jonge wat een lol maar als je je realiseert zeker 100 gedichten per dag geleerd nou was dat vroeger al geen probleem dus daarom dat ik het voor lief neem maar ik sla er toch een aantal op want anders krijg ik van mezelf op mijn kop want 12 uur constant lezen is even erg als 8 uur pezen maar mijn titel was dus kan er nog wat bij ja schijnbaar wel zeker bij mij ik weet niet hoe dat jullie vergaat misschien leuk als je even een berichtje achterlaat |
| reactie 455
|
|
|
Achterlaten dat die ik niet graag, Maar toch kan ik het niet vermijden. Waarom dat is de vraag, Familie die komt te overlijden. Verdriet om je heen, Alsof de hemel openviel. Vrolijk kijk ik naar de zoveelste steen, Met die persoon in mijn het en in mijn ziel. |
| reactie 456
|
|
|
Ziel waarom kwam je weer in mijn leven En ik zou er alles voor willen geven Te weten hoe waar en waarom ik je weer tegenkwam Was het die ziel die mijn vorig leven innam Was het misschien die ziel die mijn man of vrouw was Was het die ziel die mij de les las Ik voel dat ik die ziel ooit meemaakte Mij daarom nu weer in mijn ziel raakte Het is jammer dat je het niet allemaal weet Maar ik voel en weet dat ik deze ziel nooit meer vergeet De ziel begint in het lichaam te leven Totdat het zich naar de dood kan begeven |
| reactie 457
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
begeven waar naar toe ga toch weg ga toch fietsen hoor wie het zegt ik zit maar te nietsen met dit koude weer doet het mij wel erg zeer niet erg lang te kunnen lopen dus weg die sneeuw is te hopen ik heb ook niet zoveel zin ik ga zo helemaal in de min met mijn aantal gedichten ja zo voel ik mijn plichten ga toch weg ik hoor het jullie denken ach gewoon geen aandacht aan schenken dat hoofd van mij is nu eenmaal een grote rijmelarij de een vind het leuk en de ander maakt het blij |
| reactie 458
|
|
|
blij met het Paasfeest altijd al geweest begin van het lentefestijn dat is pas de tijd voor mijn |
| reactie 459
|
|
|
Mijn paasfeest wordt een feest als geen ander, Niet alleen genieten door alle vreugd. Maar vooral genieten van samenzijn met elkander, En terugkijken naar de bron van eeuwige jeugd. |
| reactie 460
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
jeugd om me heen toch voel ik me alleen alleen in mijn dromen die nooit uit zullen komen daarvoor zijn te wazig de jeugd te bazig ze overtroeven mijn levenswijze blijf ik dan de wijze? om niets te zeggen zodat ik niets hoef uit te leggen |
| reactie 461
|
|
|
leggen of niks zeggen Ik hoef jullie niet te zeggen sommige dingen zijn niet uit te leggen ik wou nu eens een leuk gedicht maken een die de lachspieren kan kraken ik lach me met de met Patros-fibros rot die kan het zo verzinnen die halve zot dit bedoel ik wel grappig hoor anders krijg ik een tik tegen mijn oor nu kijk ik naar die stomme tv ja niet uit te leggen hé wat die paus weer deed de achterban is boos dat heb je hé met een gegeven roos het is ook niet uit te leggen en dat heb je met niks zeggen weken stil zijn op de radio en dan zeggen kijk zó ja ik schreef in het vorige verhaal wat zou het , is dat wel normaal nou je ziet het wel het gebeurt voor ik het vertel daarom laten we maar blijven lachen gieren en brullen dat is beter dan over al die zooi te blijven praten het is immers toch niet uit te leggen en dat is wat ik wou zeggen |
| reactie 462
|
|
|
Zeggen woorden dan zoveel, Dat daden er niet meer toe doen. Je eigen ideaal is een prachtjuweel, Dat is toch veel belangrijker dan al die poen. |
| reactie 463
|
|
|
poen heb ik niet en wil ik niet eens krijgen ben je het er niet mee eens een paar oorvijgen want poen is voor mij het slijk der aarde haalt de menselijkheid weg en hun waarde als je deze stelling eens even naga Meerderheid denkt dus niet na! wanneer je dit jaar bekijkt dan vind je toch ook wel dat het erop lijkt dat de meerderheid niet meer goed kan denken toch zeker geen aandacht aan problemen kan schenken iedereen zit maar te klagen maar als je op de man af gaat vragen wat ze eraan willen doen dan beginnen ze gelijk over de poen ik zal je vertellen dat dit er bijvoorbeeld niks mee te maken heeft het typeert hoe hier wordt geleefd dat vuurwerk ging bijvoorbeeld gewoon door want de meerderheid is ervoor Hoeveel het de maatschappij ook kost hoe het ook bij elkaar botst er wordt gewoon niks aan gedaan lang leve de ellende lekker verder gaan jaren zijn ze het al van plan ja dat is de bekende weg wat dan het vuurwerk centraliseren ze willen het niet eens proberen |
| reactie 464
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
proberen elkaar te stimuleren mooie gedichten te maken iedereen kan er veel van leren en helemaal verrukt ervan geraken we beginnen bij het begin want ik heb weer veel zin zullen we met de letter a starten ik wil daar niemand mee tarten maar de A als begin van het alfabet is toch de eerste letter die je hier wegzet |
| reactie 465
|
|
|
Wegzet of afzet, Is het gelijk of geeft het verschil. Allebei zijn ze dikke pret, Soms is het erg lang stil. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...